Permalänk

Port 6112

Jag har haft lite problem med att connecta till battlenet på senaste tiden. När jag försöker connecta står det att port 6112 inte är öppen för UDP paket. Detta har hänt många gånger innan eftersom jag har stor erfarenhet av battlenet. Varje gång det hänt har jag öppnat kontrollpanelen, klickat mig vidare in på ''brandvägg'' och öppnat porten. Problemet är att sen jag formaterade om datorn till Windows 2000 så har jag inte kunnat klicka mig vidare in på ''brandvägg'' i kontrollpanelen, för det finns inte där. Det står ingenting om brandväggen någonstans. Jag har sökt igenom hela datorn på ordet ''brandvägg'' men inte fått några resultat. Hur ska jag fixa detta?

Permalänk

Hur ser ditt övriga nätverk ut? jag tror inte 2000 har någon brandvägg installerad? eller har jag fel?

Visa signatur
Permalänk

Jag kan inte heller koppla upp mig mot battle.net, det står nåt i stil med "You may be trying to connect to an invalid battle.net server..."
Problemet kom igår.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Antingen är något hemsk hemskt hemskt fel eller så måste du öppna den porten som spelet sa till dej att öppna i brandväggen.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Windows 2000 har ingen inbyggd brandvägg. Däremot så kan det vara så att du har en gammal portforward i din router som inte längre fungerar. kolla www.portforward.com .

Så länge du inte har någon annan mjukvarubrandvägg förstås, typ Nortonviruset eller Pandaviruset.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Windows 2000 har ingen inbyggd brandvägg. Däremot så kan det vara så att du har en gammal portforward i din router som inte längre fungerar. kolla www.portforward.com .

Så länge du inte har någon annan mjukvarubrandvägg förstås, typ Nortonviruset eller Pandaviruset.

Jag tror inte jag har någon mjukvarubrandvägg, hur gör jag då? Finns det några man kan ladda ner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morris164
Jag tror inte jag har någon mjukvarubrandvägg, hur gör jag då? Finns det några man kan ladda ner?

Har du någon router eller annat som kan ha inbyggd brandvägg? Ladda ner en mjukvarubrandvägg för att öppna en port är som att köpa en dörr för att kunna gå in i huset.

Visa signatur

Dur ru - dum.