Fantasy/story spel för PC?

Permalänk
Medlem

Fantasy/story spel för PC?

Hej!

Är i sökan efter ett roligt PC-spel. Jag spelade för ett bra tag sen American McGee's Alice, nog ett av de bästa spel jag spelat på PC, och nu är jag ute efter ett liknande. Gillar fantasy genren och att spela i liknande FPS.

Mycket tacksam efter förslag. Det kliar i fingrarna.

Har redan avverkat alla Super Mario på min Wii, inklusive SM Galaxy och alla Zelda :). Tror ni förstår min smak...

Finns det något liknande (Alice) som skulle passa till PC?

Tack på förhand!

Visa signatur

"freedom is just another word for nothing left to loose"

Permalänk
Medlem

Re: Fantasy/story spel för PC?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaga
Hej!

Är i sökan efter ett roligt PC-spel. Jag spelade för ett bra tag sen American McGee's Alice, nog ett av de bästa spel jag spelat på PC, och nu är jag ute efter ett liknande. Gillar fantasy genren och att spela i liknande FPS.

Mycket tacksam efter förslag. Det kliar i fingrarna.

Har redan avverkat alla Super Mario på min Wii, inklusive SM Galaxy och alla Zelda :). Tror ni förstår min smak...

Finns det något liknande (Alice) som skulle passa till PC?

Tack på förhand!

tja inte så ofta jag ser att någon annan har Alice som favorit spel, det spelet va helt offatbart grymmt tycker jag. hur som helst kan rekomendera lite spel med bra story som du kanske kommer att tycka om även om alla inte är fantasy.

Prey, sci-fi fps men story är jäkligt bra måste jag säga

Bioshock, fps är lite alice anda när det gäller miljön oxo jäkligt bra

call of cthulhu, fps skräck/fantasy/scifi! jävligt bra story och man hoppas till mycket

Tron 2.0, spelet jävligt grymm story och roligt oldschool känsla när man lirar

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk
Medlem

Re: Re: Fantasy/story spel för PC?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av noppa
tja inte så ofta jag ser att någon annan har Alice som favorit spel, det spelet va helt offatbart grymmt tycker jag. hur som helst kan rekomendera lite spel med bra story som du kanske kommer att tycka om även om alla inte är fantasy.

Prey, sci-fi fps men story är jäkligt bra måste jag säga

Bioshock, fps är lite alice anda när det gäller miljön oxo jäkligt bra

call of cthulhu, fps skräck/fantasy/scifi! jävligt bra story och man hoppas till mycket

Tron 2.0, spelet jävligt grymm story och roligt oldschool känsla när man lirar

Har kollat in alla på YouTube nu och de verkar grymma, helt klart. Tack för jätte bra tips!

Hojta gärna om du/ni har fler tips

Visa signatur

"freedom is just another word for nothing left to loose"

Permalänk
Medlem

kom precis på ett par till spel

Knights of the old republic 1 och 2, Starwars spel och innan du avfärdar det rakt av så måste jag säga att jag inte är starwars fan alls men de här spelen är nog bland top 3 rpgn jag spelat handlingen är riktigt bra går inte att jämföra med filmerna, ingen jag känner som spelat kotor har ångrat sig.

Neverwinter nights 2, 3rd person men bra handling och tar långt tid att klara mycket side quests och väääldigt många val när det gäller karaktär byggande.

might and magic the dark messiah, fps fantasy sjukt kul att slåss i det spelet, inte så värst lång spel men tycker man kom in i miljön jäkligt mycket.

p.s om du skaffar knights of the old repiblic kör darkside mycket roligare.

nu ska jag spela call of duty 4 hoppas du hittar nåt som passar dig.

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk
Medlem

Just det! Neverwinter Nights har jag testat en gång, det var kul har jag för mig (eller var det Balders Gate :S) :). Kul att det har kommit en tvåa, det ska jag kolla in, samt de andra tipsen. Spelade ett spel som hette Fable en gång, också helt ok och i Zelda-anda.

Tack igen och lycka till med Call of Duty 4 :).

Visa signatur

"freedom is just another word for nothing left to loose"

Permalänk
Medlem

Bioshock! Årets näst bästa spel efter Mass Effect Suveränt FPS med inslag av RPG. Härliga miljöer, härlig story och framför allt en riktigt skön känsla.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Gothic 1 och 2 skulle du nog gilla, dock är det ganska gammla spel nu, men storyn i dem är underbar.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Hedersmedlem

Zaga sitter för övrigt på en Vaio CR21Z med ett Mobility Radeon X2300 och skärmen har 1280*800. Det kanske begränsar urvalet en del...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Kollade in Bioshock och ja det verkar helt ok, ett spel i min smak. Tänkte testa Neverwinter Nights 2 och The Witcher. Vad tror/tycker ni on The Witcher?

Det spelar ingen roll hur pass gamla spelen är. Det jag är ute efter är just spelkänslan man får ifrån t.ex. Alice. Har spelat igenom de gamla klassikerna Broken Arrow också som är bra... Ska definitivt kolla in Gothic 1 och 2.

Tack för tipsen! Keep them coming :).

Ilstallione har nog rätt, tveksamt om min dator klarar spel med höga grafikkriterier, också en anledning till att det inte gör så mycket om spelen har några år på nacken.

Visa signatur

"freedom is just another word for nothing left to loose"

Permalänk
Medlem

måste säga att både witcher och bioshock är väldigt krävande spel så om du inte har rätt ny spel dator borde du kolla in andra spel om du inte vill dra ner allt till minimum.

måste säga det lilla jag spelade av the witcher så verkade det rätt kasst hur man slogs osv, jag avinstallera min efter 30 min och gav tillbax till polarn. dock kanske gav jag den inte en riktig chans.

om du inte har nåt emot gamla spel så skaffa neverwinter nights 1 collection först och främst kan inte kosta mer än 200ring nu på webhallen det finns väl 2 expansions som jag spelat och båda är suveräna och själva spelet är lika bra som 2an. grafiken är inte så dålig heller.

p.s förstör inte neverwinter nights 1 för dig själv som jag gjorde och kör dual wierd det är alldeles för overpowered.

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk
Medlem

Jade Empire ?

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Jag kan fan inte annat än att säga Mafia, det är riktigt jävla bra <3

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk

Förresten har ni sett det här:

http://www.imdb.com/title/tt0466663/

Permalänk
Medlem

The Witcher

Gillar liknande spel som du, rätt ont om dom dock Och är dom perfekta är dom tyvärr alldeles för korta!

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

The witcher, bästa rpgt jag lirat på länge och hur man slåss är riktigt bra

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Walker
Förresten har ni sett det här:

http://www.imdb.com/title/tt0466663/

sarah michelle geller oh no, lämna bra saker i fred ffs

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk
Medlem

Coolt att de ska göra en filmatisering av American McGee's Alice. Ett så välgjort spel förtjänar det. Rätt kul, jag har spelat mycket Residen Evil innan det dök upp på bioduken också :). Tänkte köpa Recident Evil 4 till min Wii (har ju kommit en Wii-version), det ända jag inte klarat i serien, dock provat.

Ja, jag håller med att de flesta spel är alldeles för korta. Tyckte även Super Mari Galaxy var lite kort. Kanske ska jag sluta "stressa" igenom spel som faller mig i smaken, men det är svårt då man får mersmak och bara vill spela och spela :).

Visa signatur

"freedom is just another word for nothing left to loose"

Permalänk
Medlem

Om vi ska prata om fler spel som blir film.
Prince of Persia kommer också
Dock så stog det förut att det skulle vara klart 2008 :/
http://www.imdb.com/title/tt0473075/

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaga
Coolt att de ska göra en filmatisering (antagligen) av American McGee's Alice. Ett så välgjort spel förtjänar det. Rätt kul, jag har spelat mycket Residen Evil innan det dök upp på bioduken också :). Tänkte köpa Recident Evil 4 till min Wii (har ju kommit en Wii-version), det ända jag inte klarat i serien, dock provat.

Ja, jag håller med att de flesta spel är alldeles för korta. Tyckte även Super Mari Galaxy var lite kort. Kanske ska jag sluta "stressa" igenom spel som faller mig i smaken, men det är svårt då man får mersmak och bara vill spela och spela :).

SMG har ju massor med content kvar efter du vinner över Bowser, 121 stjärnor totalt och då låser du upp Luigi som du kan spela samma quest med

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

He, Price of Persia ligger också i topp :). Jag har det till Wii'n men jag har fastnat, så det ligger på is... Kul att det också blir film.

SMG: Ja, kan ju erkänna att jag inte har kommit såå långt. Tror jag tagit ca 80 stärnor, klarat sista bossen, men har inte låst upp Luigi än, så jag har lite kvar där ja :).

P.S. Gillar SMG (läs Sarah Michelle Gellar ), tror hon kan pull it off...

Visa signatur

"freedom is just another word for nothing left to loose"

Permalänk
Medlem

Dark messiah spelar jag just nu. Kul som fan. Köpte det på cdon för 99:-

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Grim Fandango måste du testa om du inte redan gjort det.

Visa signatur