Vilket spel passar mig?

Permalänk

Vilket spel passar mig?

Efter att ha fått ett virus som gett sig på en massa .EXE filer och gjort dessa obrukbara så fick jag avinstallera många spel som jag hade... tänkte i samma veva försöka förnya mig lite och ta del av er kunskap när det gäller skojiga titlar.

Jag gillar FPS en del. COD4 har jag spelat och njutit av, trots att min prolle får svettas rejält. Oblivion har jag också kört och tyckt mycket om trots att jag inte alls är rollspelskillen. Dock så känns det så jävla motigt att installera det igen och börja om...

Det vore kul med något spel som räcker lite längre. Jag har hittils mest spelat spel som man kan starta, köra en stund och sedan vara nöjd. Efter att ha klarat COD4 så kör jag om en del banor men det blir inget nytt direkt.

Oblivion var ju bra på det sättet.

Kan tänka mig nåt åt strategi/äventyrs-hållet. Kanske något skoj piratspel?
Empire earth med kloner känns uttjatat.

Hjälp mig finna nästa guldkorn!!

Gott nytt!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

Har du testat Crysis ?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Betapet!

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

prey kanske om du gillar fps?
inte så grymt krävande och lite förvirrande xD
annars kan du ju spela nåt spel online och då får du kul

Permalänk

@Blomkungen: jag spelade en del WW2 online förut, men det föll på att den grupp jag var med i (KG Wiking) hade sina Squadnights då jag tyvärr var upptagen med annat. Och det spelet är bara kul i en squad tycker jag...

Crysis kanske kan vara något att titta närmare på! Ska kika efter ett demo...

Prey handlar om nån indiansnubbe om jag inte minns fel?

Vad tycker ni om bioshock?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

Du ska lätt testa Bioshock. Kolla in Chronicles Of Riddick om du inte spelat det. Har några år på nacken nu, men jäkligt bra spel. Tyvärr så är inte något av spelen speciellt långa. Du kommer dock ha väldigt kul så länge det varar.
Om du kan tänka dig att smyga i första person så är Thief ett måste. Pröva trean då den är mest tilltalande grafiskt sett (och lättast).

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Timeshift, UT3, Chronicles of Riddick: Butcher bay, Bioshock, Crysis
I den ordningen ^^

Timeshift är helt klart värt att testa, det är det första FSPet på länge där det är kul att bara springa runt och leka, testa saker och komma på så innovativa sätt som möjligt att skjuta folk i istället för att som i alla andra bara springa runt och skjuta

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Morrowind om du inte testat det, sen en riktig klassiker, Grim Fandango, två av de absolut bästa spel som gjorts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
Betapet!

Aha ! Det finns fler härinne som fastnat för det.
Brukar utmana mina polare i det då och då.

Bioshock lär vara ett mycket bra och originellt fps-spel.
Ska själv inhandla det när priset gått ner. 400 spänn känns för dyrt för något som är över på några timmar.

Angående Prey så är det ett småtrevligt spel, som dock kan kännas lite gammalt i förhållande till nya fps-spel. Men det går att få tag i billigt och ger ändå en stunds underhållning.

Det handlar om en indiansnubbe som röjer på ett rymdskepp och också kan gå in i "ande-mode" och röja med pilbåge.
I spelet kan också tak och väggar övergå till att bli golv genom gravitationsförändringar, vilket är lite annorlunda och kan skapa visst illamående..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Systemshock 2 (gammalt men underbart, föregångaren till bioshock bara att man slipper all steampunk skit )

World of warcraft

Eve online (räcker länge men är segt och kul, hög medelålder i chat osv..)

Unreal tournament 3.

alla är ju inte FPS men jag rekomenderar dom.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Systemshock 2 (gammalt men underbart, föregångaren till bioshock bara att man slipper all steampunk skit )

Steampunken var ju en av de saker som skapade den otroliga känslan i Bioshock. Men nonetheless, System Shock 2 är ett otrolig spel.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

EVE har jag faktiskt testat. Det var lite för mycket "gubb-företag" för att locka mig...

Hur är det med piratspel? Finns det något som räcker lite längre än Pirates där man helt plötsligt uppnått en viss ålder och så är det slut?

Ett annat spel som tilltalade mig var Rainbow Six:Las vegas. Skönt att man kunde röja lite på det även om det fanns en del taktiska valmöjligheter...

Kollade in system shock 2: Det spelet var inte vackert och jag vill gärna pressa min burk en del... men tack för tipset!!

Kan säga att jag också är svag för soldatsims. COD-serien, Company of heroes, medal of honor, brothers in arms har jag spelat. Vore kanske kul med nåt lite originellare lir....

Inte lätt detta med spel alltså... Jag tror vi alla blivit kräsna av det stora utbud som nu finns

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
jag vill gärna pressa min burk en del...

Crysis kommer att ha analsex med din burk, prata dirty, få den att gråta och ringer inte nästa morgon.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

@Sando: Crysis gör väl detsamma med din burk för att sedan be om påfyllnad!

Jag har testat crysis demo lite nu och det funkar ok. Det hackar inte på medium @1024x768 på medium men jag märker av ett visst "input-lag" ibland, dvs jag trycker på piltangenterna men rörelserna utförs 2 sek senare... skumt..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

kolla den andra tråden finns många där men lira stalker, bioshock,

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
@Sando: Crysis gör väl detsamma med din burk för att sedan be om påfyllnad!

Jag har testat crysis demo lite nu och det funkar ok. Det hackar inte på medium @1024x768 på medium men jag märker av ett visst "input-lag" ibland, dvs jag trycker på piltangenterna men rörelserna utförs 2 sek senare... skumt..

Japp, och sen får det pommes frites med.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte precis Dark Messiah of Might and Magic, ett spel som jag tydligen ratade lite väl snabbt när det kom 2006. Ett riktigt roligt fpsrpg (?) med lite annorlunda men mycket bra stridssystem. Förvänta dig inte att slakta mängder med fiender utan här bör du satsta på att använda miljön (sparka ner fiender från höjder, knuffa in dem i eld, slänga lådor på dem mm) och smyga lite.

Permalänk

Alltid riskabelt att för snabbt döma spel. Jag dömde en gång ut spelet "havets vargar" som min far köpte i en realåda.
Det spelet har många likheter med Pirates.

Hade många fina timmar med det svenska budgetliret kan jag säga... oj oj oj.

Undrar vilka andra toppspel man ratat i förtid?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Avstängd

Orange Box så har du Half-life 2 med expansioner, Team Fortress 2 och Portal. Minst 20 speltimmar där.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

F.E.A.R är ju rätt kul.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Jag har i anslutning till detta en fråga om expansionen(erna) till oblivion: Får man om man installerar om spelet+expansioner "börja om" med samma huvuduppdrag eller väljer man dessa uppdrag separat? Eller vävs de helt enkelt in i världen man spelar?
Det spelet tilltalade mig eftersom det inte var alltför omöjligt att lära sig trots att jag aldrig spelat något sådant förut...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

Spel som jag spelar:

1. Call Of Duty 4
2. F.E.A.R
3. Prey
4. Sniper Elite (Sniper Spel)
5. Gears Of War
6. Quake 3 Arena (Lirar i en högt rankad clan)

Visa signatur

|i5 2500k @ 4.6 Ghz|GeForce 560Ti|Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE||Creative SB X-Fi EXTREME GAMER| SteelSeries 7H|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
Jag har i anslutning till detta en fråga om expansionen(erna) till oblivion: Får man om man installerar om spelet+expansioner "börja om" med samma huvuduppdrag eller väljer man dessa uppdrag separat? Eller vävs de helt enkelt in i världen man spelar?
Det spelet tilltalade mig eftersom det inte var alltför omöjligt att lära sig trots att jag aldrig spelat något sådant förut...

Du kan köra med samma karaktär som du alltid gjort. Expansionen smälter sömlöst in i huvudspelet.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Hedersmedlem

Portal!!! ingår i orange box som någon nämde.

Det är det första spelet den senaste tiden som jag verkligen kände att jag ville slutföra. Många andra spel brukar jag bara tröttna på med inte Portal(<3)

Permalänk
Medlem

Söldner finns ju du som gillade CoD4
Annars Americas Army som är ett krigs spel...(gratis) många svenskar....
www.americasarmy.com
www.americasarmy.se
www.aaotracker.com

Permalänk

Jag hoppas att jag lyckas peta in mina save-filer till oblivion som jag sparade innan spelet sabbades av viruset bara....

Americas army har jag testat faktiskt. Spelet är ju tvådelat. Första delen är ren propaganda och har ingenting med resten att göra. Tvingas hjärntvättas över hur bra USA är osv... När man efter MYCKET om och men kunde börja spela så var jag väl inte direkt jätteimpad... Ganska skrämmande när man tänker efter... ett spel enbart designat för att rekrytera unga människort till USAs armé...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

ArmA - Armed Assault är ganska svettigt för datorerna, grymt stora banor också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
EVE har jag faktiskt testat. Det var lite för mycket "gubb-företag" för att locka mig...

Kikade du in i "Swedish" chatten? ^^

skulle vilja lägga till EV nova och Freelancer på min lilla lista.

EV nova är ett gammalt 2d spel som är kul i en stund.

Freelancer, om du inte har provat det och gillar science-fiction spel så måste du prova det! Väldigt bra spel som både är enkelt att lära sig och tycka om. Spelet har nogorlunda bra grafik (helt okej faktiskt). Det är heller inte lika segt som t.ex Eve eller X2 eller X3 t.ex.

Lite bild på freelancer där, ser mycket bättre ut ingame dock.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Hedersmedlem

Freelancer tyckte jag var kul ett tag men som jag förstog så är det samma sak hela tiden eller? snacka med gubbe i baren typ och få uppdrag.. ut och skjuta ner/fånga något item och sen tillbaka för en belöning och nästa uppdrag? såklart kan man uppgradera sitt skepp och sen köpa nytt men mer än så är det väl inte?

Permalänk

Freelancer spelade jag en del hos en kompis för 3 år sedan. Det var rätt kul ett tag, men sedan började jag känna att det var väldigt repetitivt precis som Shimonu sa.

Nu är jag kräsen... men bli inte sura grabbar! Många fina förslag har ni gett! Keep 'em coming!

Om man snackar age of empires-serien; vilket spel är då bäst?

Supreme commander? Någon som lirat det?

MVH

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)