Permalänk
Medlem

Mm, det är avvägning mellan 320 spänn och ett par dars väntan ifall det inte funkar med Wolfdale direkt

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk

Låna någon gammal processor av nån kompis!

Permalänk
Medlem

Jag har inga kompisar . .. Öh, jag menar DE har inga processorer

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

kommer lappa min e8400 direkt innan jag monterar den jag rapporterar hur det går för mig. hela kartong info osv... fan vill slänga på kyla med men nu ska jag flytta så det går inte

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Jag var och hämtade min DS3R idag, eftersom jag kommer att jobba mycket framöver kommer jag inte att ha tid att bygga om datorn. Så jag gjorde det idag, jag köpte en Celly 420 för 320Kr inkl. moms bara för att kunna sätta upp burken.

Jag förstår inte riktigt tanken med att ta en mindre processor först, för att ställa in saker (med undantaget för att Wolfdale nu kanske inte funkar med DS3R). Förklara gärna.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

Äntligen över 4722mhz med min Qx9650 Yorkieee

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=301523

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
Äntligen över 4722mhz med min Qx9650 Yorkieee

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=301523

vad ska du med en dualcore att göra med en sådan bra prolle?
lol

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Flopper

leka med jag hade typ 1,75v där vid 4722mhz

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Billig den var ...

Aldrig har det varit så billigt att köpa en bra up-to-date speldator ..

*skål*

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag förstår inte riktigt tanken med att ta en mindre processor först, för att ställa in saker (med undantaget för att Wolfdale nu kanske inte funkar med DS3R). Förklara gärna.

Jag skrev ju det, för att jag inte är ledig när Wolfdalen kommer så då har jag inte tid att bygga en dator utan är bara hemma sent på kvällen. Det känns riktigt skönt att ha det gjort, och att ha fixat in Windows, drivrutiner, program mm så att det bara är att köra sen. Jag körde ju 939, så jag måste installera om allt.

Dessutom har jag nu lärt mig en hel del om hur Intel-bios fungerar, jag är bara van vid AMD, redan det är värt en slant så att jag är förberedd för Wolfdalen.

Vad är 320Kr? Det räcker inte långt på krogen

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Hmpf.. jag avbeställde min e8400 från shg... men tydligen så fick jag den skickad ändå... Konstigt må jag säga.

Så nu ligger en e8400 på posten som jag inte har råd att hämta ut eftersom jag har ett 8800GT på posten också. Fan, lockar mycket med e8400 ändå och vet inte om jag ska skita i 8800GT nu :/

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Hmpf.. jag avbeställde min e8400 från shg... men tydligen så fick jag den skickad ändå... Konstigt må jag säga.

Så nu ligger en e8400 på posten som jag inte har råd att hämta ut eftersom jag har ett 8800GT på posten också. Fan, lockar mycket med e8400 ändå och vet inte om jag ska skita i 8800GT nu :/

Annars lär det inte vara några problem att få din Wolfdale betalad av någon intresserad Stockholmare

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Hmpf.. jag avbeställde min e8400 från shg... men tydligen så fick jag den skickad ändå... Konstigt må jag säga.

Så nu ligger en e8400 på posten som jag inte har råd att hämta ut eftersom jag har ett 8800GT på posten också. Fan, lockar mycket med e8400 ändå och vet inte om jag ska skita i 8800GT nu :/

Gå till posten och säg du inte ska ha den, då skickas den tillbaks o enligt danska supporten på SHG så ska du inte behöva betala några avgifter för detta (så svarade han när jag sade jag hade ringt flera gånger för att försöka avbeställa men ingen svarat, så säg samma sak om dem börjar jobba sig.. )

Visa signatur

• Samsung 65F8005 • LG OLED55B6V • Onkyo TX-NR616 • Canton Movie CD 151 • Asus RT-N66U • Samsung Galaxy Tab S • Samsung Galaxy S6 • Samsung Galaxy S7 •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Hmpf.. jag avbeställde min e8400 från shg... men tydligen så fick jag den skickad ändå... Konstigt må jag säga.

Så nu ligger en e8400 på posten som jag inte har råd att hämta ut eftersom jag har ett 8800GT på posten också. Fan, lockar mycket med e8400 ändå och vet inte om jag ska skita i 8800GT nu :/

Äh, ta ett sms lån, så kan du hämta bägge.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Annars lär det inte vara några problem att få din Wolfdale betalad av någon intresserad Stockholmare

Hehe, absolut! Jag skulle faktiskt inte ha något emot att någon hämtar ut den till sig själv istället För vad ska jag med något jag inte kan hämta ut!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benji_9
Gå till posten och säg du inte ska ha den, då skickas den tillbaks o enligt danska supporten på SHG så ska du inte behöva betala några avgifter för detta (så svarade han när jag sade jag hade ringt flera gånger för att försöka avbeställa men ingen svarat, så säg samma sak om dem börjar jobba sig.. )

Kanon! Tack Dock lutar det mest åt att antingen låta nån annan intresserad få hämta ut den eller att jag säljer något annat jag har för att ha råd att hämta ut den Vilket är mest lockande...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Äh, ta ett sms lån, så kan du hämta bägge.

Haha, jävligt lockande faktiskt. Fast inte såå lockande Hellre säljer jag något jag har isf, annars räknar jag det som att jag inte har råd. Dock skulle det bli massa pengar över om jag börjar tänka på att sälja delar från bilen t.ex... haha..

Nu tror jag folk kan göra mest förtjänst på mig genom att köpa billiga beggade saker, suget är för enormt att man bara vill skrapa ihop till de andra också

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Skillz: En smula OT här nu, men roar du dig också med bilar? Håller själv på med en M3'a också.. försöka hålla datorn up-to-date + moms och samtidigt fila på M3'an.. jaa... har inte direkt lyx inredning i lägenheten, knappt kläder till mig själv

2 extremt penga slukande intressen..

Rik fru sökes, PM om du ha nå

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

Datorbutiken.com slår till med att lista det lysande priset 1995 kr :

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=IE8400R

Dom som brukar ligga bra till prismässigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magican
Skillz: En smula OT här nu, men roar du dig också med bilar? Håller själv på med en M3'a också.. försöka hålla datorn up-to-date + moms och samtidigt fila på M3'an.. jaa... har inte direkt lyx inredning i lägenheten, knappt kläder till mig själv

2 extremt penga slukande intressen..

Rik fru sökes, PM om du ha nå

Haha, jo jag gör ju det... har en hel del bilar jag pillar med rättare sagt. Och ja, det kostar OFANTLIGT mycket pengar. Hade man haft en dator utöver bilarna istället så hade man ju haft värsta lyxdatorn gånger 5stycken Fast nu är man fattig och vill inte sälja nån bil heller, så man får stå sitt lilla kast och spara lite har samma nick på garaget.org f.ö Du har bra bilsmak iaf
Men jag förstår verkligen din sits Och jag säger desamma, rik fru sökes haha.

Aja, ska fan lösa det här på nåt sätt. e8400 är ju sprillans nytt ute på marknaden så vadfan.. Kan ju inte vara utan sådan lyx

Sorry för OT

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X-Edge
Datorbutiken.com slår till med att lista det lysande priset 1995 kr :

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=IE8400R

Dom som brukar ligga bra till prismässigt.

ny cpu med liten tillgång.

samma som 8800gt.
pris=efterfrågan.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Sänkt till 1895 i alla fall en fläkt extra för 100kr https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=IE8400R

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

förstår inte riktigt varför vissa absolut måste handla från ett specifikt ställe... Netshop.se har för ca 1680 kr och i lager... Dem e stora i Norge så ja dem levererar precis som shg levererar... Företagen har ju funnits i många år och med bra omdöme av liksom så då e det väl bara att lita på dem, varför alltid köpa från dem "stora"/"kända"? Det bidrar ju inte till någon bättre konkurrens iaf!

Visa signatur

• Samsung 65F8005 • LG OLED55B6V • Onkyo TX-NR616 • Canton Movie CD 151 • Asus RT-N66U • Samsung Galaxy Tab S • Samsung Galaxy S6 • Samsung Galaxy S7 •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benji_9
förstår inte riktigt varför vissa absolut måste handla från ett specifikt ställe... Netshop.se har för ca 1680 kr och i lager... Dem e stora i Norge så ja dem levererar precis som shg levererar... Företagen har ju funnits i många år och med bra omdöme av liksom så då e det väl bara att lita på dem, varför alltid köpa från dem "stora"/"kända"? Det bidrar ju inte till någon bättre konkurrens iaf!

Håller med i många fall men ska man tex köpa en komplett dator som butiken ska bygga ihop så finns det tyvärr inte många ställen att välja på.
Skulle jag bara vara ute efter processorn skulle jag nästan kunna beställa från vilket ställe som helst....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Äh, ta ett sms lån, så kan du hämta bägge.

jag kan rekomendera folkia.se om man inte kan vänta.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem

X-Edge: Ja det e en helt annan femma och då e det klart man får vänta men tror inte det e fallet med många... Nu snackar jag inte bara om just denna processorn.

För jag vet just datorbutiken fick ju väldigt mkt s*** på olika forum i samband med lovande leverans besked när det gällde senast 8800GT, och folk skulle aldrig handla där igen men det har jag läst att dem gjort

Visa signatur

• Samsung 65F8005 • LG OLED55B6V • Onkyo TX-NR616 • Canton Movie CD 151 • Asus RT-N66U • Samsung Galaxy Tab S • Samsung Galaxy S6 • Samsung Galaxy S7 •

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fraze86
jag kan rekomendera folkia.se om man inte kan vänta.

jag rekomenderar inte smslån för fem öre har man inga pengar så ska ma inte ställa sig i sitsen att låna o specielt inte av dom som tar nästan dubbel ränta som nu många av sms lån gör

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Sänkt till 1895 i alla fall en fläkt extra för 100kr https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=IE8400R

tji fick man, trodde db.com skulle tänka till lite innan som satte priset iaf.. blev bara riktigt besviken där... hur kommer det sig att dom två STÖRSTA butikerna i hela sverige lägger dem högsta priserna? när inet bla kan sälja för 1670... riktigt uselt och dem förlorar nog bara själv på det i slutändan.

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk

Nu får jag RYCK! Det står fortfarande bara: Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

Vad håller SHG.BIZ på med egentligen!? Är det någon som har beställt E8400 därifrån och fått någon ytterligare information?

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk

Mitt moderkort skickas på fredag från Inwarehouse så jag har ingen jättebrådska med att på hem cpun innan, men det retar mig väldigt mycket att det kan gå två dagar utan att något hänt. DVS att posten i danmark inte har hämtat paketet från SHG!

Visa signatur

Ny tjänst lanserad i Halland med öppettider till det mesta. ÖppetSverige

Permalänk
Medlem

Jag ringde Posten, och de bekräftade att deras bil hade varit i Jönköping igår för att hämta det aviserade paketet men att inget paket blivit upphämtat.

Paktet skickade 21/1 16.30 enligt SHG, Posten måste ha aviseringen senast kl.13 dagen innan för att de ska hämta. Alltså skulle det varit igår som paketet skulle hämtats.

OM de lyckats hämta något paket idag kommer det inte upp något förrän i natt på trackingsidan.

SHG.biz lägger på luren(man kopplas ner) så fort man kommer fram på telefon.

Det man kan fråga sig är:

a. Finns det några paket?

b. Har Posten slarvat bort det?

c. Har SHG ändrat sig och strunta i att leverera reservade processorer(och eventuellt levererat till någon annan istället)?

Det var ju tur i oturen att jag inte betalade med kort, eftersom det ser ut som att jag(med flera) kommer att få vänta på E8400, om det ens kommer någon?

Men man kan ju hoppas att det bara var något litet misstag som skedde igår och att Postens bil får med sig paketet idag.

AAARGH!!!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Står likadant för mig och jag beställde för 46h sen.... Det som är mest frustrerande är att resten av datorn, allt förutom CPUn, ligger och väntar på mig.