Trådlös telefoni-router från Linksys

Permalänk
Melding Plague

Trådlös telefoni-router från Linksys

Tillverkaren Linksys har idag lanserat routern WRP400 som är tänkt för små företag och hemanvändare som använder IP-telefoni. Den är trådlös och har två stycken RJ11-ingångar för telefoner samt en inbyggd processor som har en hel del algoritmer för ljudöverföring.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Linksys brukar ju göra bra grejer.
Fast skulle dom inte lägga ned det namnet till förmån för Cisco Systems?
Lätt vansinnigt enligt mig men chefer följer ju som bekant inte alltid samma logik som alla andra.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

okej. jag skulle vilja se en router med 1Gbit lan portar, då dagens datorer så ligger standarden på 1Gbit nätvärkskort. så extremt störande att dra över stora filer mellan datorer på nätverket hemma när det måste gå genom routern som ger en STOOR flaskhals. under 100mbit överföring kommer man upp i 11666kbyte i sekunden som max överförings hastighet. men via 1Gbit så kommer man upp i max (ca) 23666kbyte överföringshastighet. det dubbla vilket gör att man blir extremt irriterande då man ska överföra spel till lillebrorsans dator som ligger på 7 gb. problemet om man drar över i hög hastighet kan vara att internet samt andra anslutningar prioriteras som lägre och internet blir slött. men det får man ta som en konsekvens eller så utvecklar dom ngn sorts system för det.. det var mina åsikter....

vet inte om gigabit överförings hastigheten kan stämma men det jag kommer ihåg från mina överföringar i totalcopy 1.2 så står dessa siffror.. om jag har fel, snälla-rätta mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
okej. jag skulle vilja se en router med 1Gbit lan portar, då dagens datorer så ligger standarden på 1Gbit nätvärkskort...

Det "problemet" är ju inte så svårt att gå runt. Haka på en Gigabit-switch på
routern, kostar runt 300-lappen. Då har du möjligheten att hänga dina ynka 100Mbps enheter direkt på routern och lyx-prylarna i Gig-fart kan leka ostörda på switchen

/aasss

Visa signatur

ahhh... whatever!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
okej. jag skulle vilja se en router med 1Gbit lan portar, då dagens datorer så ligger standarden på 1Gbit nätvärkskort. så extremt störande att dra över stora filer mellan datorer på nätverket hemma när det måste gå genom routern som ger en STOOR flaskhals. under 100mbit överföring kommer man upp i 11666kbyte i sekunden som max överförings hastighet. men via 1Gbit så kommer man upp i max (ca) 23666kbyte överföringshastighet. det dubbla vilket gör att man blir extremt irriterande då man ska överföra spel till lillebrorsans dator som ligger på 7 gb. problemet om man drar över i hög hastighet kan vara att internet samt andra anslutningar prioriteras som lägre och internet blir slött. men det får man ta som en konsekvens eller så utvecklar dom ngn sorts system för det.. det var mina åsikter....

vet inte om gigabit överförings hastigheten kan stämma men det jag kommer ihåg från mina överföringar i totalcopy 1.2 så står dessa siffror.. om jag har fel, snälla-rätta mig!

1000mps/100mps = 10, teoretisk maxhastiget för 1gbit när torde således vara på 11666kbyte * 10, eller ca 110mbyte/s, alltså inte dubbelt så stor... Sen huruvida man har HDDs och annan utrustning som pallar sådana hastigheter...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simply
Haka på en Gigabit-switch på routern, kostar runt 300-lappen. Då har du möjligheten att hänga dina ynka 100Mbps enheter direkt på routern och lyx-prylarna i Gig-fart kan leka ostörda på switchen

/aasss

får kanske bli en sådan införskaffning. men det vore 10 gånger enklare med en 1Gbit router. slipper man ha 3 st lådor liggande vid telefonen (modem,router,switch) + telefonenheten som står ovanpå.. får försöka hitta en bättre lösning. eventuellt ta min nuvarande nätverks kabel och koppla switchen till den och ställa switchen i mitt rum, sen ta en kortare kabel å dra till min dator.

men såklart. det vore 10 gånger enklare med en router med inbyggt 1Gbit.
eller en router/switch som har en undre rad med vanliga 100mbit och en övre rad med tex 4st 1Gbit portar. så kan bredbandet delas till båda. och då får 1Gbit användarna hålla sig för sig själva och 100mbit för sig själva....
bra idé? lr vad tycker ni?

Permalänk

WRVS4400N har 4 st GB portar....

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4600+, Asus M2N32 SLI- Deluxe, 2x1024MB Corsair PC6400, XFX Geforce 7950GX2 Extreme 1GB, 2x150GB HD