Vad vill du se i Elder Scrolls V?

Permalänk
Medlem

Vad vill du se i Elder Scrolls V?

Ja, jag vet att det förmodligen ligger långt fram i tiden, men ändå.

Vad vill just du se i nästa Elderscrolls kapitel?

Permalänk
Medlem

Jag gillar fortfarande oblivion väldigt mycket, spelade aldrig morrowind. Några saker jag vill se är...

Minst lika bra musik som föregångarna, och mer variation av den. Ta samma kompositörer och ge dem ett kraftigt lönelyft för det förtjänar dem (jag har lyssnat lite på morrowind musik).

Jag vill ha mycket mindre magi, magi är billiga trick att göra enkla spel. I regel har sådana där thunderbolts, fireballs, ice storms och annat sånt där fånigt ingen interaktion med fysiken i spelet och fighterna är tråkiga. Jag ser gärna att lite magi finns, men det får vara lika undanskymt som the dark brotherhood och nybörjarmagiker får ägna sig åt saker som att lindansa och ta kaniner ur tomma hattar.

Permalänk
Medlem

mer liv i omgivningen, känns lite ensamt. visst bättrar mods på det lite men trots det känns det endå lite ensamt.
sen finns det textur pack och saker som gjorde att saker så bättre ut och att träd och sånt inte blev så suddiga på långt håll. sån skall finnas redan innan.

mer små missions!

roligare huvudstory, var inte så kul att springa runt och stänga ned massor av oblivion portaler.

sen var uppdateringen shivering isles näst intill värdelös då 95% av uppdragen gick ut på att gå ned i olika hålor och hämta eller döda något. med andra ord, mer variation i uppdragen!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Mer variation i miljön. En värld med mer innehåll som inte är copy-pastat. Mer uppdrag likt Dark Brotherhood.

Det jag inte vill se är teleport-grejen. Det förstörde spelet så mycket.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Som ovan vill jag se mer variation i miljö.
Det ska börja med lätt lövskog och ju längre bort från städerna man kommer desto djupare och mer exotiskt ska det bli för att sluta i mörk granskog au'la bamses trollskog.
Jag hoppas även de ändrar hela grejen med att världen levlar med dig. Tycker det är värdelöst att man kunde ta sig till sista bossen på jättelåg leven bara sådär.

Om jag t. ex. springer in i djupskogen så SKA det vara större och svårare fiender där. Jag ska dö för att sedan tänka "Ok, jag får besöka det här stället när jag blivit starkare" När jag 5 levels senare kommer tillbaka så känner jag verklige av att min karaktär utvecklats!

Vad är det för mening att ha ett level-system när du ändå kan ta allt i hela världen på den leveln du är och redan kan besöka alla platser?
Därför tröttnade jag snabbt på oblivion...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Mer variation i miljön. En värld med mer innehåll som inte är copy-pastat. Mer uppdrag likt Dark Brotherhood.

Det jag inte vill se är teleport-grejen. Det förstörde spelet så mycket.

ja och återinföra flygar spellen som fanns i morrowind. skulle tycka att skulle bli kul om det var lika stort som morrowind (i gubbar och quests) fast större värld och ett bättre combat system och lite andra magier och inte de vanliga ice, fire, electricity bolt, typ kunna strypa sin fiende när man stealthar mm

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk

ja vad dom än gör,ändra inte på miljöerna.
finns nog inge spel som har sådana mysiga miljöer som oblivion.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Bättre dialoger med konsekvenser.
De borde snegla på spel som Arcanum till exempel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
ja vad dom än gör,ändra inte på miljöerna.
finns nog inge spel som har sådana mysiga miljöer som oblivion.

Mysiga, ja. Men efter en timme tycker man bara att det är enformigt. Morrowind var ju bättre då. Där hade man i alla fall ögrupper, träsk, savann, öken, lövskog och så vidare.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Har spelat mycket Morrowind men inte alls lika mycket Oblivion. Jag säger klart att Morrowind var roligare. Den steriotypa europeiska sommarlandskapet är så tråkigt. I Morrowind känndes det mer främmande med asklandskap, svampträd och hus gjorda i lera.

Hur som helst så måste det finnas gulliga lerkrabbor!

Btw om Oblivion, visst alla skrek vi efter alla vapen i alla material men en stridshammare av glass?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har heller inte lira morrowind...men funderar starkt på göra det. Men just nu spelar jag om oblivion (moddat o.c).
Tycker spelet växer för varje gång jag spelar det, har visserligen med att man får mer o mer grepp om det hela oxo.

Nästa TES skulle jag nöja mig med lite bättre AI, nya miljöer och quest. Och tjaa varför inte kunna ta med din gubbe på online äventyr a la diablo!

The fun never ends!

Permalänk
Medlem

just det sen skall inte alla djur/varelser som ser dig vilja döda dig hela tiden! hur normalt är det att en krabba kommer fram och försöker döda dig om du ligger och solar på stranden? djur slåss bara som sista utväg om dom känner dig hotade osv, visst om onda varelser från helvetet vill döda dig men krabbor och sånt, vafaan.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Unikt till PC. Det är min högsta önskan. Resten tror jag Howard och grabbarna klarar själva så länge inga andra blandar sig i. Sen skulle jag vilja se Skyrim som karta, eller möjligen resten av Morrowind.

Permalänk

Ett fortsättning som är precis lika underbar som Oblivion är, gärna med ännu mer uppdrag, ännu större värld, ännu fler valmöjligheter och en anning mindre buggar om det är möjligt -.^

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

*lika stor variation på miljön som i morrowind, och lika bra variation på grottor och byggnader, invändigt som utvändigt.

*bort med teleport och inför bättre transport i form av samma sätt som i morrowind eller liknande.

*mer vatten och öar. världen kändes mindre när man helt plöttsligt inte kunde gå längre pga osynlig vägg. bättre med en kontinent än en liten del av en värld.

Permalänk
Medlem

Scaling systemet ska bort, det håller jag med om. Sen så vill jag kunna välja quest markören, man ska inte vara tvungen att ha den tycker jag. Och inte konsolifierat nästa gång. Morrowind gick ju bra att porta till Xbox utan att konsolifiera det t.ex.

Permalänk
Avstängd

va ett tag sen men skulle va kul med mer bossar och om det gick o köra online med.

Permalänk

Jag vill se en mer optimerad grafikmotor när det släpps, samt mindre buggar.
Sen vill jag gärna höra fler än en handful röstskådespelare genom hela spelet.
Ska man kunna ta sig från stad till stad utan att gå den långa sträckan, genom att använda kartan så tycker jag de ska göra det enklare och mer överskådligt (kartan alltså)

Fast jag ser hellre ingen jäkla teleport. Det känns så jobbigt. Meningen är att man ska rida från stad till stad och göra quests där emellan, på sin fina häst.

EDIT: Jag tycker att spelet ska ha ett coop läge så att jag och brorsan eller en kompis kan spela det tillsammans.

Permalänk
Avstängd

Barn!

En riktig story om man vill köra på som vampyr.
Vagn till min häst som i daggerfall, det var underbart.
Lika stor värld som i daggerfall, men det e nog önsketänkande.
Samt ett multiplayer, inte onlineläge, dvs, inte mmorp, utan kanske max 3 spelare.
Ett hav med öar och en båt, det hade varigt skoj.

Permalänk
Medlem

Jag är med på samma linje som en del av er. Att kunna teleportera sig mellan waypoints på kartan tar udden av känslan i spelet. Att behöva betala för att åka Striders eller via båt i Morrowind bidrog till atmosfären. Har man t.ex. lite pengar var man tvungen att skramla ihop lite eller gå. Jag gillade också att man inte kunde åka till alla städer från ett och samma ställe. Man var tvungen att plannera sina resor, vilket gav en känsla att spelvärlden var större.

I Morrowind kunde man välja bland fler guilds och fraktioner än i Oblivion, vilket jag görna ser i en uppföljare.

Oblivion är på många sätt ett utmärkt spel, men att stänga Oblivioinportar blev väldigt fort enformigt och tradigt.

Dark Brotherhood uppdragen var helt klart en av höjdpunkterna i spelet, och jag ser gärna mer sånt.

Mer vettiga alternativa sätt att spela spelet, som kanske vampyr eller varulv?, som sträcker sig mer än några få uppdrag.

Möjligheten att ens karaktärs godhet/ondhet och rykte påverkas av ens handlingar, som i Fable t.ex., borde vara trevligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Barn!

Det kommer garanterat inte. Om barn vore med skulle man antingen inte kunna döda dem (vilket skulle förstöra mycket av känslan med spelet) eller så skulle spelet rankas M/18+, något de inte skulle välja eftersom det inte är något de strävar efter.

Annars vill jag se att de lär sig av Bioware's Mass Effect! ESV skulle gärna få kopiera dialogsystemet... dessutom vill jag se fler moraliskt svåra val likt de i Mass Effect. Man ska inte kunna spela genom spelet utan att möta på problem. Hur man än gör skapar man fiender på nåt sätt och ställs inför situationer som inte kan lösas gott till 100%.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

En ORDENTLIG tredje persons vinkel tack! Och lyckas man träffa nån med pilbåga eller kastkniv ett oskyddat huvud ska fanimej DÖ. Lite realism får det faktiskt vara. Sen om bågen bara göra 1-2 i skada, det ska fan i spela nån roll. får man en pil i huve dör man. End of story.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Som andra här sagt :
1. Coop. Vore grymt kul att kunna köra tillsammans med polare. Gärna utan att man var tvungen att gå i ett gäng hela tiden, utan mer att man spelade i samma värld och då och då stötte på varandra och kunde välja om man skulle lalla runt tillsammans eller inte.

2. Skippa skalningssystemet. Känns mycket mer meningsfullt om man verkligen ser att man kan komma längre tack vare sina nya skills och inte som nu där allt bara anpassar sig efter hur bra du är.

3. Bättre stridssystem. Det var väl hyfsat i Oblivion, men det som fanns i Dark Messiah : might and magic kändes så otroligt mycket fräschare, roligare och mer realsitiskt. Något i den stilen skulle jag vilja se.
Känslan när man kunde sparka en attackerande soldat i huvudet så att han föll baklänges ned för en trappa och liknande var helt underbar där....
Sedan håller jag med om det där med att man bör dö av en pil i huvudet. Ibland kunde man ju sätta så många pilar i dem att de såg ut som en nåldyna...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Ett traditionellt levelings system, med mer skills man kan välja oxå, blir långtråkigt när allt levlar upp med en, sen vill man välja lite skills och sånt. Inte stå och göra saker om och om igen tills dem levelar upp.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Mer utmaning och variation. Alltså inte lika anpassat för nybörjare.

Musiken var jag riktigt nöjd med i Oblivion. Spelet blev dock tråkigt efter ett par timmar för mig iom att allt kändes så livlöst. Som att spelet saknade själ eller hur man nu ska säga. Ytligt.

Karaktärer som jag bryr mig om är också viktigt. Kanske en AI kompanjon som följer en hela tiden och utvecklas med egen story. Alternativt co-op.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Som andra här sagt :
1. Coop. Vore grymt kul att kunna köra tillsammans med polare. Gärna utan att man var tvungen att gå i ett gäng hela tiden, utan mer att man spelade i samma värld och då och då stötte på varandra och kunde välja om man skulle lalla runt tillsammans eller inte.

2. Skippa skalningssystemet. Känns mycket mer meningsfullt om man verkligen ser att man kan komma längre tack vare sina nya skills och inte som nu där allt bara anpassar sig efter hur bra du är.

3. Bättre stridssystem. Det var väl hyfsat i Oblivion, men det som fanns i Dark Messiah : might and magic kändes så otroligt mycket fräschare, roligare och mer realsitiskt. Något i den stilen skulle jag vilja se.
Känslan när man kunde sparka en attackerande soldat i huvudet så att han föll baklänges ned för en trappa och liknande var helt underbar där....
Sedan håller jag med om det där med att man bör dö av en pil i huvudet. Ibland kunde man ju sätta så många pilar i dem att de såg ut som en nåldyna...

Kunde inte sagt det bättre själv.

Coop/inge skalningssystem samt Dark messiah stridssystem...underbart hade det blivit.

Det oblivion föll mest på för mej var stridssystemet, otroligt stelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Unikt till PC. Det är min högsta önskan. Resten tror jag Howard och grabbarna klarar själva så länge inga andra blandar sig i. Sen skulle jag vilja se Skyrim som karta, eller möjligen resten av Morrowind.

Nej för sören!
Gillade Oblivion mer på xbox 360 än på PC, eftersom det var så jävla krävande. Jag fick spela det på low - medium på min dator. Jag vill inte uppgradera min dator för 10 000kr varje gång ett nytt spel släpps.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Håller med dig där Lasse Bättre på X360 att chilla i soffan. Underbart skönt med såna spel.

Fast jag tycker att Oblivion på Xbox går lite slött ändå. Laddnignstiderna är olidligt långa och ibland fryser krysslådan mitt under en loadingscreen

Permalänk
Medlem

Hedningar! Elderscrolls är PC spel ^^ Naej, jag tror inte på konsollerna, aldeles för begränsad hårdvara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Håller med dig där Lasse Bättre på X360 att chilla i soffan. Underbart skönt med såna spel.

Fast jag tycker att Oblivion på Xbox går lite slött ändå. Laddnignstiderna är olidligt långa och ibland fryser krysslådan mitt under en loadingscreen

Precis palla sitta i en kontorsstol och lira ett sånt spel och så slipper man musarm

Frysningar i laddningstider har jag aldrig varit med om på mitt 360, men visst laddningstiderna är kanske lite långa, men jag har inte bråttom när jag spelar

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."