Permalänk

Rysk trämodd

Vet inte om den är gammal men fin är den i alla fall:
http://englishrussia.com/?p=1682#more-1682

Hela paketet kan ses om man scrollar upp en bild.
Notera mössen

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt coolt!

Permalänk
Medlem

Fy faan vad ballt!!!

Visa signatur

[ Intel Core i7 920 @ 3,2GHz ] [ Asus P6T Deluxe ] [ 6GB Corsair DDR3 @ 1333MHz ] [ Sapphire Radeon HD4870 Vapor-X 1GB ] [ Corsair HX520W ] [ Cooler Master Cosmos S ]
Gamla burken :D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

riktgt fint! påminner mig om gammla skivspelarmöbler:)

Permalänk
Medlem

Jag har själv byggt en träpc och problemet är att trä rör på sig när det blir varmt, skulle vilja veta hur dom såg ut efter ett tags användande, på min böjde sig locket

Permalänk

Det måste väll gå att bygga så att man kompenserar för rörelser?
Jag menar, träpaneler, dörrar och dörrkarmar m.m. i en bastu sitter ju där de ska.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk

Det gäller väl att använda rätt träslag? kan inte så mycket om trä, men det är ju viktigt att det inte böjer sig, och framför allt inte avger koda, som kan sabba komponenterna. byggde en tidningshållare till just bastu förut när jag hade slöjd, i lind tror jag det var som min lärare rekommenderade, och den har precis samma form efter många år och flitigt användande, ingen koda heller. Billiga spånskivor är nog inte det bästa materialet...

Permalänk

Nej, det känns som att man vill använda ett torrt trä.
Jag vet inte heller så mycket om trä, annat än att björk blir det fina brasor av samt att man blöter virket innan man formar det när man bygger båtar "på riktigt". Fast rätt så kul att se folk som kan sina prylar jobba med det

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Jag har själv byggt en träpc och problemet är att trä rör på sig när det blir varmt, skulle vilja veta hur dom såg ut efter ett tags användande, på min böjde sig locket

kan ju vara därför den datorn är i mahogny? stenhårt trä och rör inte på sig som andra träslag. Ek rör inte häller på sig lika lätt.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WDac
kan ju vara därför den datorn är i mahogny? stenhårt trä och rör inte på sig som andra träslag. Ek rör inte häller på sig lika lätt.

Yepp, mahogny är grejer om man ska bygga chassi ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nästan äckligt bra gjort hehe..

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

Riktigt, riktigt fint!
Det skulle man inte tacka nej till att ha på rummet...

Visa signatur

Den här anslutningen har begränsad eller ingen anslutningsmöjlighet

Permalänk

Ge mig ett Ultra X-flat i trä!!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har dom datorer i Ryssland ?

Snygga prylar!

Visa signatur

-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilaya
Har dom datorer i Ryssland ?

Snygga prylar!

Nu ska du inte vara sådan!
Elektronrör och nixierör är också datorer!

Fasen, en nixie i ett trächassi måste ju vara grymt snyggt

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.