Samsung sänker priserna på grafikkortsminne

Permalänk
Melding Plague

Samsung sänker priserna på grafikkortsminne

Samsung har bestämt sig för att sänka priserna på sina grafikkortsminnen under tillverkningskostnaden för mindre tillverkare. Samsung kommer att sälja 128 megabyte DDR2 för 0,50 dollar, där andra tillverkare säljer liknande minneskretsar för 1,40 dollar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jaha, trist
Vill helldre se prissänkning på aktuella produkter, men bättre än ingen prissänkning alls

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

kan ju leda till sänkning på andra produkter

Permalänk

Inget bra med detta. Slår ut mindre tillverkare och skapar höjda priser längre fram. för 10 spänn.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Avstängd

Svårt att skilja på bit och byte här tror jag?

Permalänk
Medlem

Fråga vad är det för skillnad mellan GDDR2 och vanligt DDR2?

Misstänker lägre timings.

Kan man inte få GDDR minnen på sina ramminnes stickor?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Herr Kantarell
Fråga vad är det för skillnad mellan GDDR2 och vanligt DDR2?

Misstänker lägre timings.

Kan man inte få GDDR minnen på sina ramminnes stickor?

Det här är rörigt ämne, men i kort:

DDR2 för grafikkort är som vanligt DDR2-minne fast svagt modifierat för att passa på grafikkort. Detta används framförallt på budgetgrafikkort, eftersom minne designat för grafikkort är bättre lämpad än vanligt DDR2-minne.

GDDR2 är ganska gammal och är en slags hybrid mellan DDR1 och DDR2. Används därför inte längre.

GDDR3 är DDR2 fast modifierat för att vara bättre lämpad till grafikkort. Klarar högre klockfrekvenser än vanligt DDR2-minne.

Man skulle kunna tro att GDDR4 är motsvarigheten till DDR3-minne som börjar bli populärt nu, men GDDR4 och DDR3 har väldigt lite gemensamt.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Snälla, sluta publicera såna här totalt meningslösa nyheter. I så fall kan ni ju lika gärna copy-pastea allt oviktigt nonsens de skriver på IDG, Digitimes o dyl.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk

"mycket billigare"
Va? budget kort med säg 256MB minne, det är 2$.
15:- rabbat! Jäää! Nu ska jag köpa 500st kort!

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Är det verkligen Megabye, och inte Megabits?
Annars är det ruskigt billigt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av victor_passe
"mycket billigare"
Va? budget kort med säg 256MB minne, det är 2$.
15:- rabbat! Jäää! Nu ska jag köpa 500st kort!

om du köper 600.000 enheter som tillverkare så är det rätt mycket pengar, ja.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"