Avbeställde en vara från DB - inte fått pengarna tillbaks än

Permalänk
Avstängd

Avbeställde en vara från DB - inte fått pengarna tillbaks än

Hej! det är så att jag beställde en asus 8800gt och sedan fick nog för den aldrig kom in i lager så ja avbeställde den förra vecka fredag och inte fått tillbaks pengarna på kontot än ? vad kan de va för fel? fel på banken eller db?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Du får nog lugna dig litet, det har ju bara gått två-tre arbetsdagar sedan du avbeställde. Jag skulle gissa på att du får pengarna nästa vecka, men om du har otur kan du få vänta längre än så.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Avstängd

hur lång tid ska de ta egenlitgen? ja ringde db kundtjänst och de sa 3 dagar..och ja ringde den fredagen då..det har gått 1 vecka nu

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amanito
hur lång tid ska de ta egenlitgen? ja ringde db kundtjänst och de sa 3 dagar..och ja ringde den fredagen då..det har gått 1 vecka nu

Om du ringde db och de sa 3 dagar, hur menar du någon här skall kunna veta bättre än dem?

Jag avbeställde ett 8800GT och något hade falerat så pengarna kom inte per automatik. Så jag ringde dem på fredagen och de lovade ordna det direkt.
På söndagen satt pengarna på kontot.

På dem igen bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amanito
hur lång tid ska de ta egenlitgen? ja ringde db kundtjänst och de sa 3 dagar..och ja ringde den fredagen då..det har gått 1 vecka nu

Men, lugna dig lite. Det har inte gått tre arbetsdagar ännu och räkna inte fredagen som du avbeställde som en dag. Mån, Tis och Ons var röda dagar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amanito
hur lång tid ska de ta egenlitgen? ja ringde db kundtjänst och de sa 3 dagar..och ja ringde den fredagen då..det har gått 1 vecka nu

Du får tänka på att det är Jul Visst det har gått en vecka men bara 2 arbetsdagar! Det tar ofta 2-3 arbetsdagar för banken innan du får pengarna tillbaka, så du borde se pengarna på ditt konto på onsdag eller torsdag efter nyår.

Permalänk
Avstängd

Inte chans på måndagen nu? de väl ingen röd dag på måndag va?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Det är nyårsafton på måndag...

Permalänk
Medlem

Fast nyårsafton är inte röd, bara nyårsdagen som är på tisdag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga
Fast nyårsafton är inte röd, bara nyårsdagen som är på tisdag.

Frågan är om det räknas som en normal arbetsdag / Bankdag. I det här fallet hänger det garanterat på banken i fråga, inte på DB.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum