Finns det långa crossfire bryggor?

Permalänk
Medlem

Finns det långa crossfire bryggor?

Har skaffat ytterligare ett 3870 och vill självklart slänga på ett Accelero S1 som jag har på det första kortet. Problemet blir ju att kylaren på kort 1 sitter ivägen för bryggorna.

Snälla någon nu, säg att det finns långa bryggor och säg var jag kan köpa!

Permalänk
Medlem

Såga bort biten som sitter i vägen, fungerar naturligtvis inte om du måste såga i heatpipsen.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

Såga?! Låter lite väl riskabelt.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk

Man ska bara klippa bort en liten bit av en av flänsarna, snabbt och enkelt gjort.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem

Planen var ju att klippa/såga bort lite av aluminiumflänsarna som sitter i vägen, men när jag kollade såg det ut som det sitter en heatpipe precis där ena bryggan går.

Jag har sett bilder på en setup med två 3870 med accelero men jag kan inte hitta sidan igen.

Äsch, måste öppna igen och kolla ordentligt om det går att klippa lite.

Permalänk

Den enda CF-bryggan jag sett som stäcker sig längre 4 platser är denna:

Jag är inte säker, men det ser ut som det är K9A2 Platinum, så kolla med nån som kan tänkas ha ett sådant moderkort.

Edit: Den där är 5 platser lång. Den följer dock endast med K9A2 Platinum V2.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Det är ett K9A2 Platinum...

Vad är riskabelt med att "modda" Accelero? Skruva loss den och börja såga...

Har tyvärr inga Crossfire erfarenheter ^^

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Hehe! Dom där ser ju ut att sitta riktigt nära varandra!

Hittade denna bild

Ser ju ut som den passar emellan flänsarna!? Man behöver inte båda bryggorna eller? Om det räcker med en ute vid kanten så är det ju lugnt!?

Man ser ju såna här bilder lite överallt!

Permalänk
Medlem

Båda ska inte behövas. Bara ifall man kopplar vidare till ytterligare fler grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Båda ska inte behövas. Bara ifall man kopplar vidare till ytterligare fler grafikkort.

Men det blir coolt

Permalänk

Asså gäller det med att man bara behöver en crossfire brygga, gäller det x1950pro också? eller är det bara crossfire X?
Om du nu är så, som det förhoppningsvis är Varför finns då två? :S