Permalänk

medeival 2 total war

vad var det för nå slags grafik kort som medeival 2 total war krävde?

sen,är det värt att köpa?tycker det har varit så fruktansvärt tyst om det spelet nu så jag har börjat att tveka.
jag är ju ett stort fan utav din tidigare spelen,så då kommer jag väl att gilla detta eller?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Jag tycker det är ett helt okey spel, enda negativa är väl att ai:n inte är den skarpaste =/

Permalänk
Medlem

AI'n är helt värdelös, som max har jag vart tvungen att vänta i 7 minuter under ett anfall av dem på min fina borg innan de rörde sig ens. Men onekeligen är det roligt. Det tråkigaste är att Campaign mode är tidsbegränsat av "Turns" om du vet vad det är. Jag har aldrig klarat av spelet, men riktigt sköna slag har det blivit. Som 400 longbows mot 750 spearmen är sen mest konstiga matchen jag har kört. När fiendens spearmen hade sprungit halvvägs mot mina longbowmen fick de en hel våg av brinnande pilar på sig och grupp efter grupp retirerade. Vann utan att ha forlorat en gubbe.

Det enda dåliga med spelet är Tidsbegränsningen i Campaign och den rentav korkade AI'n. AI'n blir smartare ju högre svårighetsgrad det är iaf.

Permalänk

turns?men är det inte så i alla total war spelen?alltså att man spelar en viss mängd turns och sen så slutar spelet?
sen AI´n,exakt när har den varit bra i total war spelen;)?

men det där med grafik kortet,har för mej att det krävdes nått "speciellt" slags kort för att kunna spela,jag kunde tex inte spela demot med mitt gforce 4.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

minimum är ett 128mb med Shader 1

Permalänk
Medlem

ta hem senaste patchen och AI:n är betydligt bättre.

Fantastiskt spel för den inbitne strategen.

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk

hehe såg att den senaste patchen är på 613mb, så dom har nog fixat till en hel del

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Walker
minimum är ett 128mb med Shader 1

det där nya gforce8800 GTS 512mb,uppfyller det kraven?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
det där nya gforce8800 GTS 512mb,uppfyller det kraven?

HAhaha, jaa. Jag lirar med mitt 8600m GT 512MB och det finns inga kompabilitetsproblem alls, 8800 GTS har allt som mitt har plus lite till.

Vad har du för dator nu?

Jag kan kolla igenom Readme-filen och säga vad som är "minimum" krav om du vill. Och vad som är recommended,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
HAhaha, jaa. Jag lirar med mitt 8600m GT 512MB och det finns inga kompabilitetsproblem alls, 8800 GTS har allt som mitt har plus lite till.

Vad har du för dator nu?

Jag kan kolla igenom Readme-filen och säga vad som är "minimum" krav om du vill. Och vad som är recommended,

jaha,tack för infon,jag har ingen aning om hur det ligger till;)

http://mrpc.se/prod_view.php?product=427&lastparent=159
denna dator har jag köpt(kommer väl ändå nästa vecka) och det är på den som jag kommer att lira spelet på.
datorn jag har nu,heh,jadu,den kan jag typ bara spela patians och lira lite musik på just nu,den är så ostabil.=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jaha,tack för infon,jag har ingen aning om hur det ligger till;)

http://mrpc.se/prod_view.php?product=427&lastparent=159
denna dator har jag köpt(kommer väl ändå nästa vecka) och det är på den som jag kommer att lira spelet på.
datorn jag har nu,heh,jadu,den kan jag typ bara spela patians och lira lite musik på just nu,den är så ostabil.=/

Med den datorn tar du Medival - total war 2 helt flytande på max grafik i alla upplösningar. Du behöver bara oroa dig för vista.

Permalänk

Medieval Total War 2 är det bästa spelet som någonsin gjorts. Jag har spelat alla strategispel, ända tillbaks till Defender och the Crown samt Pirates till C64:an, men MW2 slår alla andra spel med hästlängder.

AI:n fall du inte uppdaterar det kan vara rätt dålig. Men det skönaste med spelet är att det finns otroligt bra mods som du kan tanka ned. Jag själv kör med Stainless Steel 5.1 (du måste ha Kingdoms add-on för det). Moden innebär nya factions, ny och fräsh AI samt bättre diplomati och roligare trupper. Det finsn ca 15-20 st spelvärda moddar att tanka hem från www.twcenter.net

Som sagt, kan rekommendera MW2 skarpt.

Permalänk
Medlem

AI:n är ju helfestlig utan patch ju
en turn efter att du slutit fred med dem belägrar de en av dina städer så de blir bannlysta av påven, nästa turn kommer en diplomat och vill sluta fred, sen kommer nästa belägring

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Kul spel, rekommenderas.

Fungerade ok med ett GF6800 samt 7600GT.

Har bara några rutor land kvar att ta. Ryssland har 1 stad, Egypten 2 och Turkiet 4 eller något sådant

Men dom där jäkla Tamurierna...grrr. Barbarer är vad dom är. Är framme vid 1400-talet nu och har väl cirka 50 runder kvar att spela tror jag.

PS. Kör som frankrike. Yes, mon Roi!

Permalänk

Ett hett tips är att installera Stainless Steel. Det förbättrar spelet avsevärt på samtliga punkter samt gör det lite mer historiskt och korrekt.
Nya länder samt enheter etc. är såklart med.
Gällande hur många turns du har på dig så kan du modifiera det själv.
Stainless Steel: http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=314

Permalänk

Skulle gärna vilja testa Stainless Steel, men jag har inte inte expansionen Total War Kingdoms =/

Permalänk
Medlem

Re: medeival 2 total war

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
vad var det för nå slags grafik kort som medeival 2 total war krävde?

sen,är det värt att köpa?tycker det har varit så fruktansvärt tyst om det spelet nu så jag har börjat att tveka.
jag är ju ett stort fan utav din tidigare spelen,så då kommer jag väl att gilla detta eller?

Har du inte skaffat spelet ännu?!
Om du verkligen är ett fan av totalwar spelen, KÖP DET!
Spelet är riktigt grymt!
Jämfört med Rome total war, allting är snyggare. Det är lixom mer saker man kan göra på mapen också.

Offtopic:
Längtar tills Empire Totalwar kommer ut!
http://www.totalwar.com/index.html?page=/en/communityandforum...

Permalänk

Re: Re: medeival 2 total war

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Har du inte skaffat spelet ännu?!
Om du verkligen är ett fan av totalwar spelen, KÖP DET!
Spelet är riktigt grymt!
Jämfört med Rome total war, allting är snyggare. Det är lixom mer saker man kan göra på mapen också.

Offtopic:
Längtar tills Empire Totalwar kommer ut!
http://www.totalwar.com/index.html?page=/en/communityandforum...

hmm,jadu,jag hoppade upp och ner utav lycka när jag såg att 2:an skulle komma ut och när demot kom så laddade jag ner det fort som fan.
men det visade sej sen att jag ej kunde spela demot pga mitt grafik kort.
därför har jag ej köpt det=/.
men nu när jag får datorn så ska jag spela som bara den.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SSB
...PS. Kör som frankrike. Yes, mon Roi!

Nej, jag kör som Scotland nu och har erövrat hela europa :). jag har dödat 4 Factions hittils. Men jag orkar inte organisera upp mian armeér och ledare så jag sitter lite fast.

Frixos länk:
http://www.totalwar.com/index.html?pageen/communityandforums/...

Permalänk
Medlem

Oops, menade att säga "Jag kör som frankrike".

Diggar kavalleriet starkt. Har hela arméer med bara kavalleri som flyger fram över kartan. Sen vid sieges eller så hyr jag in legosoldater

Scots guards är kul att ha med som långdistansbågskyttar också om det fungerar. Men nu mot slutet(?) finns det riktigt bra armborst-units som jag för tillfället glömt vad dom heter, ha ha.

Ett tips om du behöver fler leaders är att attackera någon rebellarmé med en egen armé utan ledare, som också är mindre än motståndarens. Då får man ju ibland "Man of the hour" och vips en ny ledare träder fram.

Permalänk
Medlem

Re: medeival 2 total war

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
vad var det för nå slags grafik kort som medeival 2 total war krävde?

sen,är det värt att köpa?tycker det har varit så fruktansvärt tyst om det spelet nu så jag har börjat att tveka.
jag är ju ett stort fan utav din tidigare spelen,så då kommer jag väl att gilla detta eller?

Spelet är värdelöst! Ingen känsla i spelet otroligt få enheter, i Rome hade B.la Romarna 20 st, i Medieval2 är det väldigt få. Bågskyttarna är praktiskt taget värdelösa, hade en bågskyttarmé som avfyrade pilregn efter pilregn och kanske 4 hästar dog. Segare tempo och eftersom spelet är så jävla halvfärdigt så är självklart patcharna jättestora och tar evigheter att installera.

Köpte dumt nog specialversionen av M2TW med extraprylar till och expansionen. 800 spänn som jag kunde köpt för något annat trodde aldrig att en sån spelserie skulle sjunka så lågt, Tyvärr. Köp de gamla TW spelen de är ljusår bättre.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

Du måste använda rätt pilbågsskyttar mot kavalleri. Det står något i stil med "Effective against armour".

En helt vanligt "Peasant Archer" kommer inte att rå på en "Feudal Knight". Om du däremot använder crossbowmen, scots guards, Longbow men eller liknande så skall du se att det händer grejer.

Att det sedan är få units kan jag hålla med om. Visst det dyker upp fler units senare i tiden som t.ex. units med musköter, samt när man bygger mer avancerade buildings.

Permalänk

Få units? MW2 har bra mycket mer units än Rome. Speciellt om du räknar tilläggssatsen Kingdoms, samt moddar med t.ex. Stainless steel som addar in factions som Jerusalem, Teutonic Knights, Kievan Rus, Lithuania, Aragon m.fl.

Att kavalleri inte dör av pilar är inte så konstigt. Använd tunga armborstskyttar (effective against armour) eller musketeers. Musketeers/arquebusiers är de bästa ranged units. Lite svåra att hantera och kräver att du har defensiva units bakom dem som snabbt kan rycka in, men gunpowder units tar väck i princip all armour en enhet har. Även de tyngst bepansrade kavallerienheter stupar framför ett gäng gevärbeväpnade soldater. Att sedan använda lite kanoner för att mjuka upp fiendens moral skadar inte heller.

SSB: Frankrikes armborstskyttar under late period heter "Adventurier". Jag hade hellre kört med gunpowder units dock, som jag skrev innan drar de ner fiendens armourrating till nästan noll. Tips om du vill prova en välbalanserad gunpowder-armé är att tanka hem Stainless Steel 5.1 och köra Kievan-Rus faktionen. Deras Kossack Musketeers är t.o.m bättre än turkarnas janissary musketeers samt de har beridna skjutvapenryttare som är ljusår bättre än både Tyskarnas reiters samt Morernas CamelGunners.

Permalänk
Medlem

Medieval 2 i all ära men jag föredrar Medieval 1 nostalgi vettu nej men jag tycker det är segt att det är begränsat med turns, dock är grafiken jävligt snygg

Visa signatur

Acer Aspire 5930G, Intel C2D P7350 2.0Ghz 1066 MHz FSB 3mb cache, Nvidia Geforce 9600M GT 512 mb, 3 GB DDR2 ram 667 MHz

Permalänk

finns det ingen "notimelimit" patch till spelet?
får känslan av att spelet är rätt så kort.
i rome total war så kunde man ju iaf hinna spela så att man hade lyckats med det mesta.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aza_gnaget
SSB: Frankrikes armborstskyttar under late period heter "Adventurier". Jag hade hellre kört med gunpowder units dock, som jag skrev innan drar de ner fiendens armourrating till nästan noll. Tips om du vill prova en välbalanserad gunpowder-armé är att tanka hem Stainless Steel 5.1 och köra Kievan-Rus faktionen. Deras Kossack Musketeers är t.o.m bättre än turkarnas janissary musketeers samt de har beridna skjutvapenryttare som är ljusår bättre än både Tyskarnas reiters samt Morernas CamelGunners.

Adventurier...så var det ja. Jag har lagt mitt save-game på is en stund eftersom jag blev så less på Timurids elefanter...grr.

Jag är precis i början på 1400 vill jag minnas så jag har bara 2 stycken musköt-units än. Byggs i Milan så det tar en stund att få dom till fronten som ligger i Skottland och Fjärran östern

Har en väldigt fin elefantarmé jag hyrt ihop men den sitter nere i Arabien. Ack så kul det är att spela. Jag har ju "vunnit" men vill se vad som händer mot slutet av spelet med nya framsteg och sånt.