Permalänk
Robot

Copy Dragon

Nu är det dags för mitt första bygge / modifiering, mitt gamla Chieftec-chassi känns lika hett som en svettig hockeyfrilla från 87 och behöver ett litet uppsving så här inför det nya året. Har fått inspiration av andra byggen här och plagierat lite. Börjar med att spackla bort lampor, knappar och hål och ska måla det med "cosmic metallic black" och klarlack så får vi se vart det hela slutar.

UPDATE:

Har haft mindre tid än tidigare väntat, vart tvungen att byta bromsar på bilen istället för att leka med datorn så jag ligger lite efter tidsplanen. Det som gjorts på datorn nu är att tre 120mm's fläktar är istoppade, över och undre plåtarna är färdiglackade och monterade för att möjliggöra användning av datorn, bytte ut den nya startknappen mot en lite snyggare. Idag kommer nya hållare för hårdiskarna monteras och bilder på det kommer förhoppningsvis upp ikväll också! Det som är kvar är att slipa klart sido och frontplåtarna samt lacka dom, det är ju så sjukt tråkigt och segt att slipa Men snart så, hoppas på vara klar om ett par dagar med allting.

Besök albumet: Copy Dragon av Rizzer

Permalänk
Medlem

hoppas det blir snyggt älskar chieftech dragon chassin vill ha ett men ett annat väntar under julgranen

EDIT : God Jul föresten

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hoppas jag också, planen är att va färdig på onsdag, så jag får ligga i lite på juldagen, synd att det är torktider när man måler och har sig

Permalänk
Medlem

när jag får se slutresultatet så får du poäng av mig.. hoppas du uppdaterar offta och mycket bilder lycka till och ha så skoj

Visa signatur
Permalänk

Det ser ju fint ut. Men slarva för fan inte med spacklingen för du blir bara missnöjd när du lackat och sen ser de ut som skit. Gör som jag o köp en liten slipmaskin på classe för 120kr lr liknande. Jag vet hur det är iaf för de e jag som äger BlueWater Dragon chassit och har sj gjort om vissa grejer som jag inte tyckte blev som dem skulle.

Lycka till med kopieringen

God Jul

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
när jag får se slutresultatet så får du poäng av mig.. hoppas du uppdaterar offta och mycket bilder lycka till och ha så skoj

Det blir nog ikväll igen, har redan firat jul i helgen då familjen skulle till sina respektive osv idag så jag har lite tid över till mek

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Core2Quad
Det ser ju fint ut. Men slarva för fan inte med spacklingen för du blir bara missnöjd när du lackat och sen ser de ut som skit. Gör som jag o köp en liten slipmaskin på classe för 120kr lr liknande. Jag vet hur det är iaf för de e jag som äger BlueWater Dragon chassit och har sj gjort om vissa grejer som jag inte tyckte blev som dem skulle.

Lycka till med kopieringen

God Jul

Tack! Ska inte slarva, har tillgång till mekanisk verkstad så maskiner finns i överflöd, fräs, borrmaskiner, svarv och allt annat man kan fantisera om, igår hade jag bara 3 timmar på mig så jag förstår om spacklet ser slarvligt ut Plastdelarna kör jag med våtslip och så kör jag nog en del metalldelar i blästern för att få det så jämt och fint som möjligt. Tycker din drake för övrigt ser fin ut, har ju kikat en del på den, jag har dock ingen budget för vattenkylning så här efter jul och för att va ärlig känns min rigg helt meningslös att lägga ner pengar på, chassit kan man i alla fall återanvända senare.