Känd hårdvarusajt hackad

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aines
vad är det fel med deras demokrati ?

Brist på yttrandefrihet är väl en bra början?

Kanske är du bekant med förbudet att förolämpa turkiskhet (artikel 301). Enligt lagen är det straffbart att offentligt uttala sig nedlåtande om ”turkiskhet”, regeringen, statens juridiska institutioner och säkerhetsstrukturerna. Om nedlåtande uppfattningar om ”turkiskhet” uttalas av en turkisk medborgare utomlands ska straffet ökas med en tredjedel.

Med detta förbud som enda bas har man t.ex. åtalat författare för att karaktärer i deras böcker påstått att folkmordet på armenier i Turkiet under tidigt 1900-tal överhuvudtaget ägt rum!

Sedan är den turkiska militären ett problem för demokratin. Vid minst fyra tillfällen har militären avsatt regeringar man inte gillat...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aines
vad är det fel med deras demokrati ?

Nja, nu har jag inte levt där men har vänner som BOR och bodde där.
Enkelt sagt, det mesta är snevridet, folk blir faktiskt kidnappade, och organ försvinner från deras kroppar (Detta var tom, på TV). Sedan har man som sagt lagarna som faktiskt inte riktigt stämmer överens med EU och många andra Demokratiska enheter.
Kort och gott, skulle allt fungera, skulle de redan vara med i EU..

Låt hoppas att de kommer in på rätt premiser och inte på grun av "politiska" skäl.

Permalänk
Medlem

Re: Känd hårdvarusajt hackad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
En känd hårdvarusajt blev för en stund sedan hackad av ett hackinggrupp från Turkiet som kallar sig TurkhackTeam. De har länkat vidare till bland annat sin egna hackingcomunity samt en hiphoplåt på Youtube.

Läs nyheten

Vilken är siten då?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traumklang
Fan vad jag blir irriterat på sådana idioter. Det är väl dax att hacka deras sajt och lägger ner dom eller så. Jag kan inte räkna hur många timmar jag har jobbat över pga liknande fall där jag fick återställa servrar och sidor. Vilken jävla fjortisgrej :-(((((
Men man alltid kallar om hjälp efteråt. Innan det händer bryr sig ägarna rätt sällan hur säker deras sidor är. men men .....

F*n vad jag håller med dej!

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

Dessa 1800-tals fans.. blir man trött eller blir man trött.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Re: Re: Känd hårdvarusajt hackad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Vilken är siten då?

Om du läser nyheten ser du att det finns en skärmdump av sidan... visad i en webläsare... med ett adressfält...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Bara jag som blev sugen på kebab?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ojoj turkar, maximalt nörd

Visa signatur

Asus P5E | Q6600 (G0) (1.288v) @ 3.42ghz |2GB 6400 DDR2 | Asus 4870 800/1080 | Corsair 450W | http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=815791
______________________________
Netbook: Asus EEE PC 1000H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sailor
haha syftar du på Men Of Honor eller ?? xD http://www.menofhonor.se/

den va ju hackad av dem nog för att det var ett tag sedan men ^^

Turkish hackers har även varit på våran klansida...vad dom nu vinner på det....

lite eftersökningar visade att dom försökte vad som helst för att hacka...lösenord, sqlinjections mm

inget som en backup inte kunde fixa iaf... och lite "tightare" säkerhet i forumet....

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Känd hårdvarusajt hackad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse Laserman
Om du läser nyheten ser du att det finns en skärmdump av sidan... visad i en webläsare... med ett adressfält...

Tack, var tvungen att förstora upp bilden ordentligt för att se det.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Brist på yttrandefrihet är väl en bra början?

Och Sverige har yttrandefrihet enligt dig då?

OnT: Haha, alltid lika roligt att se sidor bli hackade. Ja, jag har kass humor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Brist på yttrandefrihet är väl en bra början?

Kanske är du bekant med förbudet att förolämpa turkiskhet (artikel 301). Enligt lagen är det straffbart att offentligt uttala sig nedlåtande om ”turkiskhet”, regeringen, statens juridiska institutioner och säkerhetsstrukturerna. Om nedlåtande uppfattningar om ”turkiskhet” uttalas av en turkisk medborgare utomlands ska straffet ökas med en tredjedel.

Med detta förbud som enda bas har man t.ex. åtalat författare för att karaktärer i deras böcker påstått att folkmordet på armenier i Turkiet under tidigt 1900-tal överhuvudtaget ägt rum!

Sedan är den turkiska militären ett problem för demokratin. Vid minst fyra tillfällen har militären avsatt regeringar man inte gillat...

Studerade i Istanbul i tre år, världens snällaste befolkning Utom att de höjer priserna rejält för turister, men dom försöker tjäna pengar wtf.. Har aldrig hört något av det du säger. Och det med Armenien är inte säkert, vissa säger att det har hänt och vissa säger att det inte har. Men varför bli straffade först nu? Tyskland straffade rätt många judar, och nu ska lika många tyskar straffas? Det var 100 år sen.

Jag blir stolt att höra att ett land avsätter odugliga regeringar. NATO.

Förolämpa turkiskhet? Tror inte att den lagen följs För att inte nämna youtube videorna Men patriotiska är dom ja

Tycker att det är ett fint land, och inga extremistmuslimer (rätt många som migrerat från arabländerna dock:/ Kommer bli som Sverige )

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
lol Sverige är ändå det sämst presterande "krigslandet" om du menar så i politiken blir dom överkörda av usa(*rövslickeri*).. och 1000 arabinvandrare imigrerar och lever på sveriges skatt.. Kallar det helt ärligt inte direkt nån succé

men annars e svenskar schysta i allmänhet:D

Hahahaha, klockrent. Inte direkt så jag menade dock. Menade att de turkiska hackarna blir ägda av svenska hackare, så som det varit tidigare...

Tolkningen är ju fri dock

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

"För att inte nämna youtube videorna"
höhörm(harkel harkel)
http://news.xinhuanet.com/english/2008-01/21/content_7462401....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Hahahaha, klockrent. Inte direkt så jag menade dock. Menade att de turkiska hackarna blir ägda av svenska hackare, så som det varit tidigare...

Tolkningen är ju fri dock

Oj Ja, är säker på att svenskar är mycket bättre hackers..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av inflix
"För att inte nämna youtube videorna"
höhörm(harkel harkel)
http://news.xinhuanet.com/english/2008-01/21/content_7462401....

sorry jag har sett jävligt många videor (greker oftast) där dom sjunger o har sig om turkiet och turkiet gör detsamma tillbaka ;D

Tycker det är barnsligt av både turkiet och thailand :S Ofta man blir "sårad" av det :S

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3