Intel säkrar ledningen med 16 nya processorer

Permalänk

Någon som av erfarenhet kan säga de troligen kommer kosta.. tänkte speciellt på Q9450?

mvh

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetnos
Nej, jag kommer inte att köpa en ny processor 2008 då jag redan har en Core 2 Duo 6420 @ 2.13 GHz som räcker gott och väl för mig.

Jag har även en hyfsat stor penis som jag inte behöver kompensera för genom att köpa den nyaste och bästa processorn hela tiden.

Du verkar ha komplexproblem för din penis. I fortsättningen får du hålla den utanför forumet.

Permalänk
Medlem

Jag har en ruskigt stor penis och jag behöver en minst lika stor e-penis för att matcha den.

Ontopic: Inga av de framtida quadsen är intressanta för mig. Alldeles för låga multis. Jag kommer hålla mig kvar till bara 2 kärnor ett tag till.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Nog dags att skrota min q6600 B3 snart och införskaffa en E8400 verkar det som.
Lite less på den nuvarande eftersom den kräver ett kärnkraftverk för att gå stablit...

säg till så man kan köpa den då:P

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetnos
Nej, inte avundsjuk.
Jag har pengar och kan köpa ny processor om jag så skulle vilja göra det.
Men tycker det är slöseri med pengar att köpa en dyr ny processor (eller nåt) som bara kommer ge lite bättre prestanda, när min nuvarande dator räcker gott och väl för mina behov.

Dåligt för miljön också att uppgradera varje gång det kommer en ny modell.

Jaha, så vad hade nu detta med din penis att göra? Du får ursäkta, men efterkonstruktioner angående miljön? Om du är så mån om den, varför inte bosätta sig i en hydda och go unplugged? Undrar bara rent allmänt...

För övrigt finns det många potensiella efterträdare till mina cpuer (i drömscenariot då).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Det blir knappast någon större prestandaförbättring. Det är exakt samma klockfrekvens och multipel. Den största skillnaden är att den är byggd på 45nm istället för 60nm. Ska du byta ut E6750 så bör du då hellre spara till E8400/8500

Nej, jag har ingen E6750. Menade att jag har tänkt att köpa en E6750 men nu tror jag det blir en E8200 istället, var kankse lite otydlig.

Sen vad är DRM?

Hittade ett test också btw
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/intel-wolfdale.h...

Permalänk

Varför ska man ha så satans många modeller hit o dit man blir hu helt snurrig i huvudet. liksom det fannas hur många olika modeller av core 2duo.

Hur ska man välja?? :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_x90
Nej, jag har ingen E6750. Menade att jag har tänkt att köpa en E6750 men nu tror jag det blir en E8200 istället, var kanske lite otydlig.

Det är bara att läsa under din signatur nedan. Du har en P4. Du var inte otydlig utan jag var bara trött och läste inte ordentligt.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

är DRM dåligt? vad är det till för och varför finns det på cpu'n om jag fattat det rätt?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Någon som vet en Q9450 kommer kosta i butik ungefär? 2500 kr?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk
Medlem

Tror vissa har missuppfattat vissa saker. Stor penis för att "impa" på brudar och fläskig CPU för att impa på grabbar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
är DRM dåligt? vad är det till för och varför finns det på cpu'n om jag fattat det rätt?

se förra sidan.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=799...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Tror vissa har missuppfattat vissa saker. Stor penis för att "impa" på brudar och fläskig CPU för att impa på grabbar.

inget nån kan skaffa imponerar på mig.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
se förra sidan.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=799...

inget nån kan skaffa imponerar på mig.

tackar, det låter ju bra, det skyddar altså alla program jag kör från att attckeras från tex virus? bara prestandan inte minskas PGA det

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Q9450 4 the win!^^

aja, Nu får dom ta och släppa den ochså:P
Hoppas HD3870X2 kommer samtidigt, så att man får en redig burk:P

Permalänk
Medlem

Min Q6600 e försenad till 14e januari. Man kan inte tänka sej att nya quaden kommer i februari? För isåfall e det dumt att köpa den q6600.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Min Q6600 e försenad till 14e januari. Man kan inte tänka sej att nya quaden kommer i februari? För isåfall e det dumt att köpa den q6600.

och du beställde när?

Permalänk

Om några dagar har jag min QX9650

Men det dröjjer nog 1,5-3veckor till mammakakan kommer

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

hmmm

Frågan är vid vilken frekvens på fsb:n man pajjar allt. Jag märkte att 9450 som även jag tänkte slänga in i min nya burk har multipel på 8, det innebär ju att jag bara kommer kunna köra den i 3 GHz vid en fsb på 1600. Jag tror inte jag vågar gå längre på en Gigabyte P35 ds3p utan att börja bränna sönder saker.

Vågar man ens köra en fsb på 1600 med p35? Är det någon som lyckats att bränna upp sin nordbrygga för att fsbn varit för hög?

Har saker slutat funka osv, man vill ju att saker ska hålla lite längre än i ett år...

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk

Re: hmmm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriahg90
Frågan är vid vilken frekvens på fsb:n man pajjar allt. Jag märkte att 9450 som även jag tänkte slänga in i min nya burk har multipel på 8, det innebär ju att jag bara kommer kunna köra den i 3 GHz vid en fsb på 1600. Jag tror inte jag vågar gå längre på en Gigabyte P35 ds3p utan att börja bränna sönder saker.

Vågar man ens köra en fsb på 1600 med p35? Är det någon som lyckats att bränna upp sin nordbrygga för att fsbn varit för hög?

Har saker slutat funka osv, man vill ju att saker ska hålla lite längre än i ett år...

Det ska väl ändå inte vara några problem? Jag har kört 1600FSB (400x8) på 965P i drygt 1 år nu utan större problem.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetnos
Nej, inte avundsjuk.
Jag har pengar och kan köpa ny processor om jag så skulle vilja göra det.
Men tycker det är slöseri med pengar att köpa en dyr ny processor (eller nåt) som bara kommer ge lite bättre prestanda, när min nuvarande dator räcker gott och väl för mina behov.

Dåligt för miljön också att uppgradera varje gång det kommer en ny modell.

Känns lite som att ett entusiastforum inte är rätt ställe för att klanka ner på folks intresse som du gör i dina inlägg.