Obegripligaste supportmailet nånsin ?

Permalänk
Medlem

Obegripligaste supportmailet nånsin ?

Hej !

Har köpt spelet Paradise till PC och försöker få det att funka.
Dock verkar det inte gå att starta pga kopieringsskyddet (trots att jag givetvis har ett originalspel).
Av någon anledning kan spelet inte läsa nån skyddskod från CD-skivan.
Det stod att jag skulle kontakta Ubisoft för att få en ny kod.

Jag loggade in hos dem och förklarade läget.
Fick följande tämligen obegripliga svar :

"Hej Jesper...

Detta är ett gammalt spel... och ditt nya system can vara för bra för detta spel... Har du provat i kompatibilitets Mode?

För att stänga av bakgrunds processerna...

Klicka på 'Windows Fönster nyckeln' och R på tangent bordet, och i KÖR rutan om du skriver in Msconfig > Gå längst till höger för Start up > Avmarkera all tickar i boxarna > Värkställ och starta om Pc...

OCH se till att du inte är ute på nätet...

Nu när Pc'n kommer igång igen så kommer det att komma upp en Ruta angående Msconfig... som du bara kan ignorera för tillfället... den kan du klicka OK på när du går tillbaks till en normal start up....

Om vi kunde tömma Temporära foldern...
Klicka på 'Windows Fönster nyckeln' och R på tangent bordet igen, och i KÖR rutan om du skriver in %temp% > Klicka på redigera och Markera alla > och klicka på Delete på Skrivbordet... och svara 'Ja' till frågan om 'ta bort allt'. Om du har väldigt mycket filer och folder så skulle jag vilja be dig om att Om Starta din PC... Pga förändringar i maskinen....

... Och fortfarande, ignorera Msconfig för tillfället.

Låt oss OM installera spelet med bakgrunds applikationerna är avstängda.
Av installera spelet om du har det installerad... Om inte så kan vi installera spelet helt enkelt...

Nu när du har ditt spel installerad med en fresh start och alla bakgrunds processer avstända, så kan du prova spela spelet, och samtidigt se om det fungerar utan andra processer distraherande i bakgrunden... Om detta fungerar, perfekt, om inte... Då kan du prova med att köra spelet i kompatibilitets mod...

Höger klicka på spelets ikon > Gå till Egenskaper > gå vidare till Kompatibilitet > Och klicka för att köra spelet i Windows® 98/ME/2000/XP .
Fungerar det?...

För att gå tillbaks till normal start upp... Gå tillbaks till Msconfig rutan igen, och klicka på OK... Gå längst till höger för Start up > Markera all tickar i boxarna > Värkställ och starta om Pc...

Och det borde få igång till ett normalt läge som förut och helt ok för nät förbindelse... Nu kan du ladda ner eventuella patcher från denna link... http://patches.ubi.com

OM inte detta har löst din installations problem... så kan du skicka in mer information angående din PC och vi kan kolla vidare på ditt problem.

Klicka på 'Windows Fönster nyckeln' och R på tangent bordet, och i KÖR rutan om du skriver in Dxdiag. När denna har laddat upp, klicka på Spara All Information som en Text Fil på skriv bordet och skicka denna till oss.

Gå till våran websida...
Klicka på Support på toppen utav sidan...
Välj FAQ (frågor & svar)...
Välj My Stuff från de olika valen på toppen...
Skriv in dina Ubi Login detaljer...
Välj Incident från frågo listorna...
På botten av sidan så kan du finna Fästandet av Filer och Folder...
Klicka Browse för att finna det du vill skicka till oss från din dator....
Och klicka på Updatera frågan Knappen....
Detta borde fästa Filen du vill updatera med oss

Med Vänlig Hälsning
Ubisoft Teknisk Support "

Ni som klagar på språket på Sweclockers har något att bita i här...

I princip alla spel jag köpt från Ubisoft har antingen inte fungerat eller buggat sig. Tänker akta mig för dem i framtiden.

Nån som fattar vad jag egentligen ska göra med spelet ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Härligt med särskrivningar där asså.

Allt dedär verkar ju helt sjukt för 1 spel. Släng spelet skulle jag säga.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Sötast

Jag skulle nog googla "Paradise XP" och se om andra har liknande problem och kanske en lösning.

Problem med kopieringsskydd kan ofta lösas genom att avinstallera daemontools och liknande tjänster.

Otroligt trevligt mail annars, tog lagom lång tid att läsa

Permalänk
Medlem

Nja, spelet verkar helt enkelt inte kompatiblet med Vista.
Ska prova köra det på min andra dator med XP.
Funkar det inte där så lämnar jag tillbaka spelet där jag köpte det.

Kul brev annars med massor av särskrivningar och engelska och svenska blandat på ett obegripligt sätt.
Det måste ju nästan vara ett datorgenererat brev det där ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

De har ju i alla fall satt sig in i problemet ser det ut som (för jag antar att det där röriga inte är något standard "copy & paste"-svar...

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Förmodligen sitter "supporten" i något billigt land och supporterar de nordiska länderna och har standardsvar på engelska som han eller hon försökt översätta. Därav "can" istället för "kan".

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Låter som min MP3 manual. Misstänker att den är maskinöversatt från typ Koreanska.

Permalänk
Medlem

Ja du! hellre en analfabet som kan sin sak än en som inte fattar nada, den sist nämnda verkar ju dominera support världen. Som Eve supporten! där har vi idioter.

Själv tyckte jag det inte alls var svårt att fatta vad du skulle göra! Betyder det att du också är en analfabet?

/Dyslektikern

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkages
Ja du! hellre en analfabet som kan sin sak än en som inte fattar nada, den sist nämnda verkar ju dominera support världen. Som Eve supporten! där har vi idioter.

Själv tyckte jag det inte alls var svårt att fatta vad du skulle göra! Betyder det att du också är en analfabet?

/Dyslektikern

En analfabet som kan sin sak och kunnat förklara vad jag skulle göra vore väl ok (även om han då av naturliga själv inte hade kunnat skriva).

Är jag analfabet om jag inte förstår ett mail sammansatt av något automatiskt program med mycket dåliga språkkunskaper ?

Har inga som helst problem med dyslektiker som skriver. Det brukar bli förståeligt ändå.
Dysleksi betyder ju inte att man är förvirrad och blandar språk och kommer med konstiga förklaringar. Då är det något annat som är fel.

Men här tror jag hursomhelst inte att det är någon verklig person som skrivit brevet. Möjligen kan det vara någon verklig person som skrivit brevet som sedan "översatts" i någon dator.
Tror nästan det är mest sannolikt.
Att "Nyckel" ska vara "knapp" har jag nu iallfall insett..

Dock verkar inte svaret ha mycket anknytning till min fråga om det gick att få en ny kod, vilket spelet påstod att jag skulle få av Ubisoft om jag skickade in felmeddelandet.
Verkar mer vara ett standardsvar som skickas till alla.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

För *elvete...är det ett skämt eller?

Sånt ska man INTE acceptera..."svaret" är ju för *an översatt från engelska till svenska med typ babelfish !?!

ubisoft SKÄMS PÅ ER !!!

Permalänk
Avstängd

Fan kan man säga, det finns olika anledningar till varför folk ar svårt att skriva.

Nysvensk, eller exsvensk som sitter utomlands och börjar glömma språket, Dyslexi (min tangentbord lider av det) eller något skit som även jag lider av Asperger syndrom (inget att skämmas av då Bill gates samt Albert Einstein lider/led av) http://susning.nu/Asperger_syndrom

EDIT: jävla tangentbord.. den kan fan inte stava

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tjao, ja visst det kanske är skrivet på knackig svenska men kontentan är ju bra. Låter alldeles vettigt att stänga av alla services förutom de som är absolut nödvändiga för att windows ska starta. Vad gäller support så MÅSTE de ju faktiskt utgå från att alla är idioter och totalt dator-illiterata, skulle inte alls förvåna mig ifall det var så att det absolut vanligaste felet är att personen som behöver hjälp har glömt stoppa i strömsladden i strömuttaget.

Folk är ju verkligen SÅ puckade! Nåja i vilket fall, om man nu skulle stänga av alla onödiga services så är ju chansen stor att man lyckats plocka bort elementet som skapar problem med kopieringsskyddet. Såvida nu inte problemet är (som han sa i början av mailet) att spelet kanske inte fungerar i Vista. Då får du ju prova att starta spelet i kompatibilitetsläge för Windows XP eller Windows 2000.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem

Hehehe känns som om det är skrivet från svenska suporten i indien

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Avstängd

Hm, tog en stund för sherlock dolme att fatta lite (me) 'Windows Fönster nyckeln'... grannen har en "beta" översättnings prog som jag testade lite, "Windows key" blir till just "fönster nyckel" (fast man behöver inte vara lika trött i huvet som jag för att förstå det)

Så Herr Watson, min slutsats är att det är en översättnings prog som genrerat texten.. Mvh Sherlock Dolme, over and out

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A1200
För *elvete...är det ett skämt eller?

Sånt ska man INTE acceptera..."svaret" är ju för *an översatt från engelska till svenska med typ babelfish !?!

ubisoft SKÄMS PÅ ER !!!

Snälla, om du ska "censurera" dina svordomar, gör det helt. 100% av världens befolkning, inklusive spädbarn och senildementa åldringar, förstår att du menar att skriva "helvete" och "fan". Jag tar faktiskt bara mer illa upp över att du måste visa att du inte "menar" det, samtidigt som du MÅSTE visa att du visst svor. Eller för att vara mer precis, jag blir skitförbannad över att du är så jävla larvig när du håller på såhär! Antingen är du rebell och svär eller så låter du bli, att byta ut enstaka bokstäver mot asterixer och hoppas att folk ska tycka det är okej, "för han skrev det ju inte rakt ut" är lika hjärndött som att gå ut i krig för att skapa fred

Dessutom tror jag det sitter någon ledsen supporttekniker och läser den här tråden, som deppar över att ni retar honom. Om trådskaparen på riktigt inte fattar vad som ska göras ska du stänga av alla program som autostartar m.h.a msconfig och sen rensa tempmappen. Funkar det inte då ska du även dra på kompabilitet. Om det fortfarande inte funkar, spara en sån där logg från dxdiag och skicka in till Ubisoft.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Mitt problem löste sig.
Det visade sig vara patchen som troligen var felaktig.
Jag tog bort allt och installerade endast den opatchade versionen som sedan funkade. Dock finns ju då vissa buggar som skulle behöva patchas bort.

Alltså, mitt syfte med tråden var inte att göra mig lustig över folk med diverse problem (Har för övrigt själv asperger som Bomber).
Jag kunde helt enkelt inte begripa vad jag skulle göra utifrån mailet.
Nu förstår jag vad de tänkt sig, efter att jag insett att "nyckel" skulle vara "knapp".

Dock tror jag som sagt inte att det är en verklig person som skrivit brevet, utan snarare något som blivit översatt i ett datorprogram som babelfish.
Jag tror inte att någon verklig supporttekniker skulle skriva ett dylikt brev.
Felen är typiska fel en dator skulle göra.

Att bocka av alla program som startas automatiskt verkar väl förresten lite skumt ?
Även Windows och allt sånt finns ju med i den listan. Bockar jag av allt kommer väl inte ens windows att starta ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Tyckte ändo att det framgick vad man skulle göra, men inte hur man skulle göra det, eller vägen dit hur man skulle göra.
Kan tänka mig att en som inte är så van vid datorer inte förstår ett dugg av det
Kanske en engelsktalande, som kan lite knagglig svenska som skrivit det.

Windows nyckel, haha, fick tänka en bra stund innan jag också fatta vad i hela friden det var.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300