ska man kunna köra cs 1.6 på openGL på vista eller går det bara på software?

Permalänk

ska man kunna köra cs 1.6 på openGL på vista eller går det bara på software?

hej hej
ja instalerade vista för ngra dagar sen men nu när ja tänkte spela lite cs så kom det upp en ruta där det stor att man var rvungen till att på software för att kunna köra. nu när jag har på software är allt jättemysko. jag kan inte ändra hand på vapnet och upplösningen ser också mysko ut.

vore väldigt tacksam för ngra svar på om man kan köra openGL på vista. tack

Permalänk

jag hade samma problem, men uppdaterade drivisarna till grafikkortet och då gick det att ha OpenGL

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem

du kör nog med windows drivrutiner för grafikkortet, tanka ner rätt drivrutiner från tillverkaren/nvida/ati's hemsida. så funkar det sen

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Har inte MS strypt OpenGL prestanda i Vista eller vad det va snack om? Skulle inte förvåna mej om dom pilla runt lite för att försämra kompabiliteten också. :/

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Jo linux är operativet om man vill köra OpenGl, Vista vill såklart bara stödja sitt eget API, men det ska endå funka om du tankar ner NVIDIA drivisar istället för att använda orginal.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha ett säkert svar på detta. Jag lirar en del CS och nu har jag beställt ny dator och funderar på om jag ska ta XP eller Vista..

Visa signatur

Nya datorn:
AMD Athlon64 X2 Dual Core 6000+ 3.0GHz -- OCZ Gold XTC (2x2048MB) DDR2 PC2-6400 800MHz -- Leadtek WinFast GeForce 8800GTX 768MB DDR3 -- Cooler Master Extreme Power 650W -- XION chassie -- G15 tangentbord -- 22" Wide Samsung 226BW -- XP PRO!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Watrex
Skulle vilja ha ett säkert svar på detta. Jag lirar en del CS och nu har jag beställt ny dator och funderar på om jag ska ta XP eller Vista..

Jag kör Vista och kan välja både Direct3D och OpenGL (samt software då), det gäller som sagt bara att man laddar ner dom riktiga drivrutinerna från tillverkarens sida och inte använder dom som Vista har.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Jo linux är operativet om man vill köra OpenGl, Vista vill såklart bara stödja sitt eget API, men det ska endå funka om du tankar ner NVIDIA drivisar istället för att använda orginal.

Försöker du locka in folk i linux träsket eller? Har testat linux i 1 dag och fick nog.. ingeting är ju där det ska vara. alla filtillägg är omdöpta osv.. det enda positiva me linux är att det är så jävla snabbt.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle_p40
Försöker du locka in folk i linux träsket eller? Har testat linux i 1 dag och fick nog.. ingeting är ju där det ska vara. alla filtillägg är omdöpta osv.. det enda positiva me linux är att det är så jävla snabbt.

Att inget är där de ska vara beror ju bara på att du är van med windows tog ett halvår för mig att bli van med linux. Nu e de inte större problem att köra det

Måsta bara lägga mig i, hhehe..

Visa signatur

=)