Är det värt att skicka in kortet?

Permalänk
Medlem

Är det värt att skicka in kortet?

Jag har ett Gigabytemoderkort (GA-P35C-DS3R) som jag köpte från komplett för ca 2 månader sen. Allt sedan jag fick det har det glappat lite i en av sata-kontakterna, så ibland bootar inte datorn. Det händer inte särskilt ofta och de gånger det händer är det bara att trycka till sladdarna lite. Dock så hände det idag när jag jobbade och vår dotter ville spela dator och varken hon eller min fru kan skilja en satakontakt från ett grafikkort. (I ärlighetens namn vill jag nog inte att de ska in och pilla ens om jag visat dem).

Så vad tycker ni? Är det värt att bli av med kortet i 2-4 veckor för det här problemet? Kan det bli värre tror ni?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

Har du prövat att byta SATA-kabeln?
Annars kan du ju testa att koppla hårddisken i en annan SATA-port, om det finns ledigt.

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike The Spike
Har du prövat att byta SATA-kabeln?
Annars kan du ju testa att koppla hårddisken i en annan SATA-port, om det finns ledigt.

Nej, har inte testat med en annan kabel. Problemet verkar dock sitta i alla kontakterna eftersom jag provat att byta runt. Men ny kabel ska testas.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

Om problemet kvarstår i alla kontakter på moderkortet är det väl snarare kabeln det är fel på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltraLord
Om problemet kvarstår i alla kontakter på moderkortet är det väl snarare kabeln det är fel på?

Det ligger något i det, ska byta kablarna imorgon.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.