Obegripligaste supportmailet nånsin ?
Hej !
Har köpt spelet Paradise till PC och försöker få det att funka.
Dock verkar det inte gå att starta pga kopieringsskyddet (trots att jag givetvis har ett originalspel).
Av någon anledning kan spelet inte läsa nån skyddskod från CD-skivan.
Det stod att jag skulle kontakta Ubisoft för att få en ny kod.
Jag loggade in hos dem och förklarade läget.
Fick följande tämligen obegripliga svar :
"Hej Jesper...
Detta är ett gammalt spel... och ditt nya system can vara för bra för detta spel... Har du provat i kompatibilitets Mode?
För att stänga av bakgrunds processerna...
Klicka på 'Windows Fönster nyckeln' och R på tangent bordet, och i KÖR rutan om du skriver in Msconfig > Gå längst till höger för Start up > Avmarkera all tickar i boxarna > Värkställ och starta om Pc...
OCH se till att du inte är ute på nätet...
Nu när Pc'n kommer igång igen så kommer det att komma upp en Ruta angående Msconfig... som du bara kan ignorera för tillfället... den kan du klicka OK på när du går tillbaks till en normal start up....
Om vi kunde tömma Temporära foldern...
Klicka på 'Windows Fönster nyckeln' och R på tangent bordet igen, och i KÖR rutan om du skriver in %temp% > Klicka på redigera och Markera alla > och klicka på Delete på Skrivbordet... och svara 'Ja' till frågan om 'ta bort allt'. Om du har väldigt mycket filer och folder så skulle jag vilja be dig om att Om Starta din PC... Pga förändringar i maskinen....
... Och fortfarande, ignorera Msconfig för tillfället.
Låt oss OM installera spelet med bakgrunds applikationerna är avstängda.
Av installera spelet om du har det installerad... Om inte så kan vi installera spelet helt enkelt...
Nu när du har ditt spel installerad med en fresh start och alla bakgrunds processer avstända, så kan du prova spela spelet, och samtidigt se om det fungerar utan andra processer distraherande i bakgrunden... Om detta fungerar, perfekt, om inte... Då kan du prova med att köra spelet i kompatibilitets mod...
Höger klicka på spelets ikon > Gå till Egenskaper > gå vidare till Kompatibilitet > Och klicka för att köra spelet i Windows® 98/ME/2000/XP .
Fungerar det?...
För att gå tillbaks till normal start upp... Gå tillbaks till Msconfig rutan igen, och klicka på OK... Gå längst till höger för Start up > Markera all tickar i boxarna > Värkställ och starta om Pc...
Och det borde få igång till ett normalt läge som förut och helt ok för nät förbindelse... Nu kan du ladda ner eventuella patcher från denna link... http://patches.ubi.com
OM inte detta har löst din installations problem... så kan du skicka in mer information angående din PC och vi kan kolla vidare på ditt problem.
Klicka på 'Windows Fönster nyckeln' och R på tangent bordet, och i KÖR rutan om du skriver in Dxdiag. När denna har laddat upp, klicka på Spara All Information som en Text Fil på skriv bordet och skicka denna till oss.
Gå till våran websida...
Klicka på Support på toppen utav sidan...
Välj FAQ (frågor & svar)...
Välj My Stuff från de olika valen på toppen...
Skriv in dina Ubi Login detaljer...
Välj Incident från frågo listorna...
På botten av sidan så kan du finna Fästandet av Filer och Folder...
Klicka Browse för att finna det du vill skicka till oss från din dator....
Och klicka på Updatera frågan Knappen....
Detta borde fästa Filen du vill updatera med oss
Med Vänlig Hälsning
Ubisoft Teknisk Support "
Ni som klagar på språket på Sweclockers har något att bita i här...
I princip alla spel jag köpt från Ubisoft har antingen inte fungerat eller buggat sig. Tänker akta mig för dem i framtiden.
Nån som fattar vad jag egentligen ska göra med spelet ?
Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.