Prestandatester på Radeon HD 3870 X2 läckta

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite konstigt att ett kort med 2 kärnor inte presterar bättre.
Crysis 1280*1024 = 13% Slower
Crysis 1920x1200 = 2% Slower
Crysis 2560*1600 = 12% slower
Oki spelet är optimerat för N-vidia men borde ju vara snabbare.
Dom andra spelen får man ju att flyta problem fritt med dom flesta 1000 kr korten.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

Beta drivrutiner samt att Crysis funkar dåligt med multi-GPU lösningar. Drivrutinerna kommer bli bättre inom dom närmaste månaderna och fixa det (jag vet hur det låter att säga att ATI kommer med bättre drivrutiner, inga kommentarer! )

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Tycker det är lite konstigt att ett kort med 2 kärnor inte presterar bättre.
Crysis 1280*1024 = 13% Slower
Crysis 1920x1200 = 2% Slower
Crysis 2560*1600 = 12% slower
Oki spelet är optimerat för N-vidia men borde ju vara snabbare.
Dom andra spelen får man ju att flyta problem fritt med dom flesta 1000 kr korten.

Crossfire stöds inte officiellt av Crytek, och kommer aldrig göra det pga. de är så goda vänner med nVidia. Att se till att crossfire fungerar i Crysis är helt upp till Ati. De får inget stöd alls från Crytek.

Dvs.

Crysis med Crossfire = Bara råprestanda
Crysis med SLI = Råprestanda + optimeringar

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv

Långt och fult.

Nej men, upp till bevis när korten lanseras. Uppskattar konkurrans.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hypen om jag ska vara ärlig. Kortet som är x2 gpu jämförs med en gamal singel gpu (8800 ultra) och ändå kan man inte direkt säga att den sopar mattan med den.

Samt att nVidia snart ska släppa sin 98xx serie.

Något jag missat?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Det är inte större än GTX/Ultra

Missade det, tack.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Långt och fult.
Nej men, upp till bevis när korten lanseras. Uppskattar konkurrans.

heheh. du har väll inte fönster på ditt chassi?

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja

Sedan verkar det vara så att i enklare motorer så presterar ATis kort bättre men i mer avancerade motorer så tar Nvidia över. Nu är kanske Crysis ett knepigt spel att jämföra med då de haft Nvidia ingenjörer hos sig och lost planet är ju bara ett väldigt dåligt och ointressant spel. Däremot NFS Pro Street, både snyggt och avancerad motor och där ligger ATi i lä jämfört med andra spel som Fear som är ointressant, UT3 är ointressant (alldeles för simpel motor), Cod4 är ju som Cod2 så det spelet är inte ens lönt att plocka med.

Bioshocks motor är mer intressant, Heros of company och world in conflict.

Hoppas verkligen att HD3870X2 visar en dubblering i prestanda mot mitt kort och inte flaskhalsar på grund av att jag har Pcie 1.1

Nu är det bara ett väntande på 9800GX2 också.

Hur får du NFS: Pro streets motor till att vara mer avancerad än den i UT3? Löjligt.

Bara för att en motor lyckas leverera extremt bra bildkvalitet med hög framerate betyder inte det att den är simpelt gjord Hittills har jag inte sett en enda motor i ett spel som EA utvecklat "in house" som varit tekniskt avancerad jämfört med andra samtida motorer och jag tvivlar starkt på att denna ändrar på den trenden. Att sedan jämföra UT3 och NFS: PS, säga att motorn i UT3 är mindre anvancerad än den senares och sedan säga att Bioshocks motor är "intressant" är både motsägelsefullt och rent ut sagt patetiskt då UT3 och Bioshock använder samma motor.

Prestandaskillanden i Pro street beror antagligen på något annat(antagligen något som har med crossfire att göra eller optimering av AA/AF på R6xx GPU:er).

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Kortet går rätt svalt och för inte speciellt mycket oväsen.

GX2 kommer fortfarande att ha 256-bitars buss till framebuffern från grafikprocessorn. Sen har ATI grafikkort aldrig haft en 384-bitars buss, utan 8800GTX och Ultra som haft. 3870X2 har 2*256-bitars buss och en intern 512-bitars ring-bus till/i varje grafikprocessor.

R700 är ingen 512-bitars grafikprocessor utan 256, antar du snackar om bussen till framebuffern? Matrox Parhelia däremot är en 512-bitars processor.

Hmm ja varför ja nu skrev 384 och inte 256 (256x2) det vetekatten men visst riktigt fel vart de. Fan inte bra att skriva efter att ha jobbat övertid =/ alltid lite blir de lite skruvar lösa.

För R700an så var de som sagt framebuffern ja tänkte på.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Bara så ni vet så verkar NHW jobba på en jämförelse mellan 3870X2 och 3870@CF. Det är nått jag skulle tycka vara kul att se iaf. Läste deras kommentarer på deras nyhet om detta och där skriver Mean Machine: Nyhetsskribent såhär:

Citat:

Polekatt skrev: 2 i crossfire någon !?

Lugn, jag jobbar på det.

Permalänk
Medlem

Den som stirrar sig blind på Crysis-benchmarks får skylla sig själv. Motorn är rena skämtet och platsar knappast i ett objektivt test.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Den som stirrar sig blind på Crysis-benchmarks får skylla sig själv. Motorn är rena skämtet och platsar knappast i ett objektivt test.

I like my crysis as i like my coffe -covered in beez!! (Sorry litet internt där!)

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Sedan verkar det vara så att i enklare motorer så presterar ATis kort bättre men i mer avancerade motorer så tar Nvidia över. Nu är kanske Crysis ett knepigt spel att jämföra med då de haft Nvidia ingenjörer hos sig och lost planet är ju bara ett väldigt dåligt och ointressant spel. Däremot NFS Pro Street, både snyggt och avancerad motor och där ligger ATi i lä jämfört med andra spel som Fear som är ointressant, UT3 är ointressant (alldeles för simpel motor), Cod4 är ju som Cod2 så det spelet är inte ens lönt att plocka med.

Bioshocks motor är mer intressant

Det har inget att göra med motorns komplexitet om hur AMD's eller nVidia's kort presterar i förhållande till varandra. Inget spel är ointressant och verkligen inte Unreal3 eller dess motor som är ruggigt avancerad. Den lyckas leverera extremt mycket med bra prestanda och har stöd för i stort sett all teknologi och är väldigt skalbar. Sök på mer om Unreal engine 3 skall du få se att Crysis inte alls är mer imponerande. Är mer imponerad över Unreal Engine 3.0 i så fall. Biochock använder för övrigt Unreal3 motorn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jays_swe
jag som just köpt två 3870:( vill ha x2;D !!

Dubbla 3870 kort tror jag i dom flesta fall kommer vara snabbare då du fördelar trafiken mer effektivt genom två PCI-E bussar. Särskilt om du har ett moderkort med PCI-E 1.x.
----------------------------------------------------------------

Förövrigt gällande Crysis, HD38xx korten har inte så mycket problem som folk verkar tro. Men den senaste 1.1 spel patchen blev Crossfire prestanda väldigt mycket bättre för många som jag läst om, och AMD jobbar som sagt på att få Crossfire att skala så perfekt som det går, och inte bara med 2 gpu's/kort, utan även 3 och 4st.

Om allt är installerat rätt och fungerar som det skall så har dubbla HD3870 i Crossfire inga problem att köra Crysis i Very High under Vista64 med en upplösning på 1680*1050. Även dubbla HD3850 med lite överklockning.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
R700 är ingen 512-bitars grafikprocessor utan 256, antar du snackar om bussen till framebuffern? Matrox Parhelia däremot är en 512-bitars processor.

Jag har aldrig riktigt fattat vad det är som gör att Parhelia är en 512-bitars processor. Vad är det som är 512 bitar?

OnT: Det verkar som ATI är tillbaka nu på riktigt och har det snabbaste kortet på marknaden. Iofs dubbel-GPU, men ändå.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja

Sedan verkar det vara så att i enklare motorer så presterar ATis kort bättre men i mer avancerade motorer så tar Nvidia över. Nu är kanske Crysis ett knepigt spel att jämföra med då de haft Nvidia ingenjörer hos sig och lost planet är ju bara ett väldigt dåligt och ointressant spel. Däremot NFS Pro Street, både snyggt och avancerad motor och där ligger ATi i lä jämfört med andra spel som Fear som är ointressant, UT3 är ointressant (alldeles för simpel motor), Cod4 är ju som Cod2 så det spelet är inte ens lönt att plocka med.

Bioshocks motor är mer intressant, Heros of company och world in conflict.

Hoppas verkligen att HD3870X2 visar en dubblering i prestanda mot mitt kort och inte flaskhalsar på grund av att jag har Pcie 1.1

Nu är det bara ett väntande på 9800GX2 också.

Haha, sen när blev du expert på grafikmotorer?

Bioshock använder UE3. Och på tal om UE3 är den motorn inte så simpel som du påstår, och intressant är ju att veta prestandan i den också då den används i så oerhört många spel.

Det sista att du hoppas på HD3870 X2 sa du väl på skoj? Det ser man ju redan nu att det bara blir runt 20% snabbare än ett 8800GTX, medan GX2 blir i snitt ca 40% snabbare.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Test på HD3870@CF mot HD3870x2 kommer bli nice!

OffT: Det pratades om DX10 längre upp i tråden. Jag tänkte, tro det eller ej, införskaffa Vista64 om jag nu ska använda 4gb i min nya dator men nu är det ju så att många spel körs lika bra i dx9 som dx10 vad gäller effekter o dylikt. Om jag använder Vista med dx10 så kommer jag ha sämre fps än en XP med dx9 på upplösningar 1600*1080?

Är det värt att köpa Vista och 4gb minne bara för att HA dx10 eller kan jag lika gärna köpa 2gb minne, behålla XP på datorn och använda det i typ ett år till?

Jag ska förövrigt köra detta kort eller HD3870@CF.

vad tror ni?

Permalänk

Tja skja du köra 3dstudio samtidigt som photoshop och Zbrush är det helt klart värt det med 4 gigabyte. Ska du inte arbeta finns det ingen anledning då Vista64 enbart är sämre än Xp vad det gäller prestanda. Xp64 är just nu det bästa arbets OS enligt mig. Kör det med 4 gb. Snabbt. Men Ms vägrar ju sänka priset på sina gamla Os då de nya suger.

Ps. nya Ati verkar ointressant. Drar för mycket ström för många användare. För lite prestanda för Crysis. Crysis kommer snart att vara rejält moddat så det halvtaskiga originalet är bara början. Härlig editor sandbox.

Verka som om detta kort drar jämt med nya 8800Gts. Förlorar de tunga viktiga testerna röjjer loss i enkla onödiga grafikmotorer.

Gillar man prestanda är ett 8800gts betydligt bättre köp för att senare köra Sli.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Test på HD3870@CF mot HD3870x2 kommer bli nice!

OffT: Det pratades om DX10 längre upp i tråden. Jag tänkte, tro det eller ej, införskaffa Vista64 om jag nu ska använda 4gb i min nya dator men nu är det ju så att många spel körs lika bra i dx9 som dx10 vad gäller effekter o dylikt. Om jag använder Vista med dx10 så kommer jag ha sämre fps än en XP med dx9 på upplösningar 1600*1080?

Är det värt att köpa Vista och 4gb minne bara för att HA dx10 eller kan jag lika gärna köpa 2gb minne, behålla XP på datorn och använda det i typ ett år till?

Jag ska förövrigt köra detta kort eller HD3870@CF.

vad tror ni?

Kan inte 100% bekräfta nånting för stunden men då ja precis börjat dualboota med 2003-server x32 samt vista 64 ultimate så blev call of duty 4 första spelet att testa i Vista. Samtliga uppdateringar för Vista är inne, senaste CCC och allt övrigt därtill. Intro-musik+film gick inte alls och ingen enstaka bild mer än att nå färgläge dök fram längst ner i kanten.

ATI dras med problemet *ATIMDAG has recovered after a lost driver* nånting i den stilen iaf, ja gissar att de bara gäller CF. Har inte hunnit snoka så mycket i de hela.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
...
För lite prestanda för Crysis.

Precis detta som jag menade. Jag blir så less. Klart det är grafikkortets fel
Och snälla! Kom inte hit och försök banka in i andra att ditt GTS är det bästa på marknaden bara för att du har beslutsångest över om ditt GTS verkligen var ett bra köp.
Hur kan du ens motivera att det är ett bra kort när du har i din sign: 'jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar'

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk

nyaste drivrutinerna fungerar inte överklockningen.. dra ner klocken till orginal å njut eller dra in 7.12 klocka å njut mera

Visa signatur

[E4600 @ 3,20Ghz][Abit ip35-e][club3d 3870 oc @902/1339 24/7 @ 800/1170][Corsair 2gb 800 mhz ram cl5 ][Corsair hx550][WD 250GB][Antec p180]

Permalänk

he he mitt gamla 8800gts 640 är knappast det bästa på marknaden. Men det var ett grymt bra köp. Nya Gts är just nu det bästa på marknaden till rimligt pris, om man inte vill spela förr förra årets spel med extremt hög fps.

Det ska till ett under inom crossfire för att detta ska förändras.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Kan inte 100% bekräfta nånting för stunden men då ja precis börjat dualboota med 2003-server x32 samt vista 64 ultimate så blev call of duty 4 första spelet att testa i Vista. Samtliga uppdateringar för Vista är inne, senaste CCC och allt övrigt därtill. Intro-musik+film gick inte alls och ingen enstaka bild mer än att nå färgläge dök fram längst ner i kanten.

ATI dras med problemet *ATIMDAG has recovered after a lost driver* nånting i den stilen iaf, ja gissar att de bara gäller CF. Har inte hunnit snoka så mycket i de hela.

Då kaaaaaanske jag ska stanna i XP ett litet tag till tills Vista erkänt presterar vad det är meningen att det ska klara. 2gb minne räcker då tills vidare utan problem om man ska köra XP. SP3 är ju på gång oxå, kan bli något det..

Fungerar CF bättre under XP?

Permalänk
Hedersmedlem

Det tog bara två för ATI att komma ikapp.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Bättre sent än aldrig och det är väl ganska naturligt att det svänger lite. Nvidia låg efter ganska länge när ATI hade lanserat R300 kretsen då inte ens NV30 som lanserades ett bra tag efteråt hade något direkt att komma med.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är det dock så att har man inte PCI-E 2.0 kommer prestanda bli lite sämre så bara de med nya moderkort får ut max prestanda utav ATI:s värsting.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Sjukt att man ska behöva byta system en gång i halvåret...

Själv så fick man köpa 2 gb mer i minne för att ens få Crysis att flyta "OK"

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett överklockat 8800GTS 512MVB är nog mer vettigt för de flesta.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Förstår inte riktigt hypen om jag ska vara ärlig. Kortet som är x2 gpu jämförs med en gamal singel gpu (8800 ultra) och ändå kan man inte direkt säga att den sopar mattan med den.

Samt att nVidia snart ska släppa sin 98xx serie.

Något jag missat?

Ett år gammalt eller inte, skit samma, det är fortfarande det snabbaste kortet på marknaden (skiter i vad ni säger om GT/GTS, de korten är inte snabbare under standardhastigheter, knappt i närheten). Om det är en gammal krets eller inte berör ingen särskilt mycket. HD3870X2 är fortfarande två kretsar mot en, två 55nm mot en 80nm, varav dubbelvarianten är billigare och vid tillfällen väldigt mycket snabbare.

Nvidia släpper snart 9-serien och dess högprestandadel. Men vad är deras trofé där? 9800GX2? Vågar lova att GX2 blir minst 33% dyrare än HD3870X2 vad som än händer, och då måste Nvidia skicka ut fabrikspersonal och ersätta dessa med praktikanter för att inte gå back på prissättningen. Det Nvidia gjorde fel med GX2 går i arv, samma sak gällandes 7950GX2... Visst, det var för tiden ett jävligt bra kort till vissa delar men bygget var oerhört dyrt. Nu är det inte lika dyrt att bygga, men förhållandevis ganska mycket dyrare att sätta två 65nm-kretsar på varsin PCB än att sätta två 55nm-kretsar på en PCB.

R680 (HD3870X2) är bara en platform AMD har som uppvärmning för R700 som ser ut att bygga på fyra grafikkretsar, eller kanske även fler, på en bräda. Hur de löser det rent fysiskt tvekar jag inte en sekund på att de löser, men om vi ser till prestandavägar så har Nvidia i grunden ingenting att säga emot. Dock återstår det att se, men med tanke på hur HD3870X2 presterar talar det mesta för att AMD och Multi-GPU är deras kort till alla enthusiasters maskiner inom rimlig framtid.

Får AMD även ihop 45nm grafikkretsar innan Nvidia har 55nm så får vi se ännu bättre lösningar senare. Men beroende på hur detta året går för AMD på samtliga håll, som ser gott ut, så är detta en mycket potent satsning för AMDs del.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Kan du se nåt mer i din magiska kula?

Här är två andra fascinerande prognoser om framtiden som visat sig i Borkas fantastiska spåkula:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Till sommaren kan vi se AMD åtminstonne ha Shanghai (8st 45nm kärnor)och/eller 45nm Phenom i massproduktion.

R700 (4 grafikkärnor) kommer eventuellt i Maj, senast Juli.

Inte utan att man blir lite avundsjuk på de som kan se in i framtiden. Men där har ni det svart på vitt: En CPU på 8 kärnor i 45nm från AMD till sommaren.

Och R700 från ATI senast i Juli

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunkaboy86
hahaha!. Höll på att skratta ihjäl mig när jag såg din kommentar. Men det ser ganska lovande ut för ATI

DataNusse är iofs en nVIDIA fanboy så den kommentaren var väl väntad.

Ska jag se in i min kristallkula tror inte jag i alla fall att detta är något större hot mot nVIDIA.
Tycker inte dom dubbelkärniga korten brukar va särskilt prisvärda, kortet kommer antagligen att kosta ganska mycket.

8800GTS 512MB kommer antagligen att fortsätta var mer prisvärt då det kostar runt 3000:- och nästan har ULTRA prestanda.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch