Resident Evil 1 på PS1

Permalänk
Medlem

Resident Evil 1 på PS1

Är i min mening det bästa spelet jag någonsin har spelat. Önskar så in i norden att det skulle komma en upprgadering av spelet i sin ursprungliga form dock med förbättrat ljud och grafik till PS3.

Nu undrar ju jag om det finns fler som önska detta.

Resident Evil är ju så j*vla underbart.

Permalänk

röst från mig, dock var jag väldigt väldigt liten när jag spelade det men gick nog rätt så bra iaf vad jag kommer ihåg.. tyvärr var hela konsolen+skivan förstörd när man var väl ville spela det igen... Man var tvungen att Ha Psone upp och ner för att ens få igång det men spelet hakade sig vid första trappan man skulle gå upp i:( Vill spela det!

Permalänk
Medlem

Jag håller nästan med. Jag gillar RE1 Remake till GC bättre än orginalet till PS1, men det är ju i grunden samma spel. Nån remake till ps3 däremot vet jag inte om jag vill se... då skulle jag ju bli tvungen att köpa en ps3, och det skulle suga något fruktansvärt...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

He He

har just köpt in RE1 för att köra nostalgi spelande på min PS3, köpte Resident Evil Remake för 110:-

Permalänk
Avstängd

Mina PS1:or är döda av någon anledning, så RE1, 2 & 3 spelar jag i Xbox istället (emulator)... får inte igång någon av dom i Vista

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Emulator is the shit. Jag var dock bättre på RE2 än RE1. Runt 1h30m som bästa clear time på en av A-uppdragen. RE1 klarade jag inte av speceillt många gånger. Minns tiden innan vi köpte minneskort och klarade oss fram till ormen där jag dog ett par jättemånga gånger ;[

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag håller nästan med. Jag gillar RE1 Remake till GC bättre än orginalet till PS1, men det är ju i grunden samma spel. Nån remake till ps3 däremot vet jag inte om jag vill se... då skulle jag ju bli tvungen att köpa en ps3, och det skulle suga något fruktansvärt...

det finns redan till PS3.

(fast bara i Japan, där det iof inte heter RE, men va tusan..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
det finns redan till PS3.

(fast bara i Japan, där det iof inte heter RE, men va tusan..)

Finns det en RE1 remake eller bara RE1?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

enda remaken som finns är ju den till GC.

Permalänk
Medlem

Tror inte det kommer släppas någon ny remake på RE1 tyvärr, eftersom det redan finns en till GC.

Däremot kommer ju Resident Evil 5 till PS3 och det lär knappast bli något dåligt spel.

Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk

ja,jag håller med,jag tycker att RE1 var det bästa RE spelet,2:an var också bra men efter det så blev det lite löjligt och kändes lite uttjatat,men det är vad jag tycker.

skulle inte ha nått emot om det nån dag dök upp en förbättrad version utav RE1 på PSN..skulle lugnt betala 100 spänn för spelet(oavsett om det är förbättrat eller inte).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
det finns redan till PS3.

(fast bara i Japan, där det iof inte heter RE, men va tusan..)

Vad heter spelet i Japan då??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strix
Vad heter spelet i Japan då??

har för mig att resident evil-serien heter biohazard i japan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
har för mig att resident evil-serien heter biohazard i japan

Jepps, det fick jag erfara för måånga år sedan när jag var i turkiet och köpte spel på en marknad. Köpte resident Evil 3 och biohazard 3... Trodde biohazard var någon specialversion av spelet:D

Permalänk
Medlem

Har letat lite efter en japan version av resident evil 1/biohazard till PS3 utan att finna var man kan köpa det, skulle vara tacksam om ngn kunde komma med en länk var man kan köpa det.

Permalänk

Om jag skulle köpa resident evil till GC till mitt Wii måste jag köpa ett GC minneskort? Misstänker att det inte går med en vanlig wii kontroll utan en GC kontroll?

//Banck

Permalänk
Medlem

Jag köpte också Biohazard 3 när jag hade ps1. Helt ospelbart då man inte kunde läsa texten. Fick köpa den europeiska versionen också sen. Har dom liggande i källaren tror jag.

Körde igenom resident evil 1, 2 och 3 på en kväll en gång med en polare. Var kul som fan.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Finns det inte ett resident evil spel till wii också? Där man hottat upp grafiken. Iofs så är det ju riktigt 3D och i första persons vy men men.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Om jag skulle köpa resident evil till GC till mitt Wii måste jag köpa ett GC minneskort? Misstänker att det inte går med en vanlig wii kontroll utan en GC kontroll?

//Banck

Stämmer. Minneskort och handkontroll behöver du. Väl värt för möjligheten att köra de bästa versionerna utav samtliga RE spel samt RE Zero.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Finns det inte ett resident evil spel till wii också? Där man hottat upp grafiken. Iofs så är det ju riktigt 3D och i första persons vy men men.

Finns två. RE4 samt RE Umbrella Chronicles som är det bästa railshooter liret på länge.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum