UT 2004 - enemycolor?

Permalänk
Medlem

UT 2004 - enemycolor?

Undrar om det finns någon snarlik funtion i UT 2004 som Q3s cg_enemycolor, cg_enemymodel samt forcemodel?
Alltså något sätt att ändra färgen på alla fiender och tvinga deras model till en specifik som är större och lättare att se.
Skulle varit bra om man kan få till någon lysande färg som tex ljusgrön.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Eftersom du inte säger vilket spel du menar att det är fusk till så antar jag att du menar båda. Om så är fallet så förmodar jag att du aldrig har spelat Quake 3 speciellt seriöst.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk

Om det inte klassas som fusk nu så borde det iaf göras.

Permalänk
Medlem

Nu har jag aldrig lirat Q3 speciellt "djupt", så de commands du nämner i ditt ursprungliga inlägg är inga jag är bekant med. Däremot såg jag några fragvids då det begav sig, där man bland annat kunde se att alla spelare i några av de matcher de körde var neongröna TankJr, t ex. Det har kanske att göra med de commands du nämner alltså?

Rör det sig bara om commands som rör ens egna vy eller är de något som serveradmins aktiverar som fusk, eller wut?

Permalänk

UT Comp

Jag har för mig att jag körde med UT Comp när jag lirade 2K4 för något år sedan. Finns även med hitsounds och annat trevligt. Spelade dock aldrig seriöst men tror att det är en rätt populär mutator på servrarna.

Angående om det är fusk eller ej så kolla bara på alla populära klienter för Quake-serien. Brightskins är standard numera och har varit i flera år. Finns ingen som spelar seriöst som inte kör med det skulle jag vilja säga. Även i Painkiller fanns det brightskins och dessa fanns med redan från början om jag inte minns fel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: UT Comp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gröna Bananer
Jag har för mig att jag körde med UT Comp när jag lirade 2K4 för något år sedan. Finns även med hitsounds och annat trevligt. Spelade dock aldrig seriöst men tror att det är en rätt populär mutator på servrarna.

Angående om det är fusk eller ej så kolla bara på alla populära klienter för Quake-serien. Brightskins är standard numera och har varit i flera år. Finns ingen som spelar seriöst som inte kör med det skulle jag vilja säga. Även i Painkiller fanns det brightskins och dessa fanns med redan från början om jag inte minns fel.

Men ja fattar inte, det borde ju klassas som ett sorts fusk. Vem bestämde från början att man skulle köra med ljusare skins? Det är ju en ändring i hur spelet var byggt från början ju, stor fördel också i mörka områden.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Kunde man inte i quake 3 ställa in i options så att alla snubbar hade samma skin?

Permalänk
Medlem

Re: Re: UT Comp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryx
Men ja fattar inte, det borde ju klassas som ett sorts fusk. Vem bestämde från början att man skulle köra med ljusare skins? Det är ju en ändring i hur spelet var byggt från början ju, stor fördel också i mörka områden.

UT Comp är en tävlingsmod. Många servrar använder/använde den. Man laddade ner den automatiskt när man anslöt till en server med UT Comp. Lika för alla, inget fusk..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BugHug
Nu har jag aldrig lirat Q3 speciellt "djupt", så de commands du nämner i ditt ursprungliga inlägg är inga jag är bekant med. Däremot såg jag några fragvids då det begav sig, där man bland annat kunde se att alla spelare i några av de matcher de körde var neongröna TankJr, t ex. Det har kanske att göra med de commands du nämner alltså?

Rör det sig bara om commands som rör ens egna vy eller är de något som serveradmins aktiverar som fusk, eller wut?

Det rör sig bara om sin egna vy.
De commandsen jag angav ändrar färgen och gör så att DU ser alla som en viss model, tex som Tankjr vilket är den största och lättaste att se.
Att ändra färg på skins är ju som att höja eller sänka din brightness / gamma, alltså inget fusk. Likaså att ändra models.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

en enkel sökning på google kom upp med detta

"First, open your UT2004.INI file. It's in the /system subfolder.

Go down to [UnrealGame.DeathMatch].
You need to add the following lines if they're not present, or change them to True if they're false.

bAllowPlayerLights=True
bForceDefaultCharacter=True

Save the changes.

Open USER.INI file. It's in the /system subfolder.

Go down to [XGame.xPawn].

You need to change or add the following lines as necessary.

PlacedCharacterName=Gorge
PlacedFemaleCharacterName=Rylisa

Next, go up to the top of the USER.INI file and find the line that says what character you play as. It'll say Character=________ where ____ is your character's name. Change that to Gorge.

The reason for playing as gorge is that you have to play as a character you force or it will not work. Gorge is harder to hit headshots on than Rylisa IMO, hence you pick him instead.

Save the changes. "

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.