3870 CrossFire problem i spel!!!

Permalänk
Inaktiv

3870 CrossFire problem i spel!!!

jo har hafft en del problem med CF måste jag säga. men det som jag är mäst orolig för är att i vissa spel får jag som blixtar "grafik fel" tex

Juiced 2=går inte att spela längre en 15-20 sen börjar det bli grafik fel
HL2= köra allt på fullt allt flyter på skit bra inga fel
S.T.A.L.K.E.R= verkar itne funka med 3870 kort alls får en flimrande bild
Dirt= vill inte ens starta i CF men går bra i singel kort

sen e det farligt att ena kortet kom en bit över 83c fläckten ville vist inte gå upp så den bara steg i grader? har dom på 60% 41c nu. eller e det ATIs drivrutiner som spökar för CF?

Permalänk
Medlem

Testa korten var för sig så det inte är fel på det enda grafikortet. Men verkar vara drivrutins problem som jävlas, men dubbel kolla ändå bios och så att allt sitter nog bra i datorn. Testat utan överklockningen på prollen?

*Dubbel kolla även om fläktarna på båda korten verkligen är med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Testa korten var för sig så det inte är fel på det enda grafikortet. Men verkar vara drivrutins problem som jävlas, men dubbel kolla ändå bios och så att allt sitter nog bra i datorn. Testat utan överklockningen på prollen?

*Dubbel kolla även om fläktarna på båda korten verkligen är med.

Fläktarna är knappast något fel då vissa spel verkar funka utmärkt för honom.

Bra idé att testa var för sig, skulle jag gissa så ligger felet i någon drivrutin/inställning. En inställning jag vet du kan kolla är "maximal längd" som den heter i Nvidia's inställningar. Vet att om den är på kan den krasha endel spel.

Annars, testa uppdatera drivisar till grafikkortet. Ladda ner nyaste directx versionen, samt distrubtioner. Alla hotfixes och uppdateringar till windows.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Inaktiv

jag har 7.12, directX har jag 9.0c, windows e fullt uppdaterat. har kollat bios men hittar inget där om CF. Fläcktarna går bårda 2 har kolla tempen efter att ha spelat i Rivetune och CCC på bårda korten och dom ligger på ca 55c under spelandet.

Edit= har testa bårda korten nu i J2 och stalker och inge grafik bugg kommer fram och så testa jag bårda i 3dmark 06 2ggr var inga fel. det e så fort jag sätter igång CF som det verkar bli sådär =( då måste det väll vara ATIs drivrutiner som gör det eller

Permalänk
Medlem

ATI har haft endel problem med sin CF så de är nog där problemet ligger