Zotac visar upp 8800 GT med Displayport

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aircut64
Kommer säkert en adapter till DVI snart ^^

Läs nyheten kanske?

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem

Folk tenderar att ha en väldig naivitet för nya saker. Bara sålänge det är sprillansnytt så är det kanon på alla sätt, då är de föregående produkterna värdelösa.

Jag tycker DisplayPort verkar skit. Dålig kvalite/hållbarhet på kontakt. I stort sätt bara en ny version av HDMI som också är en skräp-kontakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

AndreaX jag ger iaf DP godkänt som standard. kontakten i sig har dock brister,
jag hade fördragit att en form av mag-lock hade blivit vanligare. (som Macarnas strömkontakter tex)

What? Vill ifrågasätta din tanke om att man vill en skärmsladd som lossnar?
Det är väll ingen mening i att ha magnetiskt koppling om du inte hade tänkt att ha sladden till skärmen liggandes i dörröppningen...

Tänk om du varje gång dammsuger eller flyttar skärmen en liten bit måste gräva bakom både dator och skärm för att sätta tillbaka sladdarna?
Vore en smärre mardröm enligt mig.

"Fler skruvar åt folket!"

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Hoppas verkligen att displayport inte kommer på stor skala på grund av de på tok för klena kontakterna. DVI (och VGA) är oslagbart vad det gäller mekanisk hållfasthet och okänslighet för glapp jämfört med HDMI (och antagligen också displayport). HDMI-sladdar trillar lätt ur av sig själv om man flyttar på apparaterna de sitter fast i.. eller så spontantrillar de ur från kontakten på TVn pga kabelns tyngd. Skiten är felkonstruerad helt enkelt.. bara för att kosta mindre.

jag har ingen erfarenhet av hdmi, men kontakten verkar ju likna usb och jag har då aldrig haft problem med att usb kontakten råkar trilla ut.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hansfilipelo
DP är inte kompatibelt med DVI så som HDMI är. Jag antar att man på kortet i nyheten kan sända DVI-signaler via DP-porten och på så sätt använda en adapter för DVI på den (precis som dagens DVI-anslutningar kan med VGA).

Ja precis. Men bara man skiljer på de olika DVI-standarderna. DVI-D = Digital, DVI-A = Analog, DVI-I = Analog och Digital.

Den sistnämnda är den man ska ha.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
jag har ingen erfarenhet av hdmi, men kontakten verkar ju likna usb och jag har då aldrig haft problem med att usb kontakten råkar trilla ut.

Samma här, och jag har erfarenhet av hdmi, inga problem alls. Däremot kör jag VGA mellan laptopen och teven för filmvisning å sånt (bättre bild än med hdmi) och jag skruvar då inte fast något. Skruva fast = riskera att slita loss hela tevens bakstycke, inte så roligt!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
jag har ingen erfarenhet av hdmi, men kontakten verkar ju likna usb och jag har då aldrig haft problem med att usb kontakten råkar trilla ut.

HDMI sitter på alla enheter som jag har testat betydligt sämre än USB-kontakter. Lägg där till att en USB-kabel är betydligt tunnare och lättare än en HDMI-kabel som är i princip lika tjock som en DVI-kabel av bra kvalitet och väger därmed ganska mycket.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Folk tenderar att ha en väldig naivitet för nya saker. Bara sålänge det är sprillansnytt så är det kanon på alla sätt, då är de föregående produkterna värdelösa.

Jag tycker DisplayPort verkar skit. Dålig kvalite/hållbarhet på kontakt. I stort sätt bara en ny version av HDMI som också är en skräp-kontakt.

Håller med till fullo, bara det är nytt så blir alla lyriska...
Jag inser inte riktigt vitsen med denna standard alls, DVI/HDMI har det ganska stora övertaget i mina ögon till stor del för att det är även användt inom hembiobranschen vilket DP inte är... Kontakten verkar duktigt vek jämfört mot de andra & vad är vitsen med intergretat ljud om man inte kan koppla till hembiogrejer? Långa kablar kan du köra även på HDMI/DVI med hjälp av bra kablar eller optiska omvandlare (100m+)...

Enda fördelen denna standard har öht är att den är billig...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Blir ju bara jobbigt med flera olika standarder, VGA, DVI, HDMI och nu DP. Blir väl att skärmar o grafikkort har en 10 olika uttag sen om några år när dom hittat på fler känns det som. Tycker DVI duger helt klart än så länge, bara min reciever som har HDMI, tvn har DVI o datorn DVI.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG