Permalänk
Medlem

Mikro stör skärm

Min mikrovågsugn stör ut min gamla CRT-monitor så till den milda grad att det knappt går att sitta vid datorn samtidigt som man värmer. Mikron står på andra sidan väggen från datorn sett och de står med baksidorna mot varandra.

Finns det något enkelt som skulle kunna "skärma av" typ en tunn blyplatt eller dyl?

Visa signatur

Jag sover bäst under bord

Permalänk
Medlem

man värmer ju inte så ofta, du borde stå ut att inte använda datorn under dom minuter det tar att värma maten:P

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Prova klä baksidan på mikron med Aluminiumfolie alternativt blyplatta..

Permalänk

Rolig tråd! Det tar ju bara några minuter att värma saker ändå.

Märkte dock samma sak med min gamla CRT, men "problemet" försvann när jag upggraderade till plattskärm.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Han kanske har en frys och mikro precis bredvid datorn så kan bli problem

Tyvärr känner jag en kompis som har det jag nyss skrev....

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roboo:

Prova klä baksidan på mikron med Aluminiumfolie alternativt blyplatta..

Kanske inte borde återuppväcka tråden men jag tänkte bara meddela att aluminiumfolie fungerade utmärkt tills jag bytte till platta skärmar.

Visa signatur

Jag sover bäst under bord