Gears of War Installation...

Permalänk

Gears of War Installation...

Gears of War sägs ska vara ett bra spel enligt många; xbox spelare -_-;
Men till PC verkar det vara skit eftersom man inte kan ta sig för bi installationen. och om jag ska köpa detta spel så bör den ju klara en installation för tusan...
Det verkar som att GoW inte ens klarar av att installeras på andra mappar än C:\Program files\Microsoft Games\Gears of War.
Visseligen kommer ju det antagligen bli C:\Program\Microsoft Games\Geasr of War för mig om jag skulle installera det.

VEM installerar ett spel på C:\ igentligen...

Är det är andra som har "haft" detta problem innan. Så att det nu funkar att installera på andra platser än "C:\"?

Själv har jag spelen på D:\Spel\ vilket gör att jag inte måste installera om allt vid en OS crash.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Installerade det precis som alla andra spel, är något som buggar hos dig helt enkelt. Har du köpt spelet?

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk

Inte än, men jag kan inte testadet för jag det inte, och jag ska inte köpa det om det inte funkar att lägga på D:\XXXXX

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Hmm, tog tillbaka ett gears of war idag på jobbet då kunde ej fick det installerat ordentligt (verkade vara en vettig person). Vista 32 körde personen med (inte lika vettigt jag vet).

Permalänk
Avstängd

gears of war buggar som fan, den ligger nog i budget lådorna på rusta snart... Dom fixar ju fan aldrig någon patch heller.

Tidigare har det alltid kommit någon patch till spel som buggar inom ett par veckor, GOW? nää dom skiter fullständigt i kunderna

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Hehe, ser att ni har förvirrat er lite.

Under installationen av Gears Of War så finns det en ruta som heter "More Options" och därav kan man välja vart man vill ha det installerat samt map editorn. Däremot så tycker jag att det suger att man inte får det klarlagt för en utan att behöva bli astrofysiker för att finna det.

Edit:

Sen så upplever jag inga buggar i spelet som bomber3 gör - fast frågan är, vilken bugg?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Hehe, ser att ni har förvirrat er lite.

Under installationen av Gears Of War så finns det en ruta som heter "More Options" och därav kan man välja vart man vill ha det installerat samt map editorn. Däremot så tycker jag att det suger att man inte får det klarlagt för en utan att behöva bli astrofysiker för att finna det.

Edit:

Sen så upplever jag inga buggar i spelet som bomber3 gör - fast frågan är, vilken bugg?

Slängs ut på skrivbordet efter 30-60sec, vad jag än gör så är det samma sak varje gång.

Sen gnäller spelet att jag har för gamla AMD drivrutiner, version 3.2.16 eller likande krävs.. visst inga problem, bara å ladda från AMD som bara har 3.2.00

Men det komiska är att det följer med en uppdatering med spelet, men av någon anledning är den också 3.2.00... stupid fuckers

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Hehe, ser att ni har förvirrat er lite.

Under installationen av Gears Of War så finns det en ruta som heter "More Options" och därav kan man välja vart man vill ha det installerat samt map editorn. Däremot så tycker jag att det suger att man inte får det klarlagt för en utan att behöva bli astrofysiker för att finna det.

Edit:

Sen så upplever jag inga buggar i spelet som bomber3 gör - fast frågan är, vilken bugg?

Det är inte jag som har installerat, men de säjer att ovasett var de installerar det så hamnar det i en mapp på C:\

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Avstängd

En bugg upptäckte jag idag, det gick inte att installera i annan än just C:.. men lite upprepade gånger så gick den på E:.

Men bäst av allt, spelet fungerar så jävla bra det bara går.

Skilnaden är att nu har jag Vista Ultimate 32bit och då när jag slängdes till skrivbordet hade jag XP PRO

EDIT: shit, nu fungerar inte live helvetet.. varken fö halo2 eller GOW. FAN

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
Det är inte jag som har installerat, men de säjer att ovasett var de installerar det så hamnar det i en mapp på C:\

Då har dom gjort nått fel för jag har spelet installerat under D:\spel\Gears of War på min dator.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

lånade en kompis skiva för att testa installationen. Och 037180, att det fanns en More options viste jag redan från början. hur som helst blev det samma skit igen. C:\ spelet såg ganska bra ut på 1920x1200 och 16QxAF men gick dock ne till 20FPS uder en utav explosionerna...
Har redan avinstallerat det nu för min kompis ville ite att jag skulle ha det installerat mer än för detta testet, han har lagt det på standard mappen, vilket jag finne helt sjukt. C:\ behöver inte vara större än 20GB, eftersom C:\ partitionen är mer av en temporär partition som alla VET töms då man ska installera om datorn, da'h.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

om du har xp.
dxgi.dll och Nucleus.dll i system 32 mappen blir det liggandes 2 filer som har med vista och dx 10 att göra fatta jag det som och dom gör att man kastas ur spelet i startuppen... tog bort dom funka hur fint som helst sen