Powerkaraktär i Diablo 2 LOD

Permalänk

Powerkaraktär i Diablo 2 LOD

Hej! Jag har börjat spela Diablo 2 LOD single player nu och vill hjärna ha lite hjälp.

Jag spelar inte så superseriöst, så jag vill veta vilka builds som är (över)kraftiga mot monster. Hittils har jag spelat som Hammerdin. Vilka andra är bra?

Tack på förhand

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Medlem

Sorc med frozen orb är grym mot monster, men i nightmare/hell kan man få problem när man möter monster immuna mot ice. Bäst att komplettera med meteor eller liknande.

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Om du har version 1.09 eller tidigare är barbar riktigt biffig. Whirlwind, och berzerk mot monster som är imuna mot fysisk skada

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk

En skelemancer är den lättaste gubben att köra igenom spelet med utan bra items. Med bra items blir det bara lättare.

Permalänk
Medlem

Necromancer med corpse explosion brukade rocka.

Nu var det länge sen jag spelade så jag minns inte vad klassen kallades, men om jag säger "Rogue" så hittar du nog rätt. Den och effekten som gjorde att man sköt pilar i en slags solfjäderform gjorde hela spelet pisslätt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SSB
Necromancer med corpse explosion brukade rocka.

Nu var det länge sen jag spelade så jag minns inte vad klassen kallades, men om jag säger "Rogue" så hittar du nog rätt. Den och effekten som gjorde att man sköt pilar i en slags solfjäderform gjorde hela spelet pisslätt.

Antingen menar du Amazon eller Assassin?

Permalänk
Medlem

Bowazon med multiple-arrow SSB?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

javazons, lightsoso, trappasin, dom är helt klart bästa charsen..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Bowazon med multiple-arrow SSB?

Korrekt

Hade något form av unique crossbow med snabbare rate of fire. Behövde bara gå frammåt och hålla knappen intryckt så dog allt som kom fram, ha ha.

Permalänk

du snackar nog om buri som var väldigr effektiv för iaf

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

skellie mancer så är det helt klart lättast med då man ofta inte hittar uber items på single player. han är lite seg men så for du får igång CE chain så är monstren i närheten dömda!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Assassin; Tiger strike + Dragon Tail är fett bra! Lägg till burst of speed så mosar du ner fiender. Kul build att spela också då den kräver lite fingerfärdighet.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?