en bärbar dator för spel? Hjälp behövs!!

Permalänk
Medlem

en bärbar dator för spel? Hjälp behövs!!

Hej där ute!
Ja nu är det dags att köpa en laptop. Den ska fungerar väl till dom nyaste spelen som t.ex. Unreal Tournament 3, Call of duty 4 m.m.
Med andra ord vet jag inte riktigt vad jag är ute efter. Kollat lite på zeptos serier ser ut att vara bra prestanda för pengarna. Men vet inte riktigt om det är det jag är ute efter, priset på datorn bör inte överstiga 20k.

Skulle vara hjärtligt tacksam om någon gav mig några tips om vilken ni skulle köpa, eller om det är värt att vänta en extra månad tills nya dator delar kommer ut.
Alla möjliga förslag är välkommna!
MVH Kylan Merry Xmas!

Visa signatur

CPU: i7-3820 3.60Ghz Moderkort: MSI X79A-GD45 GPU:GeForce GTX 670

Permalänk
Medlem

Har du så mycket att spendera så finns det ju en del alternativ.
Zeptos datorer är ofta prisvärda, men de har inget bättre grafikkort än 8600m GT (som dock duger fint även till nya spel på hyfsade inställningar).

Vill du ha ännu bättre grafikkort så finns Toshiba x200 med 8700m GT och också Dell med två 8700m GT i SLI.
Snart så ska också 8800m GT komma ut. Det lär vara riktigt fint, men exakt hur bra det blir är svårt att gissa.

Jag skulle nog väntat tills 8800m GT kom ut. Då lär väl också priserna på de äldre modellerna sjunka.

Nån som vet när de ska komma egentligen ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT

Nån som vet när de ska komma egentligen ?

jo skulle vara intressant och veta när dom kommer ut, vill helst dock inte vänta mer än 1 månad innan jag beställer den.
Såg även att du hade en Zepto znote 6224w hur tycker du den fungerar till spel?

Visa signatur

CPU: i7-3820 3.60Ghz Moderkort: MSI X79A-GD45 GPU:GeForce GTX 670

Permalänk
Medlem

Jag är helnöjd med min Zepto såhär långt. Den har funkat finfint till de spel jag testat.
Har inte provat Crysis och Call of Duty 4, men andra skriver att de kan köra dem iallfall (om än inte på några högre inställningar på Crysis..).

Spelar själv Team fortress 2 mycket just nu och det flyter på bra i full upplösning 1440x900 med 4x AA och resten av inställningarna på max.

I 3dMark06 i Windows Vista får jag oklockad 3450 poäng (i XP lär man få mer).
Prestandan duger till de flesta spel, men vad gäller nya spel så börjar det ju bli lite på gränsen antar jag. De går väl att hänga med ett tag till, men något bättre prestanda vore att föredra.

Själv köpte jag min på grund av att den hade bäst prestanda i sin storleks och viktklass. Jag behöver nämligen datorn både som spel och jobbdator och bär runt den en hel del.
Bryr man sig inte så mycket om vikt och dylikt så finns ju bättre alternativ.

De där Delldatorerna med dubbla 8700m GT lär nog inte vara fy skam (och de finns ju tillgängliga idag).
Dock känner jag inte till var de säljs och vad de kostar. Dyra är de nog dock...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

18790 kostar Dell XPS M1730 med de dubbla 8700m-korten. Exklusive moms bör tilläggas... så budgeten på 20 lakan kommer spräckas. Räkna med runt 23500 inklusive moms.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Vet inte om de har kommit än (orkade inte läsa igenom texten) http://www.widowpc.com/2007/12/8800m_gtx_gamin.php, men där kan du välja vad du vill ha om du går vidare på "---> Select" och 8800M GTX eller 8700SLi fast sen får du räkna på frakt, moms (?), skatt (?), tull (?) som sagt har ingen aning om vad saker och ting kostar när man beställer utanför Sverige, kanske någon här på SweC som kan förklara eller länka till någon annan tråd? MVH Stefan

Visa signatur

AOC 24" 144Hz - Intel i5 4440 - Asus GTX760 mini-ITX - Corsair LP 8GB - CM Hyper 212 EVO - Kingston V300 120GB - FD R3 Newton 600W - FD Node 304