Permalänk

HTPC touchfjärr

Har lite funderingar på en HTPC fjärrkontroll.

Bygget är inte ens uppe på ritbordet men jag har tänkt mig att försöka använda nåt i stil med

http://lcd-monitors-lcds.shopeio.com/inventory/details.asp?id...

Problem som jag kan tänka mig uppstår kan vara kraftförsörjning och överföring av signalerna från touchen.

Någon med tips eller ideer på utförande är hjärtligt välkommen med svar.

Permalänk
Medlem

Den går juh att driva på 12volt så det är juh bara att löda på en molex ist för ciggploppen som brukar sitta på biltillbehör.

Lr funderar du på trådlös fjärr? sånna fall behöver du ett redigt batteripack då den där skärmen lär dra nån ampere lr två. Li-ion celler är populära i elektronik som drar en massa ström fast ändå behöver hålla ner vikten. (mycket vanliga i mobiltelefoner och radiobilar etc.) Dock är dom mycket känsliga för i och urladdning och överhettas lätt vid felaktig hantering. (explotions artad brand som följd!)

Överföring av signalerna? Det är juh bara att plugga in i usb kontakten lr vad? (om du tänkt dig trådlöst så har jag inte en aning här)

Det luriga enligt mig skulle vara mjukvara, skulle siktat på att försöka hitta något htpc prog (typ som meedio lr liknande) och sedan kört touchscreenen som primärskärm med htpc-progget på å sedan tv:n som sekundär skärm och ställt in det så det visar all video i helskärm på sekundära skärmen (tv:n då).

Permalänk
Medlem

Med alla problem som uppstår så verkar det enklare med att införskaffa en Harmony 1000 istället.. Färdig touchfjärr..

Vet inte riktigt hur programvaran i den ser ut eller hur det är att fixa egen layout på knappar och dylikt men lär vara mycket enklare att få att fungera som en vanlig fjärrkontroll då det är vad den är

Lär väl gå på ungefär samma pris också om man räknar med batteri och sånt du hade behövt skaffa själv.. Följer t.o.m med en basstation där du kan ladda den

Visa signatur

// paran0id