Sida man kan tanka spel (lagligt såklart)

Permalänk
Medlem

Sida man kan tanka spel (lagligt såklart)

Ja, som rubriken säger. Finns det någon sida/program förutom Steam där man kan köpa spel och samtidigt tanka hem spelet istället för att köpa det i en butik och få vänta 3-4 dar tills man får hem det i brevlådan?

Vill köpa Call of Duty 4 så jag kan spela på internet och ligor framöver. Men jag tänker inte betala ~87$ á 550 kr då man kan få det på spelbutiken för 447kr inkl. frakt.

Nån som kan tipsa?

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Nice såg jävligt bra ut: $49.95 för CoD 4

Är det en bra och reliable sida?

Men palla, såhär står det om spelet:

This product is only available for purchase in North America and the UK. Men UK är ju ändå Europa, så kan ju testa ändå.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

freeware sidor finns ju.

www.megagames.com finns en del freeware, dock finns det även annat som är lite tvivelaktigt.
pakoon2 finns där och det är ett av de bästa freeware spelen jag spelat, med en polare så kan man sitta i timmar och slåss om att köra 1 hundradel snabbare!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
freeware sidor finns ju.

www.megagames.com finns en del freeware, dock finns det även annat som är lite tvivelaktigt.
pakoon2 finns där och det är ett av de bästa freeware spelen jag spelat, med en polare så kan man sitta i timmar och slåss om att köra 1 hundradel snabbare!

Är inte freeware jag vill ha dock.

Men Direct2Drive, är det nån som har handlat där förut? Verkar inte kunna ladda hem CoD 4 där ifrån eller nåt, har inte testat än. Men det står att det bara går att köpa i USA och UK.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryx
Är inte freeware jag vill ha dock.

Men Direct2Drive, är det nån som har handlat där förut? Verkar inte kunna ladda hem CoD 4 där ifrån eller nåt, har inte testat än. Men det står att det bara går att köpa i USA och UK.

Jag har själv inte gjort det men jag vet att det ska gå även om man bor i Sverige.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Den tråden har några stycken förslag iaf...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Denna sida är rörig, men bra med mycket gratis :

http://www.concisefreeware.com

Permalänk

Han vill väl fortfarande kunna köpa och ladda ner CoD4, inte ladda ner freeware?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Avstängd

EA Store ?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Jag har själv inte gjort det men jag vet att det ska gå även om man bor i Sverige.

Alltså, de spelen som är begränsade till Nordamerika är det ju iaf inte meningen att du ska kunna köpa från Sverige. Dock är det ju bara vissa spel som har denna begränsning, kanske är det som förvirrar?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Alltså, de spelen som är begränsade till Nordamerika är det ju iaf inte meningen att du ska kunna köpa från Sverige. Dock är det ju bara vissa spel som har denna begränsning, kanske är det som förvirrar?

Ja, men nu är det ju såhär va att hos Direct2Drive stog det att CoD 4 endast går att köpa i Nordamerika och UK.

Men det är lugnt nu, ska köpa det imorn på elgiganten.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Köpa spelet via steam?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

tror nog oxå steam är en av de bästa ställena att skaffa spel på. om man bortser från att gå till affären.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev, Steam lurar ju fan av en pengar.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryx
Som jag skrev, Steam lurar ju fan av en pengar.

Inte riktigt säker på vad du menar där..
Förmodligen marknadens bästa priser och har ofta reor eller flera spel till lägre kostnad. Passade man dessutom på nu under julrean som var sparade man galet mycket mot att köpa det nån annan stans.

Sen är ju inte Valve heller direkt ett oserriöst företag om det var det du syftade på.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Inte riktigt säker på vad du menar där..
Förmodligen marknadens bästa priser och har ofta reor eller flera spel till lägre kostnad. Passade man dessutom på nu under julrean som var sparade man galet mycket mot att köpa det nån annan stans.

Sen är ju inte Valve heller direkt ett oserriöst företag om det var det du syftade på.

Nej, jag kan inte tänka mig att Steam har marknadens bästa priser. Går ju för nästan halva priset på ElGiganten. Eller om man ska jämföra Ladda Hem-sidor så gick det för 49.99$ på Direct 2 Drive och 87$ hos Steam. Vet inte varför det är så, dock blev det ju skatt på runt 27$ också. : /

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Valve sätter inte priset på t.ex. Activision spel som COD4. Fucking grisar activision, vad faan ska vi betala mer för spel än de i USA?