Permalänk
Medlem

Bioshock böcker

Hej!

Har nu verkligen gått ner mig i Bioshock! Älskar spelet och vill ha mer. Är det någon som vet om Bioshock bygger på en bok eller om det finns böcker med liknande handling?

Visa signatur

one shot, two kills :)

Permalänk
Sötast

säger bara system shock

Permalänk
Medlem

"Bygger på" kanske är att ta i, men det är "Och världen skälvde" ("Atlas shrugged") av Ayn Rand som är boken du söker.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Hehe, då vet man var namnet Andrew Ryan kom ifrån :P.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

The Fountainhead av Ayn Rand. Jag vet inte hur mycket som är inspirerat av den boken, men en viss person har fått sitt namn ifrån den.

Permalänk
Medlem

letade lite på internet och beställde båda av de böckerna. ska även ha haft insperation av äldre sci-fi serier. Nu blir det till att nöta tack ska ni ha

Visa signatur

one shot, two kills :)

Permalänk

Jo, inspirerat av Ayn Rand.
Fast det är inte riktigt samma saker som böckerna behandlar.

Basically, om du vill ha en dekadent undervattensstad gone wrong, får du leta vidare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Hehe, då vet man var namnet Andrew Ryan kom ifrån :P.

Haha, jag har inte ens gjort den kopplingen tidigare...

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Medlem

Läste i level-tidningen tror jag det var:

Hur det skulle vara / Hur det var
Bioshock, ett spel av folk som läser böcker / Ett spel av folk som läser Ayn Rand

Nu suger ju visserligen svenska speltidningar i nio fall av tio men jag tyckte faktiskt det stämde in ganska väl.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.