Permalänk
Medlem

Liten strömfördelare

Varje gång jag är ute och reser irriterar jag mig på att det är ett jäkla jox med att sladdar till alla laddare ska nystas upp, det finns aldrig tillräckligt med reseomvandlare om jag är i ett annat land med annorlunda kontaktstandard.

Det jag tänkte göra är att fixa till en liten smidig laddningsväska där jag har alla transformatorer och en fördelare som gör att jag bara behöver plugga i en kontakt för att koppla in alla. Jag hade tänkt att trixa ihop detta i en toalettväska men problemet är att jag inte har hittat någon fördelningsdosa som är liten nog att vara lämplig.

Är det någon som har tips på en färdig lösning eller något man lätt kan bygga ihop själv?

Permalänk
Medlem

hur många uttag behövs i förgereningsdosan?

hur stor får den vara som max?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agonotheta
1. hur många uttag behövs i förgereningsdosan?

2. hur stor får den vara som max?

1. Fem hade varit optimalt.
2. Så liten som jag hittar. Kommer att skaffa väska att "bygga in" det i efter att jag ser hur mycket plats jag har.

Det är ju också möjligt att inte använda orginalkabalrna till laddarna utan att Bygga en fördelare som har en del som man pluggar in i väggen och fem som man pluggar in i laddarna. Alla mina laddare har denna typen av kontakt: http://www.siba.se/images/articles/4/SE20890.jpg

Vad vore lämpligast för att själv skarva in? Antagligen en så liten kopplingsplint som möjligt som klarar 220V och har någon slags inkapsling.

Permalänk
Medlem

Sockerbit ala starkström samt en kopplingsdosa från elko måste väll duga.
Själv hade jag klippt allihop och skarvat ihop dom, lödtenn & krympslang fur alles.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]