Permalänk

NFS på XP, ev Linux

Jag skaffade för en tid sedan spelet Need4Speed Porsche 2000 och jag hade nästan klarat spelet, endast ett race kvar, och då ger sig min gamla burk med Win98...

Problemet är att spelet hänger sig, vänder bilen "uppochner", flyttar kameran, krashar o.s.v.

Spelet använder sig av SafeDisc Protection om det har någon betydelse

Det finns 4 olika sätt att köra spelet på, vet ej om alla funkar :

WinXP = Sämst
WinXP med kompablitet = Dåligt
Linux = vet ej
Dosbox eller annan emulator = vet ej

Vad, och hur gör jag för att spelet ska funka ?

PS.
Jag skulle mer än gjärna hitta fusk till spelet när det fungerar vettigt

Permalänk
Medlem

WinXP ÄR bättre än 98, byt. Varför tycker du att WinXP är sämst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
WinXP ÄR bättre än 98, byt. Varför tycker du att WinXP är sämst?

Han säger att spelet fungerar sämst på XP, inget annat.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Patchen till XP: http://www.autonews.lt/needforspeed/porscheunleashed/patches/...

Lycka till!

Tackar, det funkar nu

Vet någon fusk till NFS Porsche som faktiskt funkar ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik356b
Tackar, det funkar nu

Vet någon fusk till NFS Porsche som faktiskt funkar ?

Username Cheats
Gulliver - Porsches change into Radio Controlled cars
Smash Up - Destruction Derby style racing
Dakar - Drive with Rally physics
fuzzyfuz - Enables cops in quick race, but cops may not appear on all tracks
yraGyraG - Enables all cars to have 993 physics
fetherw8 - Heavier cars

Miscellaneous Cheats
All Cars & Tracks
Enter multi-player mode and select the "Peer To Peer" option, but choose to race alone. You will be able to select any car on any track.
Infinite Money
Purchase a used car and choose an "Overall" repair. When completed, the value of your car will be higher than the purchase price and the cost of the repairs. Sell the car, purchase another used car and repeat as needed.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Jag har hittat en grej som inte funkar med patchen heller, banan heter "Normadie", efter 15 sekunder hackar spelet, sedan står det att Porsche.exe har stött på problem, men vad gör jag åt det ?

EDIT:

Problemet uppstår enbart när man kör Evolution med de 2 första bilarna

Permalänk
Medlem

mitt proce 2000 fungerar utmärkt på xp och det utan patchar och sådant. fungerar andra spel bra? inget som är för hårt överklockat?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag vill minnas att Porsche 2000 var känsligt både för AGP Aperture-storleken och hur mycket minne+swap som fanns totalt, och att minneshanteringen i spelet blev tokig med vissa inställningar och kraschade titt som tätt på en annars stabil maskin.

Ett riktigt kul spel dock, gällde bara att lura det att fungera stabilt först...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
mitt proce 2000 fungerar utmärkt på xp och det utan patchar och sådant. fungerar andra spel bra? inget som är för hårt överklockat?

Jag har aldrig lyckats klocka min pc vettigt, vann 1 poäng i 3dmark 05 sist jag försökte

Och ja de flesta spelen funkar som de ska, de som inte gör det brukar jag inte spela

EDIT:

Har hittat problem på banan Corsia som uppstår ibland, när de kommer så stängs NFS Porsche av utan felmeddelande