Nvidia släpper Forceware 169.21 WHQL för Windows XP

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper Forceware 169.21 WHQL för Windows XP

Nvidia har idag släppt Nvidia Forceware 169.21 WHQL för Windows XP, Windows XP x64 och Windows Server 2003 x64. Drivrutinen är certifierad av Microsoft som en stabil drivrutin, och är en rekommenderad uppdatering enligt Nvidia.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevliga nyheter, go nVidia!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

men för i helvete nvidia, fixa buggen som gör så att skärmen blir svart och fryser i några sekunder och det står: "Display driver has Stopped responding and has recovered/restarted" i windows

*kör vista 64 bitar

Permalänk
Medlem

Usch gillar inte alls denna drivrutinen, Får små fryshack i äldre spel som half life 1, cs 1.6, Quake 1.

Dock fungerar den perfekt i alla nyare spel.

Någon mer som märkt av detta fenomen eller är det bara jag?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem

Skit drivare detta också, vissa spel funkar inte alls. Oftast lite äldre spel, men även: Half life 2, Juiced 2 och Bf 2142.

Kan ju inte va mitt kort det är fel på, då det tuggar på helt okej i andra spel utan några som helst dåliga symptom.

Permalänk
Avstängd

Hur jävla svårt ska det vara att fixa normala drivisar som inte crashar spelen hela tiden. Vem fan sitter och skriver koden egentligen? Ett anus??? Och va fan e detta med dessa cp namn... version 124413.2311bcd.... suck. Varför inte bara 3.2 etc eller som ATI har det. Nä fy fan för sånn ap-skit. Inte konstigt man får ångest ju.

Visa signatur

Jag vill inte ha nån jävla signatur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flens-Osten
Hur jävla svårt ska det vara att fixa normala drivisar som inte crashar spelen hela tiden. Vem fan sitter och skriver koden egentligen? Ett anus??? Och va fan e detta med dessa cp namn... version 124413.2311bcd.... suck. Varför inte bara 3.2 etc eller som ATI har det. Nä fy fan för sånn ap-skit. Inte konstigt man får ångest ju.

Hhahahahahaaha.. säga vad man vill om språket, men killen har en poäng.

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk
Avstängd

Vadå språket? Hur full va du när du kom på namnet tutan? Visst har jag en poäng. Poängen är att byrövar som du inte ska kommentera andras gramatik.

Visa signatur

Jag vill inte ha nån jävla signatur.

Permalänk
Medlem

*LOL* säga vad man vill om påhoppet men killen har en poäng!

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flens-Osten
Hur jävla svårt ska det vara att fixa normala drivisar som inte crashar spelen hela tiden. Vem fan sitter och skriver koden egentligen? Ett anus??? Och va fan e detta med dessa cp namn... version 124413.2311bcd.... suck. Varför inte bara 3.2 etc eller som ATI har det. Nä fy fan för sånn ap-skit. Inte konstigt man får ångest ju.

HaHAHhahahh! Garvade så ja loskade ner skärmen Ren skön sanning dedär

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Flens-Osten
Hur jävla svårt ska det vara att fixa normala drivisar som inte crashar spelen hela tiden. Vem fan sitter och skriver koden egentligen? Ett anus??? Och va fan e detta med dessa cp namn... version 124413.2311bcd.... suck. Varför inte bara 3.2 etc eller som ATI har det. Nä fy fan för sånn ap-skit. Inte konstigt man får ångest ju. [/QUOTE

Fasen vad cool du är då du skriver ut 100 st svärord i 6-7 meningar, ta och väx upp grabben.

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Avstängd

Flens-Osten
"Avstängd"

Plats: Under förhuden
Registrerad: dec 2007
Anmärkningar:

"Avstängd" tack och godjul

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Nån som vet om den där skumma buggen där man i vissa spel tappar prestanda tills man alt+tabbat att par gånger är kvar?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

hmm vet inte men jag ska testa dessa drivisar och se vad som blir fel på min bara för er skull, jag har ingen nytta av denna drivis igentligen men ok för denna gång...
en drivrutin som fungerar ska inte updateras om det inte är så att det "tillkommer speciella saker som nya egenskaper elle stöd för nya grafikegenskaper för just ditt kort.
står det t ex fixar till det och det spelet, fasten du inte har de buggar är ett exempel på en onördig updatering i ditt fall.
om man dessutom har ett lite äldre kort eller som jag hade innan; 7800GT så märker man att de spel som inte har nya fixar utan bara en massa kodade script till de nya spelen, bara segar ner de spel som innan funkade, och för att vara säker på det så testade jag att ladda ner de nyaste drivisarna (runt 06-11-xx datumen) hade en standard drivrutin från skivan, och körde igång Doom3 och FarCry och testade samma sak med de nya, (tror det var 93.71 eller nått de nya hette. och jag hade 69.68 eller nåt kom inte ihåg riktigt). hur som helst det blev lite färre FPS då jag körde och det kanske är en här på forumet som har tid att göra en detaljerad recension om just drivisar.
Så nu är driviasarna klara.
Brb

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Nån som vet om den där skumma buggen där man i vissa spel tappar prestanda tills man alt+tabbat att par gånger är kvar?

Om det är samma som jag tror du menar så ska den vara fixad sen några versioner tillbaka.
Det var väl nåt med minneshanteringen att inte grafikminnet frigjordes som det skulle.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Jag hade v_sync i Crysis tills jag la in Vista SP1 och 169.25, fungerar det med dessa drivers?

Permalänk
Inaktiv

Jag fick jätte konstig bug (!!??) vid installation av denna drivis.
Jag fick också denna svarta skärm direkt när installationen var klar. Men när jag startade om, var upplösningen ställd och fixerad på 800x600 och 4-bitars färger.
Känndes lite fel då jag sitter med 1600x1200 normalt sett
Har kort GeForce N7800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caransul
Jag fick jätte konstig bug (!!??) vid installation av denna drivis.
Jag fick också denna svarta skärm direkt när installationen var klar. Men när jag startade om, var upplösningen ställd och fixerad på 800x600 och 4-bitars färger.
Känndes lite fel då jag sitter med 1600x1200 normalt sett
Har kort GeForce N7800GT

endast för geforce 9 serien!!!