Iomega Ego Portable Hard Drive

Permalänk
Melding Plague

Iomega Ego Portable Hard Drive

Alla som använt datorer en längre tid känner till regeln att man aldrig kan ha för mycket lagringsutrymme. Förr eller senare fyller man hårddiskarna, och då gäller det att vara förberedd eller bita i det sura äpplet och börja radera filer. För de i uppgraderingstankar kanske en portabel hårddisk kan vara svaret. Låt oss presentera Iomega Ego, en bärbar hårddisk för användare med stil.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Stilren, men skulle inte betala över tusen kronor mer för att få den lite mindre än dagens portabla.

Permalänk
Medlem

"en bärbar hårddisk för använder med stil. "

användare, ska det nog stå

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Stilren, men skulle inte betala över tusen kronor mer för att få den lite mindre än dagens portabla.

Word.

Permalänk
Medlem

Lite väl saftigt pris kanske...

Visa signatur

C2D e6750 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Antec p182 | Corsair XMS2 2GB | Albatron GeForce 8800GTS 320MB | Corsair 520W

Permalänk
Medlem

Som redan sagt, glöttigt pris för den lagringskapaciteten. Hade den varit stor som ett kreditkort hade jag förstått det.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Byggde en egen 500GB för ca 1200kr ..... Den är inte riktigt så liten men lika "stilren". Jag fick dessutom nätadapter med..... Enkelt val! Vill jag uppgradera så slänger jag bara in en 1TB och sätter 500GB i den stationära. En bättre lösning tycker jag.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Tar de bort sin logga o sänker priset så.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Jag tycker att dubbla usb-portar är en bra lösning, eftersom man fortfarande inte behöver vara nära ett eluttag när man sitter med sin bärbara dator.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

IomEgo?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Det här fattar jag faktiskt inte alls och skulle uppskatta om någon har lust att förklara! Varför kostar en hårddisk på 250GB över 1500kr?? Visst, den är extern och 2.5" men ändå! För det priset kan man ju för i helvete få två stycken 500GB externa hårddiskar! Varför ska man då köpa denna och betala 400% mer i pris per GB? Verkar totalt sinnesrubbat i mina ögon..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Byggde en egen 500GB för ca 1200kr ..... Den är inte riktigt så liten men lika "stilren". Jag fick dessutom nätadapter med..... Enkelt val! Vill jag uppgradera så slänger jag bara in en 1TB och sätter 500GB i den stationära. En bättre lösning tycker jag.

Tänk på att du använder 3,5" disk i din variant. Denna är en 2,5" disk. Dessa är dyrare och långsammare men också mindre.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Medlem

Måste säga att mitt köp av en WD Passport II (http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=WDXMS2500... ) är något av de bästa köp jag gjort! Dessa små bärbara 2,5 tums hårddiskar är så behändiga att du kan ha med musik och bildsamlingen vart du än går i innerfickan. Kommer jag hem pluggar jag in den i PS3:an, i bilen sitter den i stereon där och annars har jag den med till min bärbara! Tusen gånger bättre än mina två stora externa som knappt är bärbara Det är just lösningen utan nätadapter som gör dessa så bra!

Visa signatur

Shield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shield
Måste säga att mitt köp av en WD Passport II (http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=WDXMS2500... ) är något av de bästa köp jag gjort!

Oj, och den var ju i mitt tycke t.o.m. snygg. Har för mig att LaCie &-så har en snygg en. Får jag någon av dem så kan jag gärna tänka mig att recencera och kalla dem "med stil" eller nått...

T.o.m. vacker om det behövs...

Iomega borde föv. ta och anställa någon som kan göra om deras logga, den är ju från förra seklet eller nått. Skitful!

/

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

DropGuard. Skulle jag behövt på min som åkte igolvet från vardagsrumsbordet medan det skrev i 6Mbyte/s. Tur att webhallen va så söta så dom bytte ut den utan frågor

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shield
Måste säga att mitt köp av en WD Passport II (http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=WDXMS2500... ) är något av de bästa köp jag gjort! Dessa små bärbara 2,5 tums hårddiskar är så behändiga att du kan ha med musik och bildsamlingen vart du än går i innerfickan. Kommer jag hem pluggar jag in den i PS3:an, i bilen sitter den i stereon där och annars har jag den med till min bärbara! Tusen gånger bättre än mina två stora externa som knappt är bärbara Det är just lösningen utan nätadapter som gör dessa så bra!

Synd att den så lätt blir repig.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

själv sitter man med en freeagent go.. kanske lite dyrare än passport men jag är helnöjd med den..

Permalänk
Medlem

Usch måste man få den med en WDC Scorpio BEVS serie?. BEVS diskarna är så kassa dom går sönder på löpande band i laptopsen på jobbet både i LG och FUJITSU SIEMENS.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt nöjd med den här hårddisken.
Den funkar trotts att alla mina usb-portar på jobb-datorn har för låg strömförsörjning för tillfället. Tack vare den dubbla usb-kontakten.

Men jag tycker dom borde designat den lite mer som en fickplunta och kanske till och med lagt till isolerat utrymme för eventuell vodka

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB