Omröstningstråd för pepparkakshustävlingen 2007

Permalänk
Hedersmedlem

Omröstningstråd för pepparkakshustävlingen 2007

Omröstningen är avslutad. Grattis Murmeldjur och Assault!

Här är omröstningstråden för tävlingen. De som har ställt upp i tävlingen får ej rösta, om en röst från någon av de tävlingsdeltagande skulle ske kommer den att ogiltigförklaras. Vinnaren kommer efter tävlingens avslut att kontaktas. Omröstningen sker från och med idag till den 30:e. Länk till ursprunglig tävlingstråd finner här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Bidrag

Ante888

Auban

Bat4Dead

donic1989

ChronoS_86 och HaGgZ

elgus

Killer.X och SSPEEEEDD

kon87

Mäki

Murmerldjur och Assault

nussse

spikeBOLL

Total_Cu

tSp

Zax31415926

RefLEz

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Får man rösta på sitt eget bygge??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer.X
Får man rösta på sitt eget bygge??

no one will ever know

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk

"De som har ställt upp i tävlingen får ej rösta, om en röst från någon av de tävlingsdeltagande skulle ske kommer den att ogiltigförklaras."

Jag hann inte läsa det där förrän jag röstat, så ni får ogiltighetsförklara min röst då. haha.

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Medlem

Är allt på tsp ätligt?

Permalänk

Jag gjorde också fel röstade på mitt eget fast jag ställt upp i tävlingen

Permalänk

tar år för mig att få upp bilderna, och vissa verkar man inte kunna se bara ett rött kryssssz.

Visa signatur

ATI radeon HD3870, Intel Core 2 Duo E6750, Samsung SH-S203B Dual-Layer DVD, Western Digital Caviar 320GB, Corsair XMS2-6400 2GB. i ett Sonata III
+
Logitech Mx518 , icemat 2nd edition & en LG L204WS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bat4Dead
Är allt på tsp ätligt?

Hehe, jag brukar då inte äta fläktar iaf... ;P

-------

Hur är det med dekorationer som ej är ätbara runt huset? Är sånt verkligen tillåtet också?

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murmeldjur
"De som har ställt upp i tävlingen får ej rösta, om en röst från någon av de tävlingsdeltagande skulle ske kommer den att ogiltigförklaras."

Jag hann inte läsa det där förrän jag röstat, så ni får ogiltighetsförklara min röst då. haha.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
Jag gjorde också fel röstade på mitt eget fast jag ställt upp i tävlingen

Nu vill jag inte vara den som är den, men det är väl ganska självklart att man _inte_ röstar på sig själv?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Nu vill jag inte vara den som är den, men det är väl ganska självklart att man _inte_ röstar på sig själv?

Uhm... jag har ingen ursäkt... *skäms*... förlåt.

--------------------------

Edit: En nyhet angående denna omröstning på sweclockers förstasida skulle inte vara helt fel. Ju fler som röstar desto roligare blir det!

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Medlem

ber om ursäkt för att bilderna försvann, det berodde på att vi fick någon slags störning av nätet, så servern slogs ned, tyvärr =/

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Hedersmedlem

Mäkis bild syns inte för mig!

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Gillar Zax31415926 bidrag så den får min röst Asså alla är riktigt nice tycker jag.. Men skulle det inte vara peppakaksHUS och inte pepparkaksdator

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Mäkis bild syns inte för mig!

Samma här!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk

Jag tycker Elgus är snyggast men spikeBOLL's ser godast ut:D

Permalänk
Medlem

ChronoS_86 och HaGgZ bidrag är väl inte ens med bland bilderna?? =/

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 09tomlin
ChronoS_86 och HaGgZ bidrag är väl inte ens med bland bilderna?? =/

Nä, jag ser det inte heller. :S

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bat4Dead
Är allt på tsp ätligt?

Tydligen fick man använda sig av "dekorationer" som t.ex. tomtar osv, där tycker jag att min fläkt passar in. Den är ju inget "fusk" som hjälper till att hålla uppe bygger direkt, snarare tvärtom!

Däremot skulle jag vilja lyfta ett varningens finger för "Murmeldjur och Assault's" hus som har en stomme av annat material än pepparkaka, detta för att hålla uppe de enorma klumparna av deg som tornen består av. Är inte det lite fusk?

Permalänk
Medlem

Murmeldjuret och Assault's hus fick min röst, grymt läckert ^^

Visa signatur

[Intel Dual Core E6750 @ 3.6ghz][OCZ Gold 3GB] [PNY Geforce 8800GTX 768mb] [Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX ][Corsair HX Series Modular Power Supply 520W][Samsung HD160HJ] [Thermaltake Watercooling System] [Windows Vista Ultimate x64]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
Däremot skulle jag vilja lyfta ett varningens finger för "Murmeldjur och Assault's" hus som har en stomme av annat material än pepparkaka, detta för att hålla uppe de enorma klumparna av deg som tornen består av. Är inte det lite fusk?

Om du syftar på stolparna (4 stycken) inuti själva huset så är dom gjord av pepparkaka men vi var tvungen att laga dom med sånt där "sockerlim" som används till hela byggnationen av pepparkakshuset. Så jag kan garantera dig att det är helt till reglerna. Betvivlar du fortfarande kan jag nog fixa fram nya bilder där du bevisligen får se detta.

EDIT: och för övrigt så är "de stora klumparna" ihåliga. det har vi bilder på också.

EDIT2:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PuckooMurmeldjuret och Assault's hus fick min röst, grymt läckert ^^

Tackar tackar. ;D

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Medlem

Japp, Murmeldjur & Assaults bygge FTW ^^ Lökkupolerna var snygga men hela arkitekturen känns genomarbetad

Annars gillade jag Zax31415926 bygge också, fint detaljerat.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Japp, Murmeldjur & Assaults bygge FTW ^^ Lökkupolerna var snygga men hela arkitekturen känns genomarbetad

De fick min röst. Mycket bra jobbat.

Många roliga kreationer dock. GG folks!

God fortsättning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murmeldjur
Om du syftar på stolparna (4 stycken) inuti själva huset så är dom gjord av pepparkaka men vi var tvungen att laga dom med sånt där "sockerlim" som används till hela byggnationen av pepparkakshuset. Så jag kan garantera dig att det är helt till reglerna. Betvivlar du fortfarande kan jag nog fixa fram nya bilder där du bevisligen får se detta.

EDIT: och för övrigt så är "de stora klumparna" ihåliga. det har vi bilder på också.

EDIT2:

Tackar tackar. ;D

Nej nej, det behövs absolut inte! Skulle bara pajja stämningen i tråden tror jag, detta är ju en tävling i syfte att vara trevlig och underhållande. Litar på att du säger att huset är "genuint". Väldigt snyggt bygge för övrigt! Men min röst gick till Zax31415926 som var ett strå vassare enligt mig.

Får vinnaren något pris förresten? Skulle vara väldigt roligt men bara äran räcker ju gott den med förstås.

Permalänk
Medlem

Haha va grymt duktiga ni är allihopa

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
Nej nej, det behövs absolut inte! Skulle bara pajja stämningen i tråden tror jag, detta är ju en tävling i syfte att vara trevlig och underhållande. Litar på att du säger att huset är "genuint". Väldigt snyggt bygge för övrigt! Men min röst gick till Zax31415926 som var ett strå vassare enligt mig.

Får vinnaren något pris förresten? Skulle vara väldigt roligt men bara äran räcker ju gott den med förstås.

Hehe! Ja, jag gillar verkligen hans bygge också. Mycket verklighetstroget.

Om jag inte minns fel så fick vinnaren "ett hemligt paket" eller något. Kan ha fel förstås. ^^

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte tSp och elgus var riktigt fina.. Röstar inte pga att jag tycker båda är lika fina!

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Hur gör man kupoler av pepparkaksdeg?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Ak
Hur gör man kupoler av pepparkaksdeg?

Yrkeshemlighet.

Tidningspapper och metallfolie. Vi har flera roliga bilder där vi visar hur vi tog ur foliet och tidningspappret ur pepparkakan. Tänk dig "pepparkaksfackla". ;D

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Medlem

bara jag som associerar total_cu's bidrag med sagg? :S

Zax31415926's bidrag såg ut att vara inspirerat av banan cs_italy såg detaljerat och trevligt ut.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

ovanliga jag tyckte att spikes va finast

Visa signatur

ATI radeon HD3870, Intel Core 2 Duo E6750, Samsung SH-S203B Dual-Layer DVD, Western Digital Caviar 320GB, Corsair XMS2-6400 2GB. i ett Sonata III
+
Logitech Mx518 , icemat 2nd edition & en LG L204WS