Sju nya digitalkameror från Samsung

Permalänk
Melding Plague

Sju nya digitalkameror från Samsung

Samsung har firat det nya året med att släppa sju nya digitalkameror på den pågående Consumer Electronics Show i Las Vegas, USA. Den kameran som sticker ut är NV24HD som stödjer filmning med hd-upplösning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Oj oj oj! Detta låter bra. Väntar ivrigt på tester. Måste ha en ny kamera snart.
Inbyggt 20MB, undra hur långt klipp man kan spela in på det i 720P
(inte för att man kommer använda det ändå, men men)

Edit: Varför ska 90% (gissning) ha 3X optisk zoom.
Jag vill inte ha en stor systemkamera. Ungefär den som jag har idag, "liten" och 5X optisk.

Skulle vart riktigt bra med bättre zoom.

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Hedersmedlem

"Smile detection"!

Jag är väldigt nyfiken på hur/om det kommer funka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
"Smile detection"!
Jag är väldigt nyfiken på hur/om det kommer funka!

Förmodligen som ansiktsigenkänningen på min nuvarande Samsung-kamera (S1050).
Den känner igen ansikten och sätter fokuspunken på den, eller flera, har för mig att det är upp till sju personer. Vad de gör nu är antagligen att de utvecklat funktionen vidare och låter kameran ta bilden då den ser att munnen blir glad. Det borde ju inte vara allt för svårt med dagens teknik.

EDIT: Håller med om att 20MB inbyggt är lite. En bild i 10Mpixel kan ju ta runt 5 MB. Så det är lite onödigt att nämna att de har internminne ens... Kameror för ett år sedan hade mer internminne, men vem använder det endå?

Permalänk
Medlem

AMOLED och inspelning i 720P! Nu börjar det hända grejer!

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Avstängd

Väldigt bra med HD-inspelning.

Bara 20 mb inbyggt minne, vad lite.

Det där "smiley detection" låter ganska dumt.

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Den har ett HDMI-gränssnitt vilket kan visa filmer i upplösningar upp till Full HD (1920x1080). Kameran kan även spela in filmer i 720p-upplösning (1280x720 bildpunkter) med 30 bilder per sekund vilket är väldigt ovanligt på digitalkameror än så länge.

Hmms, menar de att det är meningen att man ska tanka stillbildskameran med 1080p filmer för att sen spela upp dem på TVn?
Verkligen inget jag vill betala för (och även om minnena har blivigt grymt mycket billigare på sistone så är de inte riktigt såå biliiga ).
(edit: hmm, står visserligen att det är HDMI-gränssnittet som stödjer 1080p - my bad, även om jag tycker det var lite konstigt skrivet)

Men annars lockade den mig rätt ordentligt faktiskt. Små stillbildskameror har ibland rätt bra filminspelning. Allt är förstås relativt men man har väl normalt med sig en kompaktkamera oftare än en filmkamera, särskilt om man inte har någon filmkamera

10 Mpix känns dock lite onödigt (inte för att jag är insatt). Hur väl utnyttjas de pixlarna?

Permalänk
Musikälskare

20mb är bättre än inget, man köper ju alltid ändå till minne till kameror

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
man köper ju alltid ändå till minne till kameror

Exakt.

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem

Lätt att man ska byta ut sin gamla HP kamera nu då...

Permalänk
Medlem

Jag vet knappt något om kameror, men de 20mb kanske är till för kameran och inte till bilderna. Mjukvaran måste vill sparas någonstans och att ha det på ett externt minneskort kanske är dumt.

Bara en tanke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
Jag vet knappt något om kameror, men de 20mb kanske är till för kameran och inte till bilderna. Mjukvaran måste vill sparas någonstans och att ha det på ett externt minneskort kanske är dumt.

Bara en tanke.

De använder kanske en minnesmodul på 32 MB för programvaran och så blev det 20 MB över.

Permalänk
Medlem

Det är ganska roligt att se att nästan ingen bryr sig om det som spelar mest roll i en kamera: bildkvalitén.
Men vi är ju iofs nördar så det är väl inte så konstigt

Permalänk
Medlem

Lät riktigt intressant. Men vem bryr sig om 20mb minne? Inte så att jag vill betala extra för att få 1gb dyrt minne när jag kan få det så mycket billigare. Det är kameran i sig man intresserar sig för, minnet går alltid att öka.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Det är ganska roligt att se att nästan ingen bryr sig om det som spelar mest roll i en kamera: bildkvalitén.
Men vi är ju iofs nördar så det är väl inte så konstigt

Det är väl jusst nörden som bryr sig om bildkvalitén?

Eftersom de precis är lanserade så är det antagligen bara Samsung som vet hur bra bildkvalitét det är. Därför känns det onödigt att fråga dem, bättre att vänta till oberoende tester kommer ut.

Permalänk
Medlem

äsch.. den är säkert inte bättre än resten kompaktkameror. min gamla D70s tar fortfarande bättre bilder än kompakter på dubbla antalet pixlar. vet att pixlar inte är allt - storleken på sensorn spelar roll

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah