Permalänk

Har du tagit nån narkotika?

Tänkte att det vore intressant att veta ifall nån av er SweCare tagit nån narkotika nån gång i ert liv...

Frågar av rent intresse, inte för droger dock, utan mer av en bild av hur en SweCares liv är.

EDIT:
Om du tagit, skriv gärna vilken.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Jag har inte tagit någon narkotika

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk

Nope, men jag är en jäkel på att dricka glögg när det beger sig.

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Medlem

Droger nej. Dock blivit erbjuden men nej tack!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_padawan
Nope, men jag är en jäkel på att dricka glögg när det beger sig.

/sign

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Sötast
Permalänk
Vila i frid

Många mediciner som räknas som narkotika, kanske inte många tänker på?

Men ja, jag har provat en del saker.
För har man inte provat kan man inte utala sig om det.
Och är man inte dum i huvet så tar man inte mängder av en drog första gången man provar.

Jag tar dagligen en hel del narkotika klassade läkemedel.
Har provet lite av varje. Dock ingenting som lockar mig, så provar, så nu vet jag vad som händer.
Dock finns det ju självklart en del saker jag aldrig skulle prova, så som heroin och annat som är väldigt farligt.

Tror även att många ljuger i denna tråden, för att dom är rädda för att någon som känner ska se det. Och tycka att dom är enna "jävla pundare".

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är förvånad, hade förväntat mig en större andel ja-röster.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

cola och anfetamin är något jag kan tänka mig testa.
rökt på har jag provat å de var fint.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Måste säga att jag är förvånad, hade förväntat mig en större andel ja-röster.

Förmodligen för alla som säger jag tror dom är jätte tuffa...
Har provat det vanliga hasch, maja, ecstasy och koks. Har gjort det förstnämnda rätt mycket. Gör inte nått av det längre. Onödiga pengar.

Permalänk

Nepp, varken droger, sigg eller snus. kommer alldrig testa.räcker med att se och lukta på skiten

fast vet de som tagit. vet inte redigt hur debär sig åt men det är väl rätt lätt att få tag på om man känner lite pers kan jag tänka mig.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Har aldrig testat någon form av illegal narkotika, aldrig fallit för grupptrycket sen har jag sett på tokför många slockna av diverse grejor tex när man gick på Rave i skogen för många år sen.
Är nästan 100 på att jag inte skulle testa någon drog om det var lagligt, aldrig känt något sug efter sånt speciellt inte när man har alkohol.
Är inte rädd för att testa men man tar en risk även om den är liten, polarn åkte för ringa narkotika brott och det kostar honom skjortan med böter, läkarintyg och pissprover för att han ska få behålla körkortstillståndet.

Permalänk
Medlem

Nej, det känns mest som en social grej och jag har inget socialt liv.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Jag har gjort det misstaget. Men är nu helt ren.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte ens testat att ta ett bloss på någon "vanlig" cigarett eller så. Är helt ren på den fronten.

Dock så känner jag, sedan studenttiden, till en hel del folk som röker på lite då och då. De är inga nedgångna knarkare som använder tyngre droger, utan endast lite mariuana och så vid vissa tillfällen.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Nej, det känns mest som en social grej och jag har inget socialt liv.

Hahaha orka vara ironisk :<

Permalänk
Medlem

Aldrig testat, men skulle kunna tänka mig att testa LSD ifall man inte skulle snetrippa, se hur det egentligen är.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Har rökt majja och hasch, inhalerat ångorna från nån jävla vätska som gjorde att det snurrade som fan i huvudet och att det spände ganska hårt över "T-Zonen" i ansiktet. Dock försvann den effekten efter 10-20 sekunder så det var inte nå roligt eller ens tidseffektivt.

Jag har dock inte rört något på flera år nu, en del "omgångar" kan jag se tillbaka på och faktiskt minnas med fina minnen där man befunnit sig i en trevlig miljö med trevliga kompisar och haft det förjävligt roligt i den gröna dimman, andra inte lika mycket

Har dock vänner som gått för långt och nu är fast i skiten så jag har inga planer på att försöka återuppleva de "goda tiderna". Det är inte värt det.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

aldrig rört narkotika, har inget intresse av det hlr, kan det gå åt helvete, så gör det det

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Nope... När man väl har testat så har man redan gått för långt. Så jag skulle aldrig komma på tanken att ens testa.

Permalänk
Medlem

Tycker sprit uppfyller mina behov så jag är inte intresserad av andra preparat. Risken finns alltid att man fastnar i skiten. Jag klarar mig bra utan.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darknorsk
Nope... När man väl har testat så har man redan gått för långt. Så jag skulle aldrig komma på tanken att ens testa.

Så den dagen du blir sjuk, eller det händer någonting väldigt tragiskt som gör att du behöver psykofarmika eller lungnande.
Eller kanske skall göra en operation, så tackar du nej till lungnande innan operationen, som är till för att du skall ligga stilla för att inte kirurgen skall råka sticka sönder några viktiga organ?
Det är samma saker som finns på gatan som finns på sjukhuset.
Om man räknar bort cannabis och psykadeliska droger som LSD eller liknande.

Eller om du får barn med t.ex ADHD och behöver medicin för att leva ett normalt liv, binder du fast honom i skogen då, istället för att ge honom Tjack.
Ja, Tjack, det är precis det ADHD patienter får. Dock har det motsatt verkan på ADHD drabbade.

----

Och folk som sitter och skriver att deras kompisar är negångna i röka. Sicket skitsnack. Dom är nedgångna psykiskt. Inte i röka. Då det inte är beroendeframkallande.

Dock skulle jag själv antagligen inte prova någonting som skulle ge mig hallisar.
Har fått det ändå, pga. väldigt hög feber och ingen sömn på flera dagar, det fick mig att bli sjukt rädd.

Men t.ex om jag kunde röka cannabis för att dämpa mina biverkningar av mediciner skulle jag göra det. Dock så är det lungorna som är sjuka.

Ännu en "men" första gången och andra gången jag blev sjuk i cancer, så rökte jag ett par gånger efter cellgifter, inte så jag blev helt sänkt eller specielt påverkad utav det, mer än att jag fick aptit, inte spydde dygnet runt och kunde leva ett normalt liv. Vilket jag inte kunde göra med de mediciner man får på sjukhuset för att slippa må dåligt.

Som tur är jobbar forskare för fullt för att kunna utvinna just de ämnen ur cannabis som hjälper mot diverse sjukdommar. Så man kan få det intravenöst eller i kapslar istället.

De som säger att det är ofarligt att röka cannabis (inräknar alla sorters cannabis när jag skriver det. Hasch, gräs, olja) Har fel.
Cannabis innehåller mycket tjära vilket inte är bra för lungorna. Dock inte cancerframkallande vad jag vet. Men KOL eller Kronisk Bronkit är nog inte heller någon höjdare?

Nu tänker säkert någon stolle, du hade inte fått cancer i lungorna om du låtit bli att röka under behandlingen. FEL, cancer sprider sig till andra organ. Det är inte lungcancer jag fått. Utan fortfarande samma grundsjukdom som flyttat på sig. Kunde lika järna satt sig i levern eller hjärnan eller annat organ.

Jag har haft 4 år på mig att läsa om olika sorters alternativa behandlingar och hjälpmedel för cancersjuka. Så jag spyr inte bara ur mig en massa drabbel.

Sen om ni lyssnar på idioten i skolan som säger att ni kan få en psykos flera år efter ett ända litet bloss cannabis. Ni är redan psykiskt sjuka och kan spärra in er i förebyggande syfte.

Lär er skilnad på Propaganda och Fakta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Text..

Bra skrivet. Det finns mycket skräckpropaganda om cannabis (vilket inte nödvändigtvis behöver vara negativt). Det finns ett stort antal kroniska sjukdomar och besvär som man kan underlätta m.h.a. cannabis.

Dessutom finns det sätt att slippa röken: http://youtube.com/watch?v=1olkU4yKERk

EDIT: Vad jag menar med att skräckpropaganda inte nödvändigtvis behöver vara negativt, är att cannabis "fungerar" inte för alla. Vissa droger passar inte alla (vare sig det handlar om nikotin, alkohol eller annat).

Filmer, TV och media verkar ha spridit en ganska konstig bild av cannabis. Ser man på bl.a. simpsons så verkar folk där få hallucinationer av att röka på (medicinal marijuana-avsnittet), vilket är helt fel.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

Jag har rökt hasch ett par gånger, inget jag fastnade för speciellt men en skön upplevelse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samus
Bra skrivet. Det finns mycket skräckpropaganda om cannabis (vilket inte nödvändigtvis behöver vara negativt). Det finns ett stort antal kroniska sjukdomar och besvär som man kan underlätta m.h.a. cannabis.

Dessutom finns det sätt att slippa röken: http://youtube.com/watch?v=1olkU4yKERk

men så finns det en del besvär man kan få av canabis med;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
men så finns det en del besvär man kan få av canabis med;)

Självklart finns det en baksida av även det myntet. Men så är det med allt. Skulle jag t.ex. få för mig att dricka 3-4 liter vatten på en halvtimme så skulle jag må skit. Skulle jag dricka sådana extrema mängder vatten varje dag så skulle jag till slut bli sjuk. Detta beror bl.a. på att du sköljer ur en massa salter och mineraler som kroppen behöver.

Dessutom är det i princip omöjligt att överdosera cannabis. Det skulle krävas så enorma mängder (kan förövrigt jämföras med akrylamid-hypen*).

Det värsta som händer om du får i dig för mycket är att du mår illa och kanske behöver spy, m.a.o. precis som alkohol.

Jag är ingen "hippie" som står på stan med "Legalize it"-plakat, jag blir bara frustrerad över faktafel och överdriven skräckpropaganda.

Däremot är jag för medicinsk marijuanaanvändning för bl.a. människor med kroniska sjukdomar.

*För några år sedan så började sensationsjournalisterna skriva om faran med det cancerframkallande ämnet akrylamid, vilket jagade upp svenska folket (nåja, litegrann iaf). Det de inte valde att skriva var att mängden akrylamid du behövde få i dig för att du skulle befinna dig i riskzonen, handlade jämförelsevis om 15-20 stora påsar chips om dagen.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk

rökt lite hasch och dylikt några gånger. testat kokain och exctacy.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samus
Självklart finns det en baksida av även det myntet. Men så är det med allt. Skulle jag t.ex. få för mig att dricka 3-4 liter vatten på en halvtimme så skulle jag må skit. Skulle jag dricka sådana extrema mängder vatten varje dag så skulle jag till slut bli sjuk. Detta beror bl.a. på att du sköljer ur en massa salter och mineraler som kroppen behöver.

Dessutom är det i princip omöjligt att överdosera cannabis. Det skulle krävas så enorma mängder (kan förövrigt jämföras med akrylamid-hypen*).

Det värsta som händer om du får i dig för mycket är att du mår illa och kanske behöver spy, m.a.o. precis som alkohol.

Jag är ingen "hippie" som står på stan med "Legalize it"-plakat, jag blir bara frustrerad över faktafel och överdriven skräckpropaganda.

Däremot är jag för medicinsk marijuanaanvändning för bl.a. människor med kroniska sjukdomar.

*För några år sedan så började sensationsjournalisterna skriva om faran med det cancerframkallande ämnet akrylamid, vilket jagade upp svenska folket (nåja, litegrann iaf). Det de inte valde att skriva var att mängden akrylamid du behövde få i dig för att du skulle befinna dig i riskzonen, handlade jämförelsevis om 15-20 stora påsar chips om dagen.

jupp, användning för farbrorn i den vita rocken säger det borde väl vara ok enligt mej, men problemet jag menade man kan råka ut för det är farbror blå;)

då cannabis är narkotika klassat så är det olagligt, och små mängder kan ge långa straff:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
jupp, användning för farbrorn i den vita rocken säger det borde väl vara ok enligt mej, men problemet jag menade man kan råka ut för det är farbror blå;)

då cannabis är narkotika klassat så är det olagligt, och små mängder kan ge långa straff:p

Jaså det var onkel blåbär du menade. Borde jag kanske ha anat. Jag tycker att det är bra att det är olagligt (förutom det jag skrev tidigare om medicinsk marijuana), men däremot är det väldigt förargande med straffsatsen.

Säg att du skulle ha en mindre odling (för eget bruk) i din källare på säg 10(?) plantor. Skulle polisen komma och knacka dörr så skulle du åka på ett längre straff än om du hade våldtagit granntjejen (ingen absolut sanning naturligtvis, men knappast en omöjlighet).

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded