Permalänk
Medlem

Mass Effect - Dator?

Som topic säger, Kommer Mass Effect till dator?
Har sökt på forumet och på google, jag kunde inte hitta något om det.
dock så har jag inte sovit så mycket så jag är ganska trött, kan ju ha missat något.

Permalänk
Medlem

Möjligen om ett år eller två gissar jag på, brukar vara så för xbox exklusiva titlar.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Ja minst 2 år, 2:an hinner nog kommer först om det är som med tidigare exklusiva spel.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen Mass Effect kommer till PC, för herrejävlar alltså vad bra spelet verkar vara.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Har lirat det ca 5 timmar till 360 nu och... ja det är helt enkelt förbannat bra

Hoppas också det kommer till PC där det skulle komma till sin rätt både grafiskt och kontrollmässingt.

Permalänk
Medlem

Är Mass Effect verkligen så fint som det verkar? Är det ett helt fritt spel ute i rymden eller hur funkar det? Förklara för en dumskalle.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det är EA som äger bioware nu så skulle ja blir förbluffad om mass effect inte kommer till pc , wii och gameboy color också

nä skämt åsido, det borde komma så fort det kan nu när det är ea som har kontrollen.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

De SKA släppa Mass Effect till PC Så är det bara, hehe ...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Det står på listan "Games for windows" så jag tror den kommer, dock DX10 krav misstänker jag

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv

DX10 _krav_? Knappast ^^

Permalänk
Medlem

Crysis, Gears of War, Kane & Lynch: Dead Men, plus en massa fler spel är märkta med Games for Windows, men jag kan spela dessa spel på min dator utan några problem alls. Så nej, Mass Effect kommer till 95% säkerhet att kunna spelas med ett DirectX 9-kort när det kommer ut till PC.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Misstänker skrev jag... inget annat

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Mass Effect är bra, till och med riktigt bra. Däremot har vissa recensenter käkat knark innan de skrivit krönikorna. Det mesta är bra, men spelet är fruktansvärt linjärt - jämfört med andra spel. De flesta testare är lyriska över valmöjligheterna och varianterna ... jag tycker att en klass är överbäst och att alla "valmöjligheter" är ytterst lika. Inget som förändrar storyn i grunden liksom. Du får till absolut största delen samma uppdrag och upplösningar, oavsett om du är überelak eller übersnäll. Gör tyvärr ingen skillnad.

Men det påverkar mest omspelbarheten. Jag har stannat efter halva andra varvet, då min onde karaktär gör precis samma saker som den gode. Enda gången det skiljer är när folk inte ger mig belöningar för att jag är elak. Finns ingen poäng utöver att det är "coolt" att säga elaka saker.

Men! Misstolka mig rätt. Som sagt påverkar det mest omspelbarheten. Första varvet kommer lik förbaskat att vara riktigt riktigt skoj. Kanske andra och tredje med ... men förvänta er inte att spela som Oblivion, där du omöjligt klarar ens hälften av alla sidoquests på samma gång.

Permalänk
Medlem

Bioware brukar låta en hel del tid gå emellan. Kan ta 1-3 år.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Hedersmedlem

Hur kan det vara dx10-krav när xb360 inte har stöd för det?
Är det någon ny MS-lögn?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Hur kan det vara dx10-krav när xb360 inte har stöd för det?
Är det någon ny MS-lögn?

360 har stöd för vissa Dx10 funktioner.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Om det kommer till PC så kommer det antagligen strax innan 2:an kommer till xbox, detta för att folk ska se hur bra spelet är och sen köpa ett xbox för att kunna spela 2:an.

Precis så de gjorde med Halo.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]