Rysk + asiatisk radio på högtalarna

Permalänk

Rysk + asiatisk radio på högtalarna

Tjena läste förut att några hade samma grej me sina högtalare som ja har men vet inte om de va på de här forumet.

Har ett logitech x530 5.1 system som tar upp både rysk och japanesisk radio, samtidigt. Om ja vrider på volymratten så få ja bättre/sämre mottagning, hur kan ja få in dom radiosignalerna på högtalarna men inte på t.ex stereon?

Jävli*t hemskt när man stänger av datorn sen låter de fortfarande ur högtalarna på ett helt annat språk.

Men som sagt, hur funkar de?

Permalänk
Medlem

vänta till MBY ser tråden, han har kanske något smart svar

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

Skulle tro att det är spolen i högtalarna som plockar upp långvågsradio.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Skulle tro att det är spolen i högtalarna som plockar upp långvågsradio.

Okej såg en tråd om de här på de här forumet nu. Lite halvdåligt gjort

Permalänk
Medlem

Har faktiskt upptäckt samma sak med farsans logitech. Låter typ som ryska eller nåt. Brukar höras i bakgrunden lite tyst. Väldigt skumt.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Har faktiskt upptäckt samma sak med farsans logitech. Låter typ som ryska eller nåt. Brukar höras i bakgrunden lite tyst. Väldigt skumt.

Jo men de roliga är att ja hör två radiokanaler samtidigt, den japanesiska höjer å sänker volymen hela tiden medan den ryska har samma volym hela tiden ;P

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att förförstärkaren råkar snappa upp lite rysk/japansk långvågsradio.

Permalänk
Inaktiv

Har hänt samma sak med mina logitech z2300

Permalänk
Medlem

Mina z-5500 har aldrig snappat upp något spännande men jag har en del andra apparater som får in både det ena och det andra.

Permalänk
Medlem

Testa att linda in förstärkare samt signalkabel i aluminiumfolie. Om det löser problemet så kan du ju komma på någon snyggare isoleringslösning senare:P

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Nu tycke rjag att vi lägger ner allt klagande på att han skrev "japanesiska" och disskuterar problemet, ok?

Kanske skulle gå att isolera signalerna från förstärkarn på något sätt?

Ja precis.

Jo men ja störs inte av de, ville egentligen bara veta varför de blev så

Hanka: Jo de funkar å göra så, några andra ha prova

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Diskussioner som inte har ett dugg med ämnet att göra finns det bättre platser för än i trådar där någon vill ha hjälp.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem med ett budget system från logitech, Som jag har fattat det så fungerar sladarna som radio antener. Antagligen pga, att dom är dåligt gjorda / långa...

Permalänk

mina högtalare får inte upp radio men när man ringer med mobilen eller nåt så börjar det knastra (inte knastra men det låter ungefär som när man kopplar upp sig till ett modem) lite.

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

Hahaha trodde jag var ensam på denna punk. Har exact samma syndrom, logitec 5.1 ^^ Fast komigen så störigt är det ju inte, jag tycker faktiskt att det är lite kul.
Rysk radio FTW ^^

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare -II-

Permalänk

Jag tänkter iallafall lämna tillbaka mina X-530, om det inte är någon som har lösningen?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||