Permalänk
Medlem

Mirror's Edge

Hittade inte någon tråd om dice nya spel

Screens: http://on-mirrors-edge.com/index.php?option=com_incgallery&It...

Verkar kunna bli något riktigt häftigt :).

"Mirror’s Edge is going to redefine the way that players are able to move in first person allowing them to run, jump, vault and slide in a way that has never been seen before in a first person game."

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut... Har inte hört nåt heller om detta spel, när släpps det?

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Proffsmoddare

Det var ju såhär man ville att Matrix online skulle se ut Fan va ballt det verkar.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir mycket parkour. Aldrig riktigt hittat något sådant spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty
Hoppas det blir mycket parkour. Aldrig riktigt hittat något sådant spel.

prototype kommer bli parkour-inspirerat vad jag förstått

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Roligt att det är ett svenskt företag som gör spelet.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Snyggt men fan vad plastigt det ser ut att vara. :S

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Hah, vad lustigt
En vän till mig arbetar på det spelet.. Hon länkade till bilderna för ett par dagar sedan. Tror att hon donar med texturerna och så om jag förstod henne rätt :>

Permalänk

gameplay-video på FZ. verkar vara från PS3

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Ser rätt intressant ut, men är skeptisk till att Dice lyckas göra ett bra SP-spel. Musiken fick håret att resa sig dock, heh, tyckte den var skön.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

har haft ögonen på detta ett tag, ser förbannat bra ut tycker jag.

Visa signatur

Apevia X-Plorer + Apevia 450W | Asus M2N-E | AMD Athlon 64 x2 4200+ 2.21GHz | 2x1024 mb PC4300 667MHz | Sparkle 8800GT 512mb |

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det blir riktigt intressant.

Permalänk
Medlem

Detta kan bli hur underbart som helst med en bra story. Riktigt grym trailer

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot detta

Grafiken och musiken i trailern var helt underbara.

Permalänk
Medlem

Ser ut att kunna vara lite nyskapande när det gäller gameplay. Grymt bra design, grafik och musik. Det enda jag inte gillar är de övertydliga färgmarkeringarna på vissa ställen "hit ska du", gör att det tappar lite av frihetskänslan. T.ex. i slutet av långa klippet ser man en röd dörr som verkade lite obvious.

Som man ser på de korta klippen så är det också en hel del inomhus/tunnelbana etc.

Permalänk
Medlem

De skarpa färgerna gör ju staden.

Det viktiga med att vägarna är markerade är för att spelaren skall få upp farten och hålla den så man kan få ett flow. Faith kommer inte göra saker automatiskt och det krävs ett viss flyt för henne för att klara av hindrena. Enligt Dice kommer det finnas flera röda vägar men som alla andra spel så leder väl alla vägar till samma dörr.

Bara handlingen är bra så är allt bra, för resten verkar redan ok enligt mig.

Permalänk
Medlem

Jag tycker ändå av att de märkta vägarna gör det sämre, oavsett vad Dice säger. Sen kan det säkert vara mycket bra ändå, men jag stör mig på det.

Permalänk
Medlem

http://www.gametrailers.com/player/31421.html?type=

Den där kan väl vara värd att se. Det verkar som att spelet inte kommer vara något spel som satsar fullt ut på frihet som t.ex. GTA. Personligen har jag inget emot linjära spel. Jag tycker spel som ger en för mycket frihet i princip alltid är sämre på allt annat än just frihets-delen och det är även lätt att det börjar kännas meningslöst att spela rätt snabbt. Återigen GTA, men även Assassin's Creed som exempel.

Däremot vet jag att de flesta inte håller med mig.

Permalänk
Medlem

Fast "full frihet" spel utvecklas snabbt, om ett antal år så kommer säkert de vara betydligt bättre på story och känsla för detaljer, jag menar sådant som linjära spel är bra på idag.

Men Mirror's Edge känns väldigt fräsht, blir intressant att se mer av det längre fram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjeuuu
http://www.gametrailers.com/player/31421.html?type=

Den där kan väl vara värd att se. Det verkar som att spelet inte kommer vara något spel som satsar fullt ut på frihet som t.ex. GTA. Personligen har jag inget emot linjära spel. Jag tycker spel som ger en för mycket frihet i princip alltid är sämre på allt annat än just frihets-delen och det är även lätt att det börjar kännas meningslöst att spela rätt snabbt. Återigen GTA, men även Assassin's Creed som exempel.

Däremot vet jag att de flesta inte håller med mig.

Nej du är inte ensam om att tycka så. Jag håller med dig till fullo

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Det ser riktigt intressant ut. Blir förmodligen ett köp bara för att det verkar så häftigt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Det där är ett spel jag verkligen ser fram mot

Permalänk
Medlem

Mmm. Fin trailer. Ska bli roligt att se vart detta spel leder till. Så länge det blir väl optimerat till pc så det håller en jämn och fin fps överallt. Lär va viktigt i ett sånt här spel. Speciellt i multiplayer.

Låten i videon var riktigt jävla skön, tittat om på trailer flera ggr bara för att höra den. Ingen som vet va den heter, artist m.m?

Permalänk
Medlem

Såg nyss videon. Grym musik säger jag bara, någon som vet vad låten heter?

Tror spelet kan bli riktigt bra faktiskt, gillade grafiken skarpt.
Undrar ochså om det kommer till Wii också, det kommer det bli intresant

Permalänk

Detta spel kommer bli årets spel helt klart. Det ser väldigt bra ut och en riktigt cool idé.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Detta spel kommer bli årets spel helt klart. Det ser väldigt bra ut och en riktigt cool idé.

De får de nog svårt att konkurrera med GTA 4.

Riktigt tufft dock

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
De får de nog svårt att konkurrera med GTA 4.

Riktigt tufft dock

//Gorian

Äh vadå, trailern i sig är bättre än GTA4 som spel.

Nej men seriöst, jag tror att det kommer hypas upp lite mer och sen när det släpps kommer det ses som ett rätt bra spel, men inte mer än så. Hoppas de håller sig till det de sa i någon intervju jag såg på Gametrailers.com, dvs att det kommer vara linjärt och man tar hjälp av röda färger för att se vart man ska. Så fort man blandar in för mycket frihet i ett spel så ökar risken att det känns meningslöst att spela med sjukt mycket verkar det som. Crysis gjorde det bra tycker jag, även om det inte var så mycket frihet i det som i vissa andra spel.

Permalänk
Visa signatur

Min spelblogg | Nicklas Ridewing

Permalänk
Medlem

http://www.metro.se/se/article/2008/05/13/13/2009-61/index.xm...

Unreal 3 motorn - grymt multicore stöd och bra grafikoptimerat.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag kommer köpa det här spelet är för att det inte finns något liknande. Och jag älskar (vad det nu heter när dom där ungarna hoppar runt på tak osv.) Och det påminner om det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|