Catalyst 7.12 släppt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
AMD har sedan 7.9 eller 7.10 sagt att de slutat arbeta mot tidigare produkter alls, fokuset ligger på R600 och R670-serierna. Rent tekniskt stödjer Catalyst fortfarande gamla produkter men de jobbar inte aktivt med att fixa något för dessa, men snubblar de över något på vägen så tror jag att de slänger med det i uppdateringarna.

Gnäll inte på AMD för att de inte uppdaterar föråldrade produkter. Jag vill gärna se Nvidia sitta och fixa till sin 6-serie.

Du får gärna upplysa om vart dom sagt detta då på det officiella forumet så är ordet att AGP produkter får en uppdatering var 3:e månad i deras drivrutiner, och vadå gamla produkter? Dom tillverkas och säljs ännu, gud vad trött jag blir på folk som dig, så du menar att jag dunkar ut 2000 spänn på ett kort och ska inte förvänta på längre support än 6 månader då?

Ursäkta mina ordval men jag blir så jävla förbannad bara, detta är precis anledningen till att företag kan göra precis som dom vill hela tiden och komma undan med det, folk bara suger upp saker och ting och är för fega för att klaga när dom tycker att det är fel, om fler hade lite stake kanske världen skulle bli lite bättre.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med mitt X1950 Pro när 7.8 släpptes, men alla versioner sedan dess har fungerat precis som de ska.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eggfarfar
http://xfer.se/oj7fj

http://xfer.se/3ihz2w

Jisses... hur fan lyckas dom?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PMJ
Du får gärna upplysa om vart dom sagt detta då på det officiella forumet så är ordet att AGP produkter får en uppdatering var 3:e månad i deras drivrutiner, och vadå gamla produkter? Dom tillverkas och säljs ännu, gud vad trött jag blir på folk som dig, så du menar att jag dunkar ut 2000 spänn på ett kort och ska inte förvänta på längre support än 6 månader då?

Ursäkta mina ordval men jag blir så jävla förbannad bara, detta är precis anledningen till att företag kan göra precis som dom vill hela tiden och komma undan med det, folk bara suger upp saker och ting och är för fega för att klaga när dom tycker att det är fel, om fler hade lite stake kanske världen skulle bli lite bättre.

AGP är en busstyp som inte tänks på längre från tillverkarnas sida, det kommer en del mellansegmentkort för AGP i mellanåt för att klämma till några extra sålda enheter hos dem som inte har intresse att byta till PCIE men dessa är även de kort som är billigast att tillverka.

Jag är inte heller särskilt nöjd när utvecklarna väljer att isolera en tidigare blomstrande teknik, men vad ska man göra? Skicka epost med klagomål? Det är precis som när AMD hoppade av från S939 för att dedikera sig på AM2, vilket var ett enormt felsteg, dock var AGP till PCIE ett mindre felsteg då AGP, till skillnad från S939, fortfarande idag byggs nya saker till i lugn fart.
Jag kan inte tänka mig ett enda företag som skulle ge vika sina framtidsplaner för ett par klagomål hos privatanvändarna.

Betalar man 2000kr ska man ha mer än 6 månader support. Men betalar man 2000kr för en ny produkt till en döende busstyp så vet jag inte om man ska vara så säker på att få uppdateringar med samma kontinuarilitet (jävla ord) som användarna av den fräschare busstypen med problem gällandes den mer otestade tekniken.

Jag betalade 849kr för ett ljudkort som absolut aldrig har uppdaterats sedan lanseringen 2006 som idag funkar kass i nya program pga. chipset som inte stödjer tekniken fullt ut. Jag har spenderat en jävla massa tid åt att få de kapitalistsvinen att få bukt på det men de ger inte ett fan. Dock snackar vi Creative här, som antagligen är sämst i världen på att serva sina kunder, alldeles tätt intill EA Games. Det man kan lära av det är att undvika det som är osäkert och investera i det som är nyare för att undvika mer problem än nödvändigt och se till att tillverkarna faktiskt har anledning att bry sig om kritiken som finns där.

Permalänk

Tjaa, jag väntar fortfarande på de "feta" prestanda optimeringarna som endel på Sweclockers är så säkra på.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Ska tanka detta nu, hoppas bara jag inte tvingas byta tillbaka till 7.11
Jag har också problem i firefox

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Tjaa, jag väntar fortfarande på de "feta" prestanda optimeringarna som endel på Sweclockers är så säkra på.

Se hur 2900XT blev dramatiskt mycket bättre med bra drivrutiner.
Bara för att AMD verkar haft det lite knivigt på Catalystdelen så betyder det inte att de inte arbetar på det - senaste månaderna har det varit en enorm mängd småproblem gällandes vissa visuella problem och mycket små prestanda-optimeringar. Men om rykterna stämmer då AMD verkar satsa mer på drivrutiner efter R680 är lanserad så tror jag man kan få ut mycket av detta. Med Crossfire-X stöd så tror jag inte AMD har världens största behov av R700 då AMD kan skapa sig en bra prestandaplatform genom att ha bra effekt på många kort hellre än ett väl-presterande kort även om det senare kan vara något billigare.

Permalänk
Medlem

Kanske e sent ute men, fuck 7.12.
Massa buggar o freezes och skit.
Tillbaka till 7.11.

Permalänk
Medlem

Första gången jag backar en Catalyst.
CS 1.6 och CSCZ ramlade ned på ~15FPS under samtliga renders och Red Alert 2 och Tiberian Sun funkade knappt alls rent tekniskt.
Underligt.