AMD släpper Radeon-hotfix för Crysis

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper Radeon-hotfix för Crysis

Kort efter lanseringen av Crysis har AMD släppt en hotfix för dess Radeon-drivrutiner. Problem åtgärdas både hos konfigurationer med Direct X 9- och 10-hårdvara.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Har fixat problem och skapat nya. Nu kan jag köra spelet med CF, men det saktar in i nån sekund och sen går snabbare i nån sekund med 5 sekunders mellanrum. Plus att en del bilar hus och stenar har fått lustiga texturer, små avlånga jordnötter ser det ut som. Lite svårt att förklara Dom två tillsammans är iaf inte värd den lilla prestanda vinsten jag får av CF i crysis.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem

Verkar som endel får mycket mera fps, medans endel inte får nånting alls.

Ett måste är dock att forca dx9 i vista och köra dx10 hacket som finns

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imdak
Verkar som endel får mycket mera fps, medans endel inte får nånting alls.

Ett måste är dock att forca dx9 i vista och köra dx10 hacket som finns

Kan då påpeka att det inte är det minsta dx10 hack, ja det må likna dx10 till stor del men det är inte dx10. Det man får fram är dem utvecklings grafik som användes i början när man utvecklade dx10 stuff, dock fanns inte dx10 redan då så man använde dx9 i början.

Kan läsa mer om det i Q&A'n som finns på incrysis siten.

Permalänk
Medlem

kan knappt vänta! Vill ha mitt HD3870 NU!!

hade skaffat en 8800GT om man fick tag på ett

Smart att släppa nått men i få nummer... fucke'em... HD3870 ftw---

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legionaire
Kan då påpeka att det inte är det minsta dx10 hack, ja det må likna dx10 till stor del men det är inte dx10. Det man får fram är dem utvecklings grafik som användes i början när man utvecklade dx10 stuff, dock fanns inte dx10 redan då så man använde dx9 i början.

Kan läsa mer om det i Q&A'n som finns på incrysis siten.

Det som står på InCrysis är bara strunt - Crytek står för kalaset och därmed är det ungefär lika fantastiskt öppet som den kinesiska friheten på Internet.

DirectX 10 .ini tweaking i Windows XP ÄR exakt vad du ser under Very High på Windows Vista. Spelar ingen roll om DirectX10-klienten finns tillgänglig eller ej, det är bara ett massa lur under skalet då Crysis inte har något med DirectX 10 att göra mer än hur de lanserar det.

Se på Crysis från början och se på det idag - det ser förjävligt ut i jämförelse på samtliga inställningar och samtliga system och operativsystem.

---

ATi Hotfixen, som jag ser det, ökar bara prestandan i det hela spelet. Under demot fick jag kanske 1-2 extra FPS på Very High under Windows XP. Men nu fungerar ju Crysis Retail mycket bättre pga. processoroptimeringen redan från början. Men texturproblemen är borta, tidigare hade jag problem med vissa texturer som inte laddade på t.ex. specifika vapen eller stenar.

Permalänk
Medlem

Är det någon idé för mig med ett x800xt att ladda hem detta ?

Isf, måste man avinstallera nuvarande drivrutiner för grafikkortet innan man installerar detta ?

Permalänk
Citat:

Crysis benchamark 1680x1050 all game settings at Medium.

Cat 7.10
CPU Min 7.34 Av 14.90 Max 18.82
GPU Min 12.80 Av 18.65 Max 20.85

Hotfix
CPU Min 21.88 Av 37.7 Max 44.41
GPU Min 27.15 Av 38.09 Max 46.39

Visa signatur

Life is too short to listen to slow music!
GA-P35-DS4 l Q6600 @ 3,6ghz l Ultra 120 l 3x2048mb PC6400 CL4 900mhz
| Sp. HD4870 512MB

Permalänk
Medlem

The information in this article applies to the following configuration(s):

* Crysis
* Radeon™ HD3870 series
* Radeon™ HD3850 series
* Radeon™ HD2900 series
* Radeon™ HD2600 series
* Radeon™ HD2400 series
* Radeon™ X1950 series
* Radeon™ X1900 series
* Radeon™ X1800 series
* Radeon™ X1650 series
* Radeon™ X1600 series
* Radeon™ X1550 series
* Radeon™ X1300 series
* Radeon™ X1050 series
* Radeon™ X850 series
* Radeon™ X800 series
* Windows Vista 32-bit Edition
* Windows Vista 64-bit Edition
* Windows XP Professional
* Windows XP Home Edition
* Windows XP Media Center Edition
* Windows XP Professional x64 Edition

Permalänk
Medlem

Okej, men måste man ta bort de gamla drivrutinerna innan man installerar detta ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Det som står på InCrysis är bara strunt - Crytek står för kalaset och därmed är det ungefär lika fantastiskt öppet som den kinesiska friheten på Internet.

DirectX 10 .ini tweaking i Windows XP ÄR exakt vad du ser under Very High på Windows Vista. Spelar ingen roll om DirectX10-klienten finns tillgänglig eller ej, det är bara ett massa lur under skalet då Crysis inte har något med DirectX 10 att göra mer än hur de lanserar det.

Se på Crysis från början och se på det idag - det ser förjävligt ut i jämförelse på samtliga inställningar och samtliga system och operativsystem.

---

ATi Hotfixen, som jag ser det, ökar bara prestandan i det hela spelet. Under demot fick jag kanske 1-2 extra FPS på Very High under Windows XP. Men nu fungerar ju Crysis Retail mycket bättre pga. processoroptimeringen redan från början. Men texturproblemen är borta, tidigare hade jag problem med vissa texturer som inte laddade på t.ex. specifika vapen eller stenar.

och återigen en som tar "fakta" rätt ur luften och påpekar att saker är på det sätt han själv vill/tror/påstår sig veta att dem är...

Och incrysis är inte på det minsta sätt affilierade med Crytek för fem öre. Och nej crytek står inte det minsta för kalaset.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-KakaN
Okej, men måste man ta bort de gamla drivrutinerna innan man installerar detta ?

Det är en hotfix, inte nya drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Jag spelade igenom hela spelet på 1680x1050 medium.

Ofta att den patchen gav mig 2x mer fps...

Patchen fixade bara grafikbuggarna.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Jag spelade igenom hela spelet på 1680x1050 medium.

Ofta att den patchen gav mig 2x mer fps...

Patchen fixade bara grafikbuggarna.

Demo kan jag gissa, du spelar la' inte igenom Crysis på två dygn om du är riktigt hardcore? Inte för spelet behöver vara långt, men lite trist.

Fixen täcker mestadels fulla spelet och grafikfelen i Demot.

Citat från Nvidia_Roy från InCrysis:
"So what some users are seeing is some of the material used to develop the DX10 effects but these are NOT DX10. Only by running the game in Vista and using the DX10 API can you get the true maximum experience and of course we have no guarantees for the game's stability if it's hacked. "
- Nvidia är duktiga på att snacka skit.

Permalänk

Jag hr fortfarande grafikflippar som heter duga....
Kan inte spela det alls. Installerat fixen, testat 7.9, installerat om dx9.0c

Har ett x1950xtx som funkar kanon i Bioshock och CoD4, ja allt annat.

Nån som vet något för att fixa detta?

På mitt 8700m GT funkar de kanon.

Visa signatur

i7-7700K, 16GB
RTX3080 Aorus Master

Permalänk

Jag spelade igenom spelet på 1920x1200 med medium-inställningar helt flytande, tråkigt att det inte går att köra högre utan lagg. Har dock inga Radeon-drivisar installerade på min dator så jag kunde inte testa Hotfixen...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Demo kan jag gissa, du spelar la' inte igenom Crysis på två dygn om du är riktigt hardcore? Inte för spelet behöver vara långt, men lite trist.

Fixen täcker mestadels fulla spelet och grafikfelen i Demot.

Citat från Nvidia_Roy från InCrysis:
"So what some users are seeing is some of the material used to develop the DX10 effects but these are NOT DX10. Only by running the game in Vista and using the DX10 API can you get the true maximum experience and of course we have no guarantees for the game's stability if it's hacked. "
- Nvidia är duktiga på att snacka skit.

Jag pratar bara om fullversionen. Och ja, jag har spelat igenom det på hard på två dagar. Kommer klart och tydligt ihåg att jag hade grafikbuggar i grottan och på skeppbanan. Dessa försvann för mig.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Inaktiv

Undrar om fixen ger en prestandaökning. Tror jag nog inte men kan ju hoppas.

Permalänk
Medlem

klarade spelet på en dag.. inte änns det.. en halv dag kanske.

spelen är för enkla och korta idag.. blää

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Demo kan jag gissa, du spelar la' inte igenom Crysis på två dygn om du är riktigt hardcore? Inte för spelet behöver vara långt, men lite trist.

Utan att rusha igenom så tog det la 9 timmar eller dylikt att klara av Crysis @ Hard.
Jäkligt bra spel och förmodligen det bästa spelet någonsin med för kort enligt mig. Jag tyckte att spelet verkligen levde upp till hypen grafik och handlingen var ju verkligen inte sämre och alla karaktärer med mera.
-------------------------------------------------------------

ON-T: Klockrent om fixen löser problemet för Crysis hur som helst. Hoppas de ha fix som boostar övriga spel. Det hade vart skit nice och gäller fixen Crossfire och des boost så kanske det blir intressant igen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanhacker
Crysis benchamark 1680x1050 all game settings at Medium.

Cat 7.10
CPU Min 7.34 Av 14.90 Max 18.82
GPU Min 12.80 Av 18.65 Max 20.85

Hotfix
CPU Min 21.88 Av 37.7 Max 44.41
GPU Min 27.15 Av 38.09 Max 46.39

Grafikkort?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haersk
Grafikkort?

Det är inte hans resultat utan det är resultat från någon på iNet efter hotfix som man lagt upp. Det är ett HD3870.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Ok, låter fint. Har precis beställt ett

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Utan att rusha igenom så tog det la 9 timmar eller dylikt att klara av Crysis @ Hard.
Jäkligt bra spel och förmodligen det bästa spelet någonsin med för kort enligt mig. Jag tyckte att spelet verkligen levde upp till hypen grafik och handlingen var ju verkligen inte sämre och alla karaktärer med mera.
-------------------------------------------------------------

ON-T: Klockrent om fixen löser problemet för Crysis hur som helst. Hoppas de ha fix som boostar övriga spel. Det hade vart skit nice och gäller fixen Crossfire och des boost så kanske det blir intressant igen.

Själv känner jag att det inte är värt att köpa Crysis - ser man på hur Crytek jävlades under E3 och sedan ser vad spelet ser ut som... ja, man blir bara rent utsagt förbannad. Har hittils bara spelat demot, men konceptet kändes lite ytligt trots allt - så är det ju i alla spel men som vanligt för Crytek är det mycket snack och liten verkstad.

Bästa skjutarna jag spelat är antagligen Halo: Combat Evolved (Xbox, inte PC), Ghost Recon Advanced Warfighter (X360) och kanske även F.E.A.R., även om FEAR är väldigt begränsat så gillade jag verkligen det första spelet trots sina brister.
World in Conflict är det jag kör på nu, ligger runt leaderboardposition 120 efter 140 timmar speltid.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Bästa skjutarna jag spelat är antagligen Halo: Combat Evolved (Xbox, inte PC), Ghost Recon Advanced Warfighter (X360) och kanske även F.E.A.R., även om FEAR är väldigt begränsat så gillade jag verkligen det första spelet trots sina brister.
World in Conflict är det jag kör på nu, ligger runt leaderboardposition 120 efter 140 timmar speltid.

Om du gillar de spelen så kommer du att ångra dig att du inte spelat Crysis Borka.

Hypen av Crysis, demot av Crysis- inget av de lever upp till hela spelet. Crysis är ett otroligt bra spel som är _riktigt_ snyggt och alla karaktärer, handlingen, känslan gah. Det går inte att beskriva enligt mig.

Stalker var ett klockrent spel.
GRAW 1 och 2 var ett klockrent spel
Call of juarez var ett riktigt klockrent spel men Crysis tag ledningen för mig.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Haffade mig ett Crysis Special Edition igår =D Går bara och väntar på mitt HD3870 nu.

Permalänk

När jag skulle installera denna hotfix fick jag upp detta medelande

Nåt att bry sej om?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag laddade ner hotfixen till mitt 3870 men min processor(c2d E6750) blev varmare den gick från 25 till 43 i IDLE ,jag tycker att det var lite konstigt att den gjorde så,är detta normalt eller?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6750.Gigabyte GA-P35-DS3. A-data DDR2-800 1gbx3. Sapphire Radeon HD 3870