Hur stor % av datortiden ägnar ni åt spel?

Permalänk
Medlem

Hur stor % av datortiden ägnar ni åt spel?

Okej, ärligheten först!
Jag är sällan ute och festar eller så, dock gillar jag en kväll på krogen med mina närmsta vänner då och då. Oftast blir det dock att man sitter hemma vid datorn, tyvvär eller inte, det beror på vilket humör man är på den dagen

Nu undrar jag, hur mycket tid spenderar medel-sweclockaren med att just spela spel, eller något av de andra alternativen? Jag kan själv komma på mig själv med att helt enkelt bara sitta och dryga och vara uttråkad.
Hur många spel som helst installerade, men känner inte för att spela nåt utav dom.
Hur många filmer som helst att kolla på, men jag känner inte för att se nån av dom.
Så då sitter man bara och drygar, och klagar på hur jävla tråkigt man har

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Im with you on this one, har säkert 30nya filmer jag inte sett, har inte ens startat Enemy Territory : Quaker Wars eller U3 , slutar med att jag sitter och kollar efter nya inlägg på Sweclockers, swecovers eller bdb ^^

Visa signatur

[Intel Dual Core E6750 @ 3.6ghz][OCZ Gold 3GB] [PNY Geforce 8800GTX 768mb] [Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX ][Corsair HX Series Modular Power Supply 520W][Samsung HD160HJ] [Thermaltake Watercooling System] [Windows Vista Ultimate x64]

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än hålla med trådskaparen, hmm ganska tragiskt faktiskt...

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Hur stor % av datortiden ägnar ni åt spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur

Hur många spel som helst installerade, men känner inte för att spela nåt utav dom.
Hur många filmer som helst att kolla på, men jag känner inte för att se nån av dom.
Så då sitter man bara och drygar, och klagar på hur jävla tråkigt man har

Instämmer till 100%^

Permalänk
Medlem

Oftast spelar jag mest men iom att jag tappat suget för WoW nu så sitter jag bara och läser/lyssnar musik/kollar film när jag är vid datorn, spelsuget kommer nog igång igen när Starcraft 2/Aion/Warhammer släpps, la min röst på forum/spelsajter för det är min situation för tillfället.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Re: Hur stor % av datortiden ägnar ni åt spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Hur många spel som helst installerade, men känner inte för att spela nåt utav dom.
Hur många filmer som helst att kolla på, men jag känner inte för att se nån av dom.
Så då sitter man bara och drygar, och klagar på hur jävla tråkigt man har

Samma här

Röstade på den där med att man gnäller på forum GameTrailers och SweClockers för det mesta.
Spelar någon gång ibland, men för det mesta blir jag uttråkad av spelet rätt så snabbt.

Permalänk
Medlem

Spelar cod4 och tf2 fast det mesta går åt att glo på forums.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Re: Hur stor % av datortiden ägnar ni åt spel?

Läser aftonbladet/spelsajter/annat och gnäller på forum för det mesta... fett tråkigt ibland.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur

Hur många spel som helst installerade, men känner inte för att spela nåt utav dom.
Hur många filmer som helst att kolla på, men jag känner inte för att se nån av dom.
Så då sitter man bara och drygar, och klagar på hur jävla tråkigt man har

LoL samma här...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

nää inte spelar man så mycket...man köper ny dator en gång per år men behöver den egentligen inte men kul är det ändå

Fast har blivit lite TF2 på sistone men röstade på alternativ 2 för det är sanningen.
man är oftast uttråkad, som nu tex

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Kör också en hel del TF2 just nu, så jag röstade "spelar satan".

Vanligen hänger jag dock mest på massa forum som detta och dylikt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Det jag gör mest fanns inte som alternativ.

Permalänk
Medlem

Dåliga alternativ, spelar kanske 10% av tiden och resten av tiden kodar jag typ.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
nää inte spelar man så mycket...man köper ny dator en gång per år men behöver den egentligen inte men kul är det ändå

Fast har blivit lite TF2 på sistone men röstade på alternativ 2 för det är sanningen.
man är oftast uttråkad, som nu tex

Ja precis! Man betalar 6 tusen spänn på ett grafikkort, och 2 tusen på snabba RAM minnen och 4-5 tusen på en multicore processor.. Sen spelar man kanske nåt spel i nån timme, i några veckor innan man tröttnar
10000kr eller mer.. Egentligen blir man riktigt blåst Man kan för bövelen få en riktigt frän sporthoj för dom pengarna istället

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Avstängd

Spelar nästan inget på datorn längre. Laddar mest bara ner numera.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Wtf? Aftonbladet? Jag är djupt sårad över hur du kan likställa seriöst slösurfande med AFTONBLADET?
Suck.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Borde finnas övrigt!!!!!
Då jag programmerar för det mesta vid datorn!!!!!
Diskriminering :S

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Spelar när jag känner för det. Har varken lust eller intresse att mäta tiden, utan lirar det jag har lust för. Thats me

Permalänk
Medlem

sitter o slöläser på forums mest, blir väl någon krogruna i veckan, spelar gör jag mest på min Wii, spelar dock cod4 på datorn i bland och The witcher

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Jag röstade på lyssnar på musik och tjattrar på msn.
Ja lyssnar väldigt mycke på musik i datorn och sitter och drygar mej på msn Men ja hänger mycke på sweclockers okså.

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.

Permalänk
Avstängd

porrsurfa är underskattat

Permalänk

Asså, jag brukar göra flera saker: Lyssna på musik, spela ibland, läsa på aftonbladet och SweC + annat, msn nästan aldrig.

Undrar vad man ska ta då...

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Wtf? Aftonbladet? Jag är djupt sårad över hur du kan likställa seriöst slösurfande med AFTONBLADET?
Suck.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
porrsurfa är underskattat

WORD!!

Det är nog jämt skägg mellan att slösurfa/gnälla på forum och att spela, men jag lade rösten på spela då jag nog spelar något mer.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk

hmm inte en av 105 som "Leker på lunarstorm (ryser) eller facebook osv.."

nån tycker jag iaf

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Det jag gör mest fanns inte som alternativ.

Trist! (Visst blev du besviken över att jag inte bryr mig vad det är för mystiskt du gör, va?)

Själv tillhör jag dom som sitter på forum mest. Spelar ibland. Ute och super mer än jag sitter hemma och spelar datorspel, då får man ju vänner och socialt samspel med andra iaf

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Trist! (Visst blev du besviken över att jag inte bryr mig vad det är för mystiskt du gör, va?)

Själv tillhör jag dom som sitter på forum mest. Spelar ibland. Ute och super mer än jag sitter hemma och spelar datorspel, då får man ju vänner och socialt samspel med andra iaf

Det var ju ett sätt att tolka mitt inlägg på, som om jag påpekade att jag var jätteintressant. Ett annat sätt att tolka det på vore att omröstningen var dåligt konstruerad.

Permalänk
Medlem

Förr var det mycke spel nu är det nog faktist mest musik/msn samt forum

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

1 Arbetar - programmering

2 Studier - tänker mest på programmering o dyl

3 Läsa nyheter/forum

4 Spel

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Re: Hur stor % av datortiden ägnar ni åt spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Jag kan själv komma på mig själv med att helt enkelt bara sitta och dryga och vara uttråkad.
Hur många spel som helst installerade, men känner inte för att spela nåt utav dom.
Hur många filmer som helst att kolla på, men jag känner inte för att se nån av dom.
Så då sitter man bara och drygar, och klagar på hur jävla tråkigt man har

Måste nog påstå att jag känner igen mig väldigt väl där

Permalänk
Medlem

Re: Hur stor % av datortiden ägnar ni åt spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Jag kan själv komma på mig själv med att helt enkelt bara sitta och dryga och vara uttråkad.
Hur många spel som helst installerade, men känner inte för att spela nåt utav dom.
Hur många filmer som helst att kolla på, men jag känner inte för att se nån av dom.
Så då sitter man bara och drygar, och klagar på hur jävla tråkigt man har

Stämmer 100 %

Märkte att det var några som tyckte lika, vad kan detta bero på egentligen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Borde finnas övrigt!!!!!
Då jag programmerar för det mesta vid datorn!!!!!
Diskriminering :S

Men förlåt ;>

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam