Permalänk
Medlem

Genomskinlig sida

Har nu blivit ut tråkad på min vanliga svarta sidda på mitt antec sonata chassi o vill göra det genomskinligt genom att skära ut en bit och sätta in något genomskinligt ( Lol )

Behöver nu er hjälp på vad jag ska andvända och hur jag ska göra ,
Typ vilka material och vad ska jag andvända när jag skär ut metallen, hur ska jag festa den etc. Hade varit fint med en liten guide från er som gjort detta förr!!

Tack på förhand!!!

Permalänk
Medlem

Dremel är alltid fint och skära med.

Visa signatur

[Dator]
Fractal Design R5 , Intel core i7 6700k, 16Gb DDR4, 500Gb Samsung SSD, GTX 1070

Permalänk
Medlem

Om du kollar FAQ så ser du säkert någon nyttig Guide, jag lovar att frågan ställs förut

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

(lol) <- tänkte hjälpa till, men det där hiskliga gjorde att jag tänker lägga min värdefulla tid på annat :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men! varför sabba ett sonata?
Men et är väl bara att ta en vinkelslip?

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en modd på mitt antec sonata för ett par år sen eller något. Sågade dock inte ut ett fyrkantigt fönster utan ett betydligt mer avancerat motiv. Är hos min flickvän nu men jag ska posta en bild när jag kommer hem..

Jag använde min Dremel och jag tror att det är det absolut bästa att använda:)

Lycka till!

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

Jag har hört att det går riktigt bra att använda en sticksåg med rätt blad. Åk till glasmästaren och köp plexiglas som är 2-5mm tjockt.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Jag tackar för hjälpen, projektet har påbörjats så sitter på min gamla dator nu. "Sågade" ut ett "Fint" motiv med hjälp av min fassas dremmel och jag kan säga att resultatet blev bättre än väntat.

Bild kommer när jag är färdihg.

Ot: Vad för fläktar, lampr finns det som lyser grönt, har just nu en zalman proccessor fläkt som lyser grönt och skulle vilja ha lite mer effekt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Här är bilderna på mitt antec sonata som jag lovade:

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

Snyggt:D

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk

sticksåg med metalsågblad skulle jag nog rekomendera. sen ha en fin bit plexi bakom. fästa med nit eller bult och mutter. dom flesta dator afärer har något som lyser grönt xD finns nästan lysande fläktar och ccfl överalt.

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem

håller själv på med detta i slöjden:P använder typ en sticksåg som sitter på en bänk, ni vet

Kommer nog att limma fast plexit, om det inte håller så skruvar jag dit den fint

kan lägga upp bilder sen

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd

Jag sågade mitt Chieftec chassi med sticksåg och ett litet metalblad=)
Men jag sågade bara en fyrkant då
Sen använde jag smältlim

Permalänk
Medlem

Ang att fästa plexirutan så har jag två erfarenheter av det.

Första gången jag satte dit rutan bakom det jag sågat ut så satte jag den med smältlim, lite i varje hörn. Tyvärr så stelnade det ena hörnet innan jag kommit till det andra osv.. Det gjorde att jag inte kunde få plexit att ligga precis tight med plåten, så det glipade istället.

Andra gången jag gjorde det, något år senare när jag tröttnat på smältlimmets halvdana funktion, så gjorde jag det i samband med att jag blåste ur hela burken med tryckluft. Bytte då till dubbelhäftande tejp och det funkar perfekt.

Å andra sidan borde smältlim kunna funka bra om man inte dummar sig som jag gjorde. Jag satte ju fyra klickar och tryckte dit rutan. Borde funka bättre om man lägger plexit där det ska vara och sen drar en limsträng i kanten runt hela rutan..

Visa signatur

Elektriker och musiker =)