bf2 på xp med dx 10 kort!

Permalänk
Medlem

bf2 på xp med dx 10 kort!

hej! som rubriken lyder.. är det möjligt? har ett 8500gt och jag kan inte få det att funka. trycker igång bf2 och efter en stund så slänger den ut mig tillbaka till windows.

Visa signatur

AMD Athlon 3200+ 1024mb RAM X1900GT 256 mb ipower 460W silent edition

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är inte DirectX 10 Vista enbart om jag inte minns fel?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Är inte DirectX 10 Vista enbart om jag inte minns fel?

kan man enbart köra directx 10 på vista?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jepp det är endast på vista.

Permalänk

så alltså kan man inte lira crysis på xp?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
så alltså kan man inte lira crysis på xp?

Crysis finns för både dx9 och dx10.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk

ok,nu får jag väl en massa "men den frågan har ställts 1000 ggr förut" på mej,men vad är skillnaden mellan dx9 och dx10?
stor skillnad?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
ok,nu får jag väl en massa "men den frågan har ställts 1000 ggr förut" på mej,men vad är skillnaden mellan dx9 och dx10?
stor skillnad?

Finns sidor på internet du kan kolla på
Jämföra dx9 och dx10 alltså sök lite:P

Permalänk

Men BF2 är ju Direct X 9-spel också.. borde inte vara några problem. Korten som klarar dx10 är väl bakåtkompatibla, eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Korten som klarar dx10 är väl bakåtkompatibla, eller hur?

Ja

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Det fula med Dx10 är att dom klockar ner allt i Dx9. Nästan allt som sägs kräva Dx10 klarar Dx9 av? Dåligt av företagen som igentligen bara vill tjäna pengar.
Visst inget fel med det, men endå? Måste ju tänka lite på dom som spelar tycker man ju...

Visa signatur

|i5 2500k @ 4.6 Ghz|GeForce 560Ti|Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE||Creative SB X-Fi EXTREME GAMER| SteelSeries 7H|

Permalänk
Avstängd

Bf2 funkar, kör som adminstatrör, kompatibilitetsläge för win xp sp2.
Ibland måste man också deleta mappen som Bf2 använder då den blir korrupt.
finns under c: mina dok spel

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

nu är inte 8500gt något värstingkort på något sett, men det bör klara av att starta bf2 ialla fall. Det kan inte vara så att du fått för hög refreshrate i spelet som din skärm inte klarar av?

Gå till denna map i din bf2 dirr. Där finns en fil som heter video.con . Öppna den i anteckningar och kolla så att det är inställt på inställningar som din skärm/grafikkort klarar av. Glöm inte att göra en säkerhetskopia av filen först, så du lätt kan ändra tillbaka till standar inställningar

x:\Program\EA-Games\Battlefield 2\Profiles\Local\Default

Permalänk
Medlem

okej tack för tipsen

Visa signatur

AMD Athlon 3200+ 1024mb RAM X1900GT 256 mb ipower 460W silent edition