Permalänk
Medlem

CheeZie

Det är alltid kul att se anolunda lösningar. om du kan skicka någon bild.

Det är ju ändå kylförmågan som är det viktigaste.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Jag har bara bilder på mitt gammla vattensystem, kan ej ta på nya efter som jag ej har kamera och min 880I är typ trasig asså bilderna är hämska man ser ingenting!

Vill du se mitt gammla?

Inget speciellt men iallfall =P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CheeZie
Jag har bara bilder på mitt gammla vattensystem, kan ej ta på nya efter som jag ej har kamera och min 880I är typ trasig asså bilderna är hämska man ser ingenting!

Vill du se mitt gammla?

Inget speciellt men iallfall =P

jap kan va kul att se Cheezie

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Ok, fixar det till imorgon!

Permalänk
Medlem

sökte tester på XT och fan ett där de testade XT mot Thermalright Ultra-120 eXtreme med 2 fläktar. resultat 16c kallare med XT under belastning och 10c i utan belastning.

http://xbitlabs.com/articles/coolers/display/zalman-reserator...

hoppas att jag får mitt paket snart. har ej fått leveransbesked på grund av att de viste inte när mitt vattenblock till 8800gts640 kommer in.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Förstår dig! hatar att vänta man vill bara ha prylarna direkt!

Trevlig review! XT är bra! Jag köpte inte det bara för att jag behöver kyla 2 gtx och en överklockad E6700 samt moderkort skulle få köra på full varv orkar inte det ljudet.

ähh juste :S Jag kom på en sak skulle lägga upp bilderna tidigare idag. Och så kom jag på att jag fan inte vet hur man gör har aldrig gjort det innan.

vet ni hur man lägger upp bilderna som Cyberhof gjorde??

Permalänk
Medlem

nop sory. Tror att du behöver länka bilden, går inte att ladda upp här.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

aha satan då vet jag inte hur jag ska göra!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CheeZie
Förstår dig! hatar att vänta man vill bara ha prylarna direkt!

Trevlig review! XT är bra! Jag köpte inte det bara för att jag behöver kyla 2 gtx och en överklockad E6700 samt moderkort skulle få köra på full varv orkar inte det ljudet.

ähh juste :S Jag kom på en sak skulle lägga upp bilderna tidigare idag. Och så kom jag på att jag fan inte vet hur man gör har aldrig gjort det innan.

vet ni hur man lägger upp bilderna som Cyberhof gjorde??

Lägg bilderna på pici.se och sen så tar du thumbnail länken .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Ok, ska se vad jag kan göra

Juste, vad gov ni för era XT

Hitta nån butik från en annan tråd som såg blillig ut rent allmänt!

http://www.shg.biz/

Permalänk
Medlem

Har nu fått ett leveransbesked till 18/1 så om det nu stämmer så har jag mitt paket i morgon fredag. Om det kommer på fredag så borde jag senast ha igång och optimera systemet tills på söndag. Hoppas att pumpen klarar att pumpa genom CPU + moderkorts block och blocket på mitt grafikkort med bra flöde. Vill inte blir tvungen att köpa och montera en pump till.

Angående priset så vet jag inte exakt men ca 3600-3800kr.

Allsop

hur mycket kostar en extra pump?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Brur på hur stark pump, omkring 300-800 kr =P

Som sagt detta är mitt gammla system, mitt nya består av nästan samma sak.
Har större slang 1/2
Ny pump Chieftec D5-Vario
2 st nya radiatorer båda 360, satte ena på samma ställe som den gammla var.
Och moddade en andra i taket.
Nytt cpu block D-TEK FuZion CPU
och så hade jag turen på min sida, fick ett 680I vattenkit av brorsan (=
och 7 noctua 120mm 1200 rpm och 2 Nexus 92mm

Tror de var allt, bortsätt från nipplar och fläktgaller.

Bilder på gammla:
http://pici.se/190727/ - Radiatorn 360

http://pici.se/190728/ - När bild på blocket, fingeravtryck är fint (=

http://pici.se/190731/ Almän bild bara! Damm och kablar.

http://pici.se/190737/ Damm och skit, suddig bild :/

http://pici.se/190739/ Där ser ni all hårdvara, och alla kablar! Några gissningar på hårdvaran? TRASSEL=BÄST!

Lite info om mitt system!

Permalänk
Medlem

CheeZie
Det är svårt att dölja kablarn med ett grafikkort med två stycken som du har blir det nästan omöjligt. Tycker ändå att du lyckas hyfsat.
Men ditt nästa projekt borde vara vattenkulning av grafikkort.

Själv så fick jag inte mitt XT skulle inte förvåna mig om det tar en vecka till.
Enligt butiken strul med att få fram gts kylaren.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

:S Jobbigt, Jag ska köpa 2 block i slutet på nästa månad

Permalänk

Vart är bilderna ?!

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

:S Länkar finns juh till bilderna (=

Permalänk

Det är inte dom bilderna, vill ha på resarator xt

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Aha jag har ingen sån, köpte aldrig den.

Permalänk
Medlem

två extra pumpar

Kör nu med två extra pumpar i min reserator samt bytt ut snabbkopplingarna till nipplar sammankopplade med muffar... detta har förbättrat vattenflödet avsevärt i mitt systen bestående av CPU, GPU, NB block samt 2 radiatorer GTXtreme 240 och 320....

Pumparna sitter fastsatta med velcro i botten av lådan samt inlindade i gummimatta för att få bort vibrationer samt att reseratorns fläkt nu sitter på utsidan....

Bilder.....

De två extra seriekopplade pumparna.

Fläkt monterad utanför.

Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U

Permalänk
Medlem

Snyggt som faan! nice jobb!

Permalänk
Medlem

Hej.
Har fortfarande inte fått mitt XT vatten paket böja nu att trötna får jag inte den under nästa vecka så avbeställer jag paketet.

Allsop kan du inte visa större bilder för det skulle va kul att se din lösning lite tydligare. Du verkar ha stenkoll på hur man maxar sitt XT

Ni som har ett XT paket har det varit lång väntetid för er också?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sesese
Hej.
Har fortfarande inte fått mitt XT vatten paket böja nu att trötna får jag inte den under nästa vecka så avbeställer jag paketet.

Allsop kan du inte visa större bilder för det skulle va kul att se din lösning lite tydligare. Du verkar ha stenkoll på hur man maxar sitt XT

Ni som har ett XT paket har det varit lång väntetid för er också?

Fick en av min fru när jag fyllde år. (den perfekta frun jag vet:))
Tog 3 dagar från tbh.se

Cpu (körde med en tuniq tower 120 före) och nordbrygga samma temp som innan men graffet är ungefär 10-15grader svalare samt att hela systemet är tystare.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CheeZie
Ja! älskar modd bara att ta bilder!

Har ni sätt han som gör Radioatorboxen??

Skulle typ göra vad som hälst för en sån (:

höhöh om det är mig du menar så kanske jag kan bygga en till dig!

Pma om du vill:)

Visa signatur

E6850@3900mhz|Asus 8800GTX 768mb@675/2100/1622(Core,mem,shader)|Asus P5K p35|Corsair DDR2 XMS2-6400 2048mb(866mhz)- 4-5-4-10|Creaktive E880|Xilence 700w|samsung 400gb 16mb SATA-2| D-tek Fuzion CPU & D-tek Fuzion GFX|APEVIA X-Cruiser|
SAMSUNG 226BW

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt en Reserator XT

Hej har nu köpt en XT och koplat in men jag är inte så glad. Det ser ut som att det inte var problem med tempen för att kunna klocka högre med min intel 6700. Så fort som jag höjer Volten så hänger sig datorn så mitt problem är troligen att moderkortet inte pallar. min cpu temp är ca 35c med en folding klient (med min zalman 9700NT 39c)

har något som heter PWM som är 50c varm var någonstans sitter denna enhet?

Har dock en fråga MCH är på 1,25v och ICHIO på 1,5v (orginal) kan det vara dessa som man ska ändra för att komma vidare?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090