Asus lanserar Striker II Formula med Nforce 780i

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar Striker II Formula med Nforce 780i

Asus har lanserat ett nytt moderkort i sin Republic of Gamers-serie. Moderkortet som går under beteckningen Striker II Formula använder sig av Nvidias styrkrets Nforce 780i SLI och stöder således trevägs SLI.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Indikator för spänning är väldigt uppskattat. Jag undrar vad förbättrad strömförsörjning till minnena innebär.

Edit: Jag hoppas indikatorn inte bara visar vad man ställt in i BIOS utan vad spänningen egentligen ligger på.

Permalänk

Va har det lanserats.. NÄHÄ

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Va har det lanserats.. NÄHÄ

Säger han som har ett redan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Va har det lanserats.. NÄHÄ

Har du verkligen den datorn som står i din sig? Fan vad avundsjuk jag är i sånna fall. Ska iofs köpa ny snart...blir förhoppningsvis Intel Q9450, Thermalright extreme 120-ultra, 4 gb 800 mhz, eller 2 gb 1600 mhz, x48, och antingen ett 9800gx2 eller hd3870x2 beroende på vilket som presterar bättre. Ati kortet verkar dock jävligt intressant för tillfället.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Har du verkligen den datorn som står i din sig? Fan vad avundsjuk jag är i sånna fall. Ska iofs köpa ny snart...blir förhoppningsvis Intel Q9450, Thermalright extreme 120-ultra, 4 gb 800 mhz, eller 2 gb 1600 mhz, x48, och antingen ett 9800gx2 eller hd3870x2 beroende på vilket som presterar bättre. Ati kortet verkar dock jävligt intressant för tillfället.

Jag tvekar på det också, hade vi inte redan sett ett skrytgalleri vid det här laget annars? Jag tror att hans sign är klippa & klistra jag vill ha lista :). Men sen var det ju så att jag är så avunsjuk att jag vill tro det bara.

Permalänk
Medlem

DDR 2, finns det fortfarande?

Kanske lite kaxigt uttalande, men jag blev i vart fall lite besviken på 780i. Det känns som att Nvidia är lite under isen idag, om man bygger en ny dröm PC idag, vilket jag gör, vem vill betala för DDR2 när DDR3 i de extrema varianterna kostar lika mycket?

Mina spel stödjer dessutom inte SLI i dagsläget så för mig fick det bli ett Maximus Extreme, det får hålla ett tag framöver tills det kommer bra X48 MB.

Permalänk
Medlem

Någon som vet något rykte om vad DFI kommer svara med i 780i/790i serien?
Om de kommer att göra det.

Permalänk
Avstängd

Ähh imorrn tar jag 4 GHZ på mitt gamla asus commando med ny luftkylare:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Fick mitt i dag Kör dock bara "enkel" SLI med GTX så länge. Får se om det går att leva på vatten och bröd ett tag till så kanske......

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det inte alls presterar bra i de tester jag läst så rekommderar jag verkligen inte ett köp av detta nu. Man kan ju tycka att det borde vara bättre än referenskorten men så är det inte. Dåligt BIOS kanske?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Hatar verkligen dessa republic of gaming moderkort Har monterat ihop några datorer med striker moderkort på jobbet, tar ju en evighet o få fast alla skärmar, sensorer, ljus och övrig skit som följer med.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

nForce... nya Prescott?

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Hänvisa till några tester FredrikMH som lite fog för ditt påstående

Vid standard hastigheter är det inte mycket som skiljer och i slutändan så har det jämnat ut sig, 780i är bra på vissa saker och x38 på vissa.
I alla fall ska man klocka processorn så är helt klar x38, p35 samt kommande x48 bättre.
Vid måttlig överklockning (q6600 till typ 3ghz) så hänger 780i med, dock så är det främst om man vill använda sig av SLI som man söker sig till nforce korten idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Widde
Hänvisa till några tester FredrikMH som lite fog för ditt påstående

Vid standard hastigheter är det inte mycket som skiljer och i slutändan så har det jämnat ut sig, 780i är bra på vissa saker och x38 på vissa.
I alla fall ska man klocka processorn så är helt klar x38, p35 samt kommande x48 bättre.
Vid måttlig överklockning (q6600 till typ 3ghz) så hänger 780i med, dock så är det främst om man vill använda sig av SLI som man söker sig till nforce korten idag.

Exempelvis:

Kommer inte i närheten av P35/X38 även om de kör samma Vcore.
http://www.overclock3d.net/reviews.php?/cpu_mainboard/asus_st...

Ska man inte klocka så fine, då skiljer det väl inte något. Men jag antar att en del här överklockar processorn.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC