Besthongkong - Hur fungerar det?

Permalänk

Besthongkong - Hur fungerar det?

Tjenare.

Tänkte själ köpa mig en tidsslösnade julklapp då jag inte fick något i jul ^^

Har spanat in dessa på Besthongkong en tid http://www.besthongkong.com/product_info.php?cPath=7&products...
Dock enbart för 100st så kostar det ca 165kr plus frakt då.

Jag tycker deras sida är lite rörig, alla vet att kiners inte är de bästa på engelska ännu värre är jag.
Vad kommer frakt gå på och hur betäller man? går det på något sätt beställs som "gift" gåva?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Beställde en hel del därifrån för 4-5 år sedan och det var inga problem.
Minns inte exakt vad frakten gick på, men det var fan inte dyrt i alla fall

Permalänk
Medlem

100st $26.00
Shipping: Air Parcel (Ship Registered air with Tracking) $3.98
---------
$29.98

193.22 SEK

Permalänk

okey har reggat mig där iaf. funderar skarpt på att lägga en order. hur lång tid kommer det troligen ta att få det skickat till sverige?

EDIT: får man några kollinummer osv från utlandet o kan spåra det den vägen osv?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Brukar ta en vecka för mig att få något från japan eller usa.
Om man får kollid man kan kolla är olika beroende på hur dom skickar det.

Permalänk

tackar för infon. Nu är det bara så att jag inte får beställa för föräldrarna pga de är rädda att ge ut kontonummret. är ju fan inget farligt. ju så länge man inte ger ut det till obehöriga ... *sur*

tycker jag ska köpa detta som kostar ca 300 med frakt i stan istället även om det går på minst det dubbla utan problem..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Skaffa E-kort eller någon motsvarande funktion så slipper du oroa dig för att kortnumret blir stulet/kommer bort/missbrukas.

Med E-kort så skapar man ett nytt kortnummer där det finns en begränsad summa pengar, lämpligtvis så mycket man beställer för + nån tia eller två. E-kortet är giltligt i en månad eller så länge som man tycker är lämpligt. På så vis slipper man ge ut sitt vanliga nummer och man begränsar hur mycket pengar som går att ta ut från det.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Skaffa E-kort eller någon motsvarande funktion så slipper du oroa dig för att kortnumret blir stulet/kommer bort/missbrukas.

Med E-kort så skapar man ett nytt kortnummer där det finns en begränsad summa pengar, lämpligtvis så mycket man beställer för + nån tia eller två. E-kortet är giltligt i en månad eller så länge som man tycker är lämpligt. På så vis slipper man ge ut sitt vanliga nummer och man begränsar hur mycket pengar som går att ta ut från det.

Ofan det där var ju väldigt smart må jag säga
Kanske finns lite hopp ändå
hittade dock en svensksida med lite sämre lysdioder fast för runt 100kr mer menannars får det väl bli det alternativet.

Hur är det med tullar och sånt slinker paketet isf igenom om man beställer från kina eller hur är det?
vad går isf tullkostnader på?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Du kan be dom att skriva "gift" då brukar paketen slinka undan tull+skatt och 200-300kr värda paket brukar också komma undan tull+skatt.

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Ofan det där var ju väldigt smart må jag säga
Kanske finns lite hopp ändå
hittade dock en svensksida med lite sämre lysdioder fast för runt 100kr mer menannars får det väl bli det alternativet.

Hur är det med tullar och sånt slinker paketet isf igenom om man beställer från kina eller hur är det?
vad går isf tullkostnader på?

Eftersom det håller sig under 200:- tar inte tullen i det.

När det gäller e-kort har jag handlat 1000+ gånger med det
och det fungerar finfint.

Kan aldrig myten om "gift" dö ut?

Permalänk
Avstängd

det är verkligen ingen myt...

har ett paket här från USA där det står gift på om du vill se den...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
det är verkligen ingen myt...

har ett paket här från USA där det står gift på om du vill se den...

Om du menar att tullen låter bli att kolla paket som det står
"gift" på, så ja, det är en myt.

Tror du själv de är så korkade?.
Länge sedan de gick på den lätte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Om du menar att tullen låter bli att kolla paket som det står
"gift" på, så ja, det är en myt.

Tror du själv de är så korkade?.
Länge sedan de gick på den lätte.

Det är ingen tull på gåvor värda under 500kr. Gift betyder som bekant gåva..
http://www.tullverket.se/se/Privat/G%C3%A5va+fr%C3%A5n+utland...

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Det är ingen tull på gåvor värda under 500kr. Gift betyder som bekant gåva..
http://www.tullverket.se/se/Privat/G%C3%A5va+fr%C3%A5n+utland...

Javisst, men besthongkong och amazon.com räknas inte som din moster.
Därför många större näthandlare vägrar skriva gift. Eftersom de riskerar att få problem med myndigheterna för falsk tulldeklaration.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Javisst, men besthongkong och amazon.com räknas inte som din moster.
Därför många större näthandlare vägrar skriva gift. Eftersom de riskerar att få problem med myndigheterna för falsk tulldeklaration.

Precis. När företagsnamnet står med så spelar det ingen roll om det står gift eller ej.
Det fungerar bättre ifall man vinner något på ebay av någon privatperson.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill bara påminna er om att inte uppmana folk att begå några lagbrott, §8. Eller diskutera hur man begår dessa.

Denna tråd ligger redan väldigt nära en trådlåsning + ev varningar.