Permalänk
Medlem

MacBook, uppgraderingsmöjligheter

Hej!

Överväger att köpa en MacBook med C2D.
Frågan är om den är kinkig vad gäller hårdvara. Vill gärna kunna trycka i 4Gb RAM och en SSD-disk så småningom, utan att man måste köpa prylar märkta "Mac-approved" för tredubbla priset.

Någon som har några erfarenheter?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det går bra med i princip vad som helst, som jag har förstått det. Kingston-minnen ska vara bland de bättre att trycka i.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Det går bra med i princip vad som helst, som jag har förstått det. Kingston-minnen ska vara bland de bättre att trycka i.

Men inte Corsair. Av någon outgrundlig anledning kan de knasa något alldeles. Det *kan* ha förändrats, men jag avråder från att köpa Corsair. Kingston fungerar som en dröm.

Huruvida man bara kan öppna en MacBook och trycka in SSD låter jag vara osagt – om du nu inte pratar om att köpa en MacBook Air vilket för mig är en annan dator, en dator som dessutom stöder SSD. Huruvida det är enkelt att peta in SSD kan jag inte svara på (antagligen ingen på Swec eftersom ingen här har lagt vantarna på en MBA än, misstänker jag). Men jag skulle inte utgå från att det är simpelt och problemfritt.