Lång väntetid på garantiärende hos Komplett

Permalänk
Medlem

Lång väntetid på garantiärende hos Komplett

Jag brukar inte vara den som klagar när något tar lite extra lång tid men detta börjar bli löjligt.
Hur lång tid ska man behöva räkna med att det tar för att kolla om en nätdel är sönder sen skicka en ny till kunden?
nu är det snart 4 veckor sen den skickades.
nätdelar borde väl vara det lättaste att kolla om de är sönder eller inte.

hur lång väntetid är normalt?

Permalänk

När jag bytte nätdel hos Komplett så tog det cirka två veckor, men det var å andra sidan inte mitt i sommaren.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Och vad sa Komplett när du kontaktade dom?

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Förklaringen nu är väl semestertider skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

får väl försöka planera in nästa krash när det inte är semester då. tänkte inte på det när datorn inte startade en morgon.

jag köpte nätdelen av en datoraffär som beställt den från komplett, jag vet inte vad den har för returnr eller så. kan därför inte själv ringa komplett

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agonotheta
får väl försöka planera in nästa krash när det inte är semester då. tänkte inte på det när datorn inte startade en morgon.

jag köpte nätdelen av en datoraffär som beställt den från komplett, jag vet inte vad den har för returnr eller så. kan därför inte själv ringa komplett

Hej!

Jag anser kanske att du bör ta upp detta med den datorbutik som köpt nätdelen via oss. Det är trots allt den butiken som skall ordna detta åt dig inom rimlig tid.

Vi har inte överdrivet långa väntetider på returärenden trots sommar. Det tar just nu ca 3-5 dagar innan ersättning skickas ut från det att vi fått in produkten.

Det som kan ha hänt här (om problemet ligger på vår sida) är att produkten som gått sönder är slut och inte finns i lager. Då går det dock bra att byta till annan likvärdig produkt istället... det kan du gärna informera din lokala datorhandlare om.

EDIT: Fick lite info internt om att vi eventuellt har hittat ärendet du refererar till. Jag vill inte nämna datorbutikens namn här, men om du vill kan jag skriva det i PM.

OM detta är returen i fråga så har vi följande interinfo:

Inregistrerad: 2007-07-11, 14:12
Slutbehandlad: 2007-07-12, 10:44

Vi hade alltså inte fått denna vara förrän denna vecka. Hör gärna av dig via PM om du vill dubbelkolla att det är din order.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Jag har ett problem. Beställde en monterad dator från komplett.se och valde då XFX 8600 GT som grafikkort. Det jag inte visste var att grafikkortet lät som ett mindre flygplan. När jag mailar kompletts support så säger dom att det enda jag kan göra är att anmäla kortet som defekt skicka in det och så felundersöker dom det. Och OM det är defekt så får jag byta mot ett likvärdigt kort.

Borde det inte gå så att komplett skickar ut ett nytt grafikkort tillsammans med en fraktsedel och så skickar jag tillbaka det gamla kortet?

Blev väldigt besviken iaf när jag fick höra detta av kompletts support får se om det blir några framtida köp.

Permalänk
Medlem

Ja inte skickar de dig en ny vara förrens de fått in den nya, hade de gjort så hade ju mer än hälften av varorna aldrig kommit tillbaka, tänk lite.

Sedan om de byter ut kortet bara för att det låter är schysst isåfall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extralius
Blev väldigt besviken iaf när jag fick höra detta av kompletts support får se om det blir några framtida köp.

Eh. Då får du nog strunta i att handla på postorder överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metaphor
Eh. Då får du nog strunta i att handla på postorder överhuvudtaget.