Permalänk

rekomendera spel

jag har varit bort från pc spels fronten ett BRA tag nu(typ 2 år eller nått,senaste "nya" spelet var väl rome total war) och känner bara till ett fåtal nya spel.
så jag skulle vilja att ni gav mej lite tips på spel som man kan lira när man får ny datorn.

crysis och medeival 2 total war behöver ni inte nämna,dom ska jag pröva på.
ös på med alla spel ni kan komma på,krävande eller icke krävande,det kvittar,bara man kan testa sej igenom alla nya spel som man har missat.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Spela absolut igenom Bioshock. Årets bästa Pc-spel enligt mig.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

bioshock,ok,visst inte att det fanns till pc,ok,noterat.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Quake wars

http://www.enemyterritory.com/

Finns en demo du kan testa, men den är utan VOIP och uppdateringar som fulla spelet har. och ge spelet några timmar, dom första timmarna är man bara förvirrad men sen kommer du att älska spelet om du gillar FPS med mycket och snabb action och teamwork ingår oxå
minns inte sist jag fick en punish för TK så det är en najs community oxå, inte så många noobs som försöker förstöra och sånt.
Och dom som har gjort spelet är på forumet varje dag och spelar på vanliga servrar, helt grymt, dom lyssnar på oss
SDK har dom nyss släppt så snart kommer det nog några roliga moddar till det spelet oxå

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

GTR 2, Flat out 2, RACE '07, Unreal Tournament III, The Orange Box, Insurgency, Flight Simulator X Deluxe & Acceleration, Two Worlds, Test Drive Unlimited, JP Trespasser, Operation Flashpoint Cold War Crisis & Resistance, Deux Ex (ett MÅSTE !!!!), Call of Duty 4, GTA San Andreas med SA-MP-modiflikationen.

Det där var en del. Hoppas du får en trevlig spelkväll

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Ladda ner steam och kolla igenom tillgängliga spel.

Permalänk

tack för tipsen alla.
men vad har ni att rekomendera när det gäller strategi/krigs och äventyrs/roll spels spelen?
cod4 har jag redan på konsoll,så det behöver ni inte nämna,likaså two worlds.
mass effect,finns det till pc?

stream?finns alla nya spel där då?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tack för tipsen alla.
men vad har ni att rekomendera när det gäller strategi/krigs och äventyrs/roll spels spelen?
cod4 har jag redan på konsoll,så det behöver ni inte nämna,likaså two worlds.
mass effect,finns det till pc?

stream?finns alla nya spel där då?

Mass/steam: Nej.

Permalänk
Medlem

HL2 Episode One och Two. Körde igenom dessa med nya datorn och kunde inte slita mig. Riktigt välgjort. Har inte heller spelat PC på länge och har samma funderingar som du...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Inaktiv

S.T.A.L.K.E.R.: SoC är grymt bra. Crysis är också riktigt bra. Bioshock är också bra.

Permalänk
Medlem

Baldurs gate 2 är ett måste om man vill spela rollspel. Även neverwinter nights med expansioner, samt neverwinter nights 2.

Gothic-serien är också väldans rolig tycker jag. Såg att de hade en gothicbox på eb games, alla tre spelen för en överkomlig summa.

Elder scrolls-liren är med bra. många säger oblivion, men jag föredrar morrowind

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk

gothic har jag hört/sett mycket gott om,så det är noterat det med.
oblivion har jag både till 360 och ps3,så det får vara nog;)

STALKER var faktiskt 1 utav dom spelen som man satt och tänkte "fan också,jag ksulle haft en bättre dator så jag hade kunnat lira detta spel" förut,så det är givet.
neverwinter nights spelade jag förut men föll inte för det riktigt.
baldurs gate 2 kan vara värt att kika på.
HL episode one&two kan också bli nått.
flat out är roligt,så det blir det.

keep em coming please;)

föresten,såg nån trailer nu i julas på nått strategi spel,kommer inte riktigt ihåg namnet(men jag har namnet på tungan),spelade 1:an jävligt mycket förut.
det är ett ww2 spel där man typ har färdiga trupper/armér som man ska göra uppdrag med.
man ser spelet snett uppifrån och man kan både vara tyskland och dom allierade.
såg nån trailer från det nyaste spelet där man bla spelade omaha beach scenariot.
nån som vet?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Helt allvarligt du kommer ångra dig om du inte spelar igen om S.T.A.L.K.E.R shadows of chernobyl, Bioshock, Call of Duty 4 dem rekomenderar jag mest... men jag rekomenderar även, the orange box, clive barkers jericho, och unreal tournament 3. Sedan dem jag inte spelat så säger många att mass effekt är bra och framförallt portal som förljer med orange box...

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk

bioshock hade jag tänkt köpa till 360,men nu lär det bli till pc då.
STALKER är givet som sagt.
COD4 har jag till ps3:an,men kan även provas till pc med tanke på mus och tangentbords möjligheten.
det första unreal tournament gillade jag skarpt,så det blir det också.
orange box är redan beställt till konsoll.
mass effekt,ja,det är jag sugen på,men det fanns tydligen inte till pc=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer